نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

5. مهر 1396 - 13:09
علی محسنیان: امر توسعه در همه جای کشور و دنیا فرودگاهها هستند و اگر شهرها و استانها، دارای فرودگاههای مجهز و فعالی باشند میتوانند بواسطه آن به اقتصاد پویایی دست بیابند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ رییس فرودگاه شهر یاسوج در گفتگو با خبرنگار ما از نحوه بروز رسانی این خط هوایی سخن گفت.

پروازهای هوایی از یک امر مهم در کشور و دنیا برخوردار هستند علی محسنیان مدیر فرودگاه یاسوج در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه تنها فرودگاه استان دچار معضلات دست و پاگیری می باشد در این زمینه چه تمهیداتی اندیشیده شده است؛ اظهار کرد: توسعه در همه کشورهای دنیا در فرودگاهها وجود دارد و اگر شهرها و استانها، دارای فرودگاههای مجهز و فعالی باشند می توانند به اقتصاد پویایی دست بیابند و در امر آموزشی، پزشکی، سرمایه گذاری حرفی برای گفتن داشته باشند. فرودگاه ها بعنوان دروازه نخبگان به استانها تلقی می شوند و هر چند درصد مسافران هوایی نسبت به مسافران ریلی و حمل و نقل جاده ای کمتر می باشد اما این درصد کم عموما نخبگانی هستند که در عرصه های مختلف سیلسی، پزشکی ،آموزشی و...به توسعه استان کمک می کنند

وی در ارتباط با توسعه فرودگاه یاسوج گفت: به هرحال عملیات توسعه باید درفرودگاه یاسوج شکل بگیرد و تقریبا یکی از کوتاهترین باند فرودگاهها را داشتیم که با توجه به شرایط خاصی که حاکم بود باید زیر ساخت توسعه فرودگاه در بزرگتر کردن پهنای باند صورت می پذیرفت.

مدیر فرودگاه یاسوج در ارتباط با توانایی هدایت کردن فرودگاه به سمت پروازهای بین المللی یادآور شد: طول باند قبلی 2600 متر بوده و در حال تلاش برای افزایش 600 متر که طول باند فرودگاه به 3200 برسد و این امر دوبار در بین استانداران قبلی آقایان نیکزاد و خادمی و مدیران عامل شرکت وقت فرودگاههای کشور صورتجلسه شده بود که شرکت فرودگاهها توسعه باند را آغاز کنند و استان هم متعهد شده که زندان را جابجا نماید زیرا که زندان مانع اصلی توسعه فرودگاه استان می باشد و درست این ساختمان در جلوی نشست و برخاست هواپیماها می باشد؛به هر حال  در راستای توسعه باند فرودگاه اقدام کرده ایم ولی هنوز استان برای جابجایی زندان کاری انجام نشده است .

محسنیان در ادامه گفت: طول باند برای این امر باید تغییر نماید و در این راستا برقراری مرزهوایی که از جمله مصوبات سفر دولت دهم می باشد و این مصوبه هم صورت گرفته که در حیطه اختیارات استاندارها و وزارت کشور می باشد و فرودگاه در این خصوص کوتاهی نکرده و مسئولین استان این مصوبه را پیگیری خواهند کرد تا طبق راه و روش و ضوابطی که فرودگاه یاسوج مرزهوایی برقرار نماید و هم زمان طول باند فرودگاه توسعه پیدا کند و بتوانیم شرایط را برای پروازهای خارجی فراهم آوریم.

مدیر فرودگاه یاسوج در پاسخ به پرسش خبرنگار چهارفصل که در حال حاضر چه هواپیماهایی می توانند در سطح فرودگاه بنشینند و آیا در آینده امکان پرواز به کشور عراق با توجه به حجم مسافران زیارتی به این کشور امکان پذیر است؛ گفت: در حال حاضر هواپیماهایی با بدنه کوچک به لحاظ فنی مثل فوکرپنجم در حال نشست و برخاست است و باند فرودگاه در حال توسعه است که تلاش می کنیم تا پایان مهرماه به اتمام برسد و اگر این امرمهم تحقق یابد ما 3200 پهنای باند فرودگاه داریم و آن موقع هواپیماهایی با بدنه متوسط نظیر آر.جی  می توانند در فرودگاه شهر یاسوج امکان جابجایی مسافر داشته باشند.

 وی امکان پرواز به کشور عراق را منوط به مصوبه زیرساختهای فرودگاهی کشور و مرز هوایی بین المللی دانست که باید از طریق نهادهای ذی ربط صورت بپذیرد تا ما هم امکان پرواز به کشورهای دیگر را داشته باشیم.

در پایان راجع به نامگذاری فرودگاه از رییس پرواز فرودگاه استان سئوال شد که بیان کرد: از این موضوع اطلاعی ندارم.

انتهای پیام/س.الف

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی