نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

16. بهمن 1392 - 19:01
سایت حرف تو به منظور گسترش مطالب نخبگان وبلاگ نویس، روزانه بسته ای را تحت عنوان " گلدون وبلاگی " از وبلاگهای برتر این سایت تهیه و در معرض دید شما مخاطبین قرار دهد. بر این اساس از تمامی اصحاب رسانه خواهشمندیم در باز نشر این بسته ما را یاری نمائید.

به گزارش چهار فصل به نقل از شبکه اطلاع رسانی دانا، سایت حرف تو  به منظور گسترش مطالب نخبگان وبلاگ نویس، روزانه بسته ای را تحت عنوان " گلدون وبلاگی " از وبلاگهای برتر این سایت تهیه و در معرض دید شما مخاطبین قرار دهد. بر این اساس از تمامی اصحاب رسانه خواهشمندیم در باز نشر این بسته ما را یاری نمائید.

لازم به ذکر است یقیناً مطالب بسیاری زیادی در فضای وبلاگی کشور وجود دارد که شایسته بهترینها هستند، لذا گلچین این مطالب به معنای نادیده گرفتن زحمات دیگر وبلاگ ها نمی‌باشد. بر این اساس از تمامی وبلاگ نویسانی که خواهان انتشار مطلبشان در این بخش هستند خواهشمندl است مطالب تولیدی خود را  در قسمت " ارسال مطلب" سایت حرف تو، .ارسال نمایند.

-----------------------------------------------------------------------------------

سؤالات یک کم سواد از رئیس جمهور با سواد

 

سوالات یک کم سواد از رئیس جمهور با سواد

وبلاگ"معبر سایبری فندرسک"نوشت:

صلام آغای روهانی. بنده یک کم ثواد حستم که از مهظر شما چند ثؤال داشطم.

1-شما گفطید چرا دانشگاه ثاکط اصط و انطغاد داشطید. لتفاً بگویید چرا وغطی در دانشگاه هاظر شدیدنگزاشطید طا دانشجویان با شما ثهبط کنند؟

2-شما به ما گفطید آنحایی که از طوافغ ژنو انطغاد می کنند کم ثواد حصطند. لففاً بگویید 20درسد بیشطر اصط یا5 درسد؟

3-شما که با ثواد حصطید فرمایید برد برد یعنی حمه را ببرند و ما حیچ نبریم؟

4-شما که با ثواد حصطید بفرمایید پلمپ کردن باظرثان آژانص یعنی فعالیت نیروگاه های حصطه ای؟

5-شما که با ثباط حصطید بفرمایید داص را کلید باید طلفظ کنیم؟

6-شما با شعار اعطدال آمدید. لتفاً به ما بگویید یک طراظو برای نشان دادن اعطدال باید حر دو ترفش برابر باشند یا اینکه ثمط چپ آن پایین طر باشد؟

7-شما که گفطید از انطغاد اصطغبال می کنید به ما بگویید پث چرا طا انطغادی می شود ثریع فیلطر می کنید و می گویید کم ثواد اصط؟

8-شماکه با ثواد هصطید چرا با کم ثواد ها مناضره نکردید؟

ادامه مطلب

*******************************************

سرما، صف، زنبیل و... مردم را اینطور تکریم می‌کنند!

 

 

وبلاگ"طنز های یک م.ر.سیخونکچی"نوشت:

تقدیم به همه دلیرمردانی که در این چند ماه تلاش کردند تا ملت همیشه در صحنه ایران با آغاز دهه فجر یکبار دیگر لذت تکریم را بچشند و با ایستادن در صف یاد روزهای حماسه دهه شصت در ذهنشان زنده شود. تا باد چنین بادا!

1

- آقا ببخشید!

- جونم؟

- همینجا مردم رو تکریم می‌کنند؟!

- بله عزیزم، شما هم اومدی تکریم بشی؟

- بله دیگه... یه چند وقتی بود تکریم نشده بودم، الان در پوست خودم نمی‌گنجم!

...

- کجا پس عمو؟ چی شد؟

- دارم میرم تکریم بشم دیگه.

- نه بابا! دیر اومدی زود هم میخوای تکریم بشی بری؟ زرشک!

- چطور مگه؟ نکنه تکریم تموم شده؟

- نه عزیزم، مگه صف رو نمیبینی؟ برو وایسا ته صف... ما هم میخوایم تکریم بشیم ها!

ادامه مطلب

******************************************

چشمان متحیر دشمنانت نزدیک است از حدقه دراید

 

وبلاگ"انعکاس"نوشت:

چشمان متحیر دشمنانت نزدیک است از حدقه دراید، وقتی از میان انفجارها و ترورها بیرون امدی و فریاد زدی هستم و میمانم

حالا سی وپنج ساله هستی و وقتی انهایی را که نمیخواستند باشی و انهایی که برای بودنت سر دادند را در کفه های ترازو میگذاری، انوقت میبینی چقدر اراده ها و تلاشهای برای نبودنت بر بودنت میچربد و اصلا راستش را بخواهی کفه عزم نبودنت بسیار سنگین تر است ،حالا سی و پنج ساله ای  و انقدر در فتنه ها رشد کرده ای که بتوانی فتنه بزرگ88 را هم از سر بگذرانی.

حالا سی و پنج ساله ای و خیلی ها را اقای فلانی کردی و مردمانی را که روزگاری با نام خان خود، نامیده میشدند و خانشان هویتشان را معلوم میساخت ،را به جایی رساندی که امروز حتی فرزندانشان را هم به نام و نشان خودشان میشناسند نه نام پدرشان !!

حالا سی و پنج ساله شدی و از کشوری که وارد کننده پزشک هندی بود کشوری ساختی که نانوتکنولوژی و علم سلولهای بنیادین و ماهواره امید و دانش هسته ای دارد و جراحیهای پیشرفته دنیا راانجام میدهد....

حالا سی و پنج ساله ای و انگار انقدر بوده ای که فراموشت کرده ایم ،که یادمان رفته چه بوده ایم و چه هستیم که یادمان رفته حق توحش گرفتنهای آن ور آبی ها را ،که یادمان رفته ورود بی وقت و بی اجازه سفرای غربی را به دربار شاه این مملکت، که تو امروز انچنان کردی، که هیمنها  برای ورود به یک وجب خاک این کشور، باید با احترام رفتار کنند، که اگر نکنند پهباد پیشرفتشان را مینشانیم و شناور گشتشان را دستگیر میکنیم و علنا هم میگویم که کار ماست...

ادامه مطلب

*****************************************

دانستنی که دیگر حق مردم نیست

 

وبگاه"رایگاه"نوشت:

سال‌های نه چندان دور موسوم به دوم خرداد برای آنان که به اقتضای سنشان آن دوره را درک نموده و یا تاریخ آن را ورق زده‌اند، یادآور فضای سیاسی پر التهابی بود که با شعار «توسعه‌ی سیاسی» موجی از اقدامات بی سابقه در حوزه سیاست و رسانه در کشور را رقم زد که البته هم عبرت آموز و هم گاه غمبار بود. در ذیل همین پروژه موسوم به توسعه‌ی سیاسی بر گسترش بی حد و حصر اطلاع رسانی و برداشتن محدودیت‌ها چنان تأکید شد که برخی فراموش کردند که در لیبرال‌ترین کشورها نیز حوزه‌هایی چون منافع ملی و امنیت ملی جزء خطوط قرمز آزادی بیان و انتشار اطلاعات است.

در سایه چماقی که با شعار «دانستن حق مردم است» برداشته شد، عده‌ای تلاش کردند تا به زعم خود به آنچه  تاریکخانه اشباح اش می‌خواندند، نور بتابانند(!) و این آش تا ان حد شور شد که برای نمونه نامه طبقه بندی شده وزارت اطلاعات از تیتر یک صفحه اول روزنامه سلام سر درآورد! گستاخی مدعیان اصلاح طلبی تا ان حد بود که با فشار از پایین و اردوکشی خیابانی، وزارتخانه مذکور را وادار به پس گرفتن شکایت از روزنامه‌ای کردند که خلاف معیار رایج در همه کشورهای دنیا دست به انتشار نامه زده بود!

ادامه مطلب

******************************************

در اسرار اشعار انقلاب

 

وبلاگ"سرباز صفر جنگ نرم"نوشت:

هوا دلپذیر شد ،گل از باغ بردمید و امام آمد ،آمد و کشتی امت را از میان طوفان مبارزه با طاغوت به سوی ساحل پیروزی رهبری نمود ؛بوی گل سوسن و یاسمن برای مردمان این سرزمین که دلداده به خانواده وحی اند، عطر ولایت فقیه بود ،عطری که سکوت مرگ و سرمای زمستان را به حیاتستان بهار بدل کرد، حیاتی که بعد ها نه تنها مسلمانان که موحدان حقیقی را درتمام جهان زنده کرد.

در حقیقت دیوی که از ایران برون رفت دست شیطان بود و مظهر حاکمیت او ، و فرشته ،دست خدا بود ، همان ید اللهی که بر سر خمینی بود.
روزگاری که حقیقتا برای زجر کشیدگان زندانهای ساواک تلخ تر از زهر بود تمام شد و این پیروزی باز حقیقتا شکری بود که کام مردم را شیرین کرد اما شکر حقیقی در راه است که امام فرمود:ما منتظر رویت خورشیدیم.

اما ما فراموش نمی کنیم لاله های در خون خفته را ،همانهایی که در غربت وحشیگری عمال شاه گلبرگ خونشان ریخته شد و دم بر نیاوردند و میدانستند که آنچه از این خون خواهد رویید کاخ ستم را واژگون خواهد کرد و فرداروزی کسانی خواهند بود که فریاد های فرو خفته ایشان را بر کوی و برزن زنده کنند.

ما مردم ایران که با صد ها هزار یا حسین توانسته ایم ،طعم عزت و سرافرازی و  دست بر زانو گذاشتن و یاعلی گفتن را بچشیم دشمنی های دشمنان روز های تلخ و سخت مردم ایران را از یاد نخواهیم برد و مرگ بر آمریکا و نیرنگ های علی الدوامشمی فرستیم و نفرین بر کسانی که این چنگال را بر خون جوانان ما مسلط نمودند.

ادامه مطلب

******************************************

تدبیر و امید؟!

 

tadbir

وبگاه"دوئل"نوشت:

طرح نوشت : تا دیروز کارهای احمدی نژاد گداپروری بود و دور از کرامت شهروندی. شیخ حقوق دان آمد که کرامت را به شناسنامه ایرانی بازگرداند. متاسفم که کرامت را باید در صف های طویل، زیر باران و برف و با فشار مضاعف تحویل بگیریم.

ادامه مطلب

******************************************

اگر سخنان امام(ره) را تکرار کنیم ،به ما می گویند افراطی!

 

وبلاگ"افاضات عقل کل"نوشت:

دهه مبارک فجر که از راه می رسد بیشتر از امام (ره) سخن می گویند و در بزرگداشت نام امام خمینی (ره) می کوشند. اما نام امام(ره) از آرمان هایش جدا نیست ؛بزرگداشت نام و یاد امام(ره) باید با تعظیم و پاسداشت آرمان های امام همراه باشد و گرنه بزرگداشتی که فقط به نام امام بسنده شود اما آرمان های امام توسط عده ای تفسیر به رای گردد ظلمی مضاعف در حق امام است.

در جمهوری اسلامی باید گفتار و رفتار امام(ره)؛ ملاک و میزان تصمیم گیری ها و سیاست ها و موضع گیری ها باشد. اگر می خواهیم کسی را افراطی یا معتدل بنامیم باید با ملاک امام بسنجیم نه با برداشت های شخصی . اما برخی عادت کرده اند به جای اینکه افراط و تفریط و اعتدال را با کلام امام(ره) بسنجند، با نگرش و برداشت خود می سنجند و این اشتباه باعث می شود که جای خیلی چیزها عوض شود.

 

این جور افراد حتی از امام(ره) هم تصویری که خود می پسندند ارائه می دهند و هرگاه به آنها انتقاد شود که این نوع رفتار و گفتار شما برخلاف نظر امام(ره) است می گویند ما حرف دل امام را بهتر از شما می دانیم و بعد حرف دل خود را به امام نسبت می دهند و برای اثبات درستی حرفشان ،سوابق انقلابی خود را به رخ می کشند و منتقدان را متهم می کنند که یک شبه ، انقلابی شده اند!

ادامه مطلب

*****************************************

مطمئن باش در زندگی ات معجزه خواهندکرد

 

 

 

 

وبلاگ"دست نوشته های یک عاقد"نوشت:

نگاه با محبت و لبخند به صورت همسرت

شنیدن صبورانه حرفهای او حتی اگر آمیخته با گلایه باشد

تعریف کردن از چهره اش، رفتارش

چشم پوشی از اشتباهات سهوی او

ورود به خانه با یک شاخه گل

بدرقه و استقبال از او وقتی صبح زود از خانه بیرون می رود یا خسته از راه می رسد

و...

کارهای سختی نیستند که از انجام آنها دریغ کنی

اما مطمئن باش در زندگی ات معجزه خواهندکرد...

ادامه مطلب

*****************************************

نوکر تدبیر؛ مدیر اعتدال!

 

وبلاگ"یادداشت های شخصی ابوالفضل اشناب"نوشت:

سلام. بی مقدمه سراغ اصل مطلب می روم:

یک : طبیعتا از آنجایی که قسط اول تحریم ها به حساب دولت واریز شده است و دولت بدون ایستادن در صف و رد شدن از زیر داربست ها پولش را دریافت کرده است، و از آنجایی که سازمان تحریم ها تِرِک بر داشته است و ترک اش بسیار اساسی است و از آنجایی که عیدانه ی اعیانی دولت تدبیر و امید با راستگویی هرچه تمام تر و با سیستم دقیق شناسایی فقیر و غنی به مردم اهدا شده است ما بسیار حس خوبی داریم.

اصلا کجای دنیا دیده اید عیدی را مستقیما به شکم طرف مقابل واریز کنند؟! پول کثیف بهتر است یا قالب پنیر؟! شاید شما بگویید که با آن پول می شود قالب پنیر خرید و استفاده کرد، بدانید که سخت در اشتباهید. بی تدبیری همان چیزی است که باعث می شود شما فرق پول و پنیر را ندانید و بروید پنیر بخرید و پول را به باد بدهید طبیعتا دولت مدیر محور تدبیر صلاح شما را خیلی بهتر می داند و به شما پنیر می دهد تا پولتان به باد نرود. شما فکرش را بکنید که وقتی سبد کالایی پر و پیمان هشتاد هزار تومانی و مملو از پروتئین را در دست دارید و وارد منزل می شوید بچه ها بیشتر خوشحال می شوند یا اینکه بگویید یارانه ها به حساب واریز شد؟ (اینجا فقط همسرتان خوشحال می شود) بچه یارانه چه می فهمد چیست؟! حقیقتا احسنت که شادی کودکان ایرانی هم در این سبد کنار شانه تخم مرغ لحاظ شده است.

ادامه مطلب

******************************************

فاجعه ای بزرگ ؛ ابتذال و فرهنگ غربی در مهدکودک ها + فیلم

 

وبلاگ"در انتظار یار"نوشت:

روایات زیادی در مورد تربیت اسلامیِ کودکان وجود دارد که با استفاده از آن ها و سیره ی ائمه اطهار (علیهم السلام) میتوان وظیفه ی خطیر تربیت رو به نحو احسنت انجام داد . تعدادی از این احادیث مربوط به نقش پدر و مادردر امر پرورش می باشد و اهمیت این مسئولیت رو دائماً گوشزد می کند که حتی در روایتی مشاهده کردم که فرموده بودند : " بچه ، با همان فطرت پاک ، خدایی و معصومانه اش به دنیا می آید و این برخی از پدر و مادرها هستند که او را از راه بیرون می کنند و باعث بدبختی ، گرفتاریش در دنیا و آخرت می شوند . " یکی از موضوعاتی که والدین خیلی باید نسبت به آن حساس باشند ، محیط هایی ست که بچه ها در آن ها رفت و آمد می کنند که این امر مخصوصاً در دوران کودکی ، نوجوانی و جوانی اهمیتش رو بیشتر نشان می دهد . 

از گوشه و کنار حرف های بسیار زیادی در مورد وضعیت نابسامان مهدکودک ها ، مدارس و . . . شنیده بودم . واقعاً اتفاقاتی که در برخی از این مکان های به اصطلاح فرهنگی - آموزشی در حال رخ دادن هست به ضررفرهنگ و آینده ی بچه های این مرز و بوم هستش . دیگه یه سری از منکرات ، کارهای اشتباه و زننده و گناهانداره بین این بچه ها عادی نشان داده میشه و خیلی راحت جلوی پدر و مادرشون این کارهای ناشایست رو انجام میدن و اولیای آن ها از کارهاشون لذت می برند و ذوق هم می کنند که " ما شا الله ، ما شا الله فرزندمون چه قدر خوبمیرقصه و همانند رقاصه های غربی و شرقی رفتار میکنه و . . . "

ادامه مطلب

******************************************

همسایه بغلیمان یک کارگر است

 

وبلاگ"اندیشه عاشورایی"نوشت:

همسایه بغلیمان یک کارگر است
با حقوق ماهانه 550 هزار تومان...
«باسوادان»
او را با پنج فرزند
مرفه میدانند
و بی نیاز از «سبد»ی که هدیه اش می خوانند
آنان به نیکی دریافته اند که او به این سبد لعنتی نیازی ندارد
همانطور که در طول عمر کارگریش به امثال آن.
او یقین دارد
در دولتی که امام، آن را دولت محرومین میداند
و انقلابی که بار اصلیش را بر دوش پابرهنگان
او هیچ سهمی ندارد!
او با تمام بی سوادیش به یقین میداند
آنان که رسانه ندارند هیچ حقی ندارند...

ادامه مطلب

******************************************

 

پیام صف های سبد کالا، روحانی، متشکریم.

 

وبلاگ"سعی"نوشت:

معاون وزیر خارجه آمریکا به بحث توزیع سبد کالایی در ایران نیز پرداخت و گفت: «شما در اخبار دیدید که ایران اخیرا به طور قابل مشاهده‌ای غذا به مردم فقیر در جامعه داد که به نوعی نشان‌دهنده این است که کاهش هدفمند و محدود تحریم‌ها تاثیر مستقیم بر مردم این کشور داشته است، همانطور که روحانی قول داده بود که این پول صرف اهداف دیگر نشود.»

 

آثار دیگر قراداد فتح الفتوح را هم در همین لینک گفته های زنک و دیوید کوهن بخوانید. اساتید با سوادی که قرار است این فتوحات را تشریح کنند هم بخوانند و بهره ببرند. هم از لحن زیبا و محترمانه هم از شرط و شروط های جدید برای برنامه ی هسته ایی و ورود به برنامه ی موشک های بالستیک و  فعالیت های ما در منطقه. همانطور که یکی از همین باسوادان یعنی جناب دکتر زیباکلام فرمودند و پرونده ی نیاز ما به فن آوری هسته ایی را اساسا بستند، شما هم قسمت های بعدی را ادامه بدهید. ما که ملت صلح طلبی هستیم و اگر سیخ در پاچه ی دنیا نکنیم کسی مرض ندارد با ما در بیفتد، برنامه ی نظامی و تولید موشک و غیره اصلا می خواهیم چه کار. سرمان به کار خودمان باشد و چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است و خلاص. ته اش روی اسرائیل را هم ببوسید که تا سبد بعدی را پر و پیمان تر کنیم برایتان.

ادامه مطلب

*****************************************

کاریکاتور تحقیر مردم با سبد کالا

 

کاریکاتور,سبد,کالا,دانلود,عکس کاریکاتور,دولت,مردم,فقیر,تحقیر,خورد کردن,له کردن,گرافیک,پوستر,برنج هندی,مرغ,پنیر,روغن,روحانی,کارتون,عباس گودرزی,بنفش

وبگاه"تلخندک"نوشت:

دولت تحقیر و فلاکت، دولت یازدهم و دولت حسن قفل ساز دسته گلی جدید به آب داد و با اعلام توزیع ناعادلانه سبد کالا، مردم شریف ایران را بازهم تحقیر کرد. تا در سرمای زمستان با دمای ۱۰- درجه مردم بیچاره در صف های طولانی بلرزند و از حقوق شهروندی خود لذت ببرند.

ادامه مطلب

*****************************************

این همه ادعا و این‌قدر بی‌تدبیری، نوبره عزیز!

 

سبد کالا 2 کشته و یک مصدوم داد

وبلاگ"جالبه"نوشت:

سبد توزیع کالا، خبرسازترین‌ موضوع

این روزها خبر توزیع سبد کالا خبرسازترین موضوع در عرصه‌ی رسانه‌ها و فضای مجازی است. تبلیغات فراوان در کنار بی‌نظمی‌ در توزیع، بی‌عدالتی، سکته‌ی جوانانی به‌دلیل عدم تخصیص سبد، و فوت پیرمردی در صف دریافت و... باعث شده این خبر در صدر اخبار قرار گیرد. با وجود اینکه هراقدامی در جهت آسایش مردم، نیک و پسندیده است، توجه به چند نکته در این خصوص به‌نظر ضروری می‌رسد:

بی‌توجهی به سوابق: بیش از سه دهه است که در کشور ما توزیع کالاهای ضروری به روش‌های مختلف،‌ مانند توزیع با دفترچه‌های محلی، استانی، کالابرگ سراسری، سهیمه‌بندی سازمانی و غیره انجام می‌شود. البته توزیع با کالابرگ سابقه‌ی طولانی در جهان دارد و بسیاری از کشورها این روش را تجربه کرده‌اند. این اواخر هم توزیع یارانه‌های هدفمندی نیز تجربه‌ی موفقی بود که شاهد آن بودیم. در این میان دولت‌مردان مدعی تدبیر و کاردانی چرا به این تجربه‌ها مراجعه نکرده و با بی‌تدبیری این طرح ناقص و شبهه‌برانگیز را اجرایی کرده‌اند، جای تعجب دارد. به‌طور نمونه به چند مورد از بی‌تدبیری‌ها در اجرای این طرح اشاره می‌کنیم:

 

بی‌عدالتی در تخصیص: توزیع یکسان سبد کالا بین خانوارها ـ با وجود اینکه آمار دقیق خانوارها و سرپرستان آنها در توزیع یارانه‌های هدفمندی در دولت دهم تهیه و مشخص شده است ـ این‌گونه که یک سرپرست خانوار مجرد همان میزان کالا دریافت کند که سرپرست یک خانواده‌ی شش یا هشت نفره دریافت می‌کند، عین بی‌عدالتی و همسو با شعار انحرافی فرزند کم‌تر، زندگی بهتر است.

ادامه مطلب

****************************************

مشکی و مقدس

 

مشکی و مقدس - حریم آسمانی

وبگاه"حریم آسمانی"نوشت:

با سلام این دو کلمه خصوصیات یکی از مظاهر عفاف و حجاب است چادر مشکی ، بهترین نوع حجاب و پوشش برای بانوان اما چرا انقدر مهجور مانده و چرا انقدر سیاهیش را به رخش میکشند در این مقاله سعی داریم با نگاهی کامل به این موضوع بپردازیم و تاجایی که ممکن است به سوالات و شبهات پاسخ دهیم شاید بیشترین بحث و شبهه در مورد رنگ پوشش در مورد چادر مشکی زنان مطرح شده باشد. این مقاله تلاش کرده است تا با نگاهی به تاریخچه پدیدار شدن چادر مشکی به عنوان حجاب زنان و از سوی دیگر، تبیین نگاه دین به رنگ پوشش، پاسخی در مورد چادر مشکی به دست دهد. خانم فروغ نیلچی‌زاده دارای مدرک کارشناسی ارشد فلسفه و حکمت اسلامی است و در حال حاضر به عنوان مشاور رییس سازمان ملی جوانان در امور دختران و زنان جوان مشغول می‌باشد. رنگ‌ها در طول تاریخ بشر دو مفهوم داشته‌اند: القایی و واقعی. مفهوم القایی یعنی آن مفهومی که ما به آن القا می‌کنیم، اما مفهوم واقعی با طول موج و فرکانس رنگ مرتبط است. مفهوم القایی مثلا گروه‌های سیاسی یا فرهنگی رنگ خاصی را انتخاب کرده و آن را نماد خود قرار می‌دهند. البته در جامعه ما هم کم نبود‌ه‌اند مانند سرخ‌جامگان، سیاه‌جامگان و یا سفید‌جامگان، نهضت‌های اجتماعی- سیاسی بوده‌اند و با رنگ پوشش خود متمایز می‌شدند. یا رنگ سبز بعنوان نماد علویون و رنگ سیاه نماد بنی‌عباس. این مفهوم در زندگی اجتماعی نیز به چشم می‌خورد. اگر از کسی که آبی را دوست دارد، مفهوم آن را سوال کنیم، به زیبایی و آرامش اشاره می‌کند. آرامش مفهومی است که ما از آن رنگ برداشت می‌کنیم. وقتی فردی رنگی را دوست ندارد، مسلما آن رنگ برایش مفاهیم منفی را القا خواهد کرد. مثل تفاوت رنگ زرد در ژاپن و آلمان؛ که یکجا رنگ تنفر است و دیگری از آن به رنگ عشق نام می‌برد. در مفهوم واقعی رنگ‌ها هر رنگ بر اساس طول موج و فرکانسی که دارد، مفهومی خاص به خود می‌گیرد. رنگ‌ها در این طول موج‌ها تاثیراتی در محیط خارج ایجاد می‌کنند. برای مثال امروزه از تاثیر رنگ در درمان غافل نمی‌شوند؛ مثلا در اتاق جراحی، تیم پزشکی، پزشک و حتی خود بیمار هم سبز به تن دارند و این بدلیل مفهوم واقعی رنگ سبز است که موجب ثبات ضربان قلب و جریان خون در حالت طبیعی می‌شود.

ادامه مطلب

*****************************************

آقای روحانی و ما کم سوادها

 

وبلاگ"عبور"نوشت:

آقای روحانی چقدر بد دارد بازی می کند...

بالاخره هم سیاست راه و رسمی دارد، هم لباس روحانیت اقتضائاتی و هم رئیس جمهور بودن مشی و مرامی.

این چه معنایی دارد که رئیس جمهور یک کشور بزرگ و با افتخار؛ در سخنان اخیرش؛ گذاشته و برنداشته به منتقدان یک توافق خارجی بگوید: "کم سواد"؟!

آنهم رئیس جمهوری که در کتاب امنیت ملی اش می نویسد: "باید منتقدان را تشویق کرد نه تنبیه؟!"

و یا همینطور یکی از مشاورانش به خود حق بدهد که به لبو فروش ها و راننده تاکسی های زحمتکش (یعنی همین پدرها و مادرهای ما) کنایه بزند که "به شما چه ربطی دارد که انرژی هسته ای چیست و اساساً حق مسلم هست یا نه؟!"

اغلاط این حرفهای ناثواب نیازی به توضیح و توشیح ندارد. فقط اینکه دولتمردان ما باید بدانند این طرز حرف زدن با آنها همان می کند که با سایرین مشابه کرده است.

اما نمی دانم چرا درباره توافق ژنو باید چند تا توضیح را بیان کنم و بیشتر حرف بزنم تا دلم آرام بشود و مردم و مخاطبها هم بیشتر بدانند که داستان دعوای ما "کم سوادها" با "گرین کارتی ها"! چیست؟!

اولاً آقای روحانی عزیز انگاری این اصل ساده اسلامی و شیعی را از یاد برده اند که مهم نیست چه کسی چه حرفی می زند؟! بلکه مهم این است که حرف آن بنده خدای کم سواد، زیاد سواد! کافر، مسلمان و غذای خوب خورده یا نخورده چیست؟!

پس قاعدتاً مهم نیست که ماهایی که منتقد جدی توافق ژنو بودیم و از قبل از وقوع آن، وجب به وجبش را پیش بینی کردیم؛ چه آدمهایی هستیم و چقدر درس خوانده ایم و مثل برخی مشاوران و نزدیکان آقای روحانی، گرین کارت آمریکا را داریم یا نه؟! و ایضاً گاهی کراوات میزنیم یا نه؟!

ثانیاً مگر حرفهای ما پیرامون توافق ناخوب ژنو یا به قول آقای ظریف "بیانیه اقدام مشترک ژنو"! چقدر غامض است که عوام و خواص حرفمان را نفهمند و یا رئیس دولت به خودش اجازه بدهد به ما بچه های اسلام و انقلاب بگوید: "کم سواد"؟! (نمی شود که فقط آقای روحانی و ظریف فرزندان انقلاب باشند و ماها کم سواد و فرومایه و شهروند درجه چند!)

ما می گویم این چه توافقی است که...

ادامه مطلب

******************************************

سبدکالائی؛تدبیر یا تحقیر؟

 

وبلاگ"بیان"نوشت:

درپی وعده رئیس جمهور محترم درگزارش 100روزه اش به مردم ، توزیع سبد کالایی یا بسته حمایتی دولت برای برخی از خانوارهای ایرانی آغازشد. این طرح نیز البته مثل هر طرح دیگری موافقان ومخالفانی داشته و دارد. اما نمیتوان  برخی از استدلالات مخالفان شیوه توزیع بسته حمایتی دولت تدبیر را که درقالب سبد کالایی نمودیافته نادیده گرفت. برخی از استدلالها متوجه اصل طرح میشود زیرا به عقیده بسیاری از فعالان اجتماعی توزیع کالا به صورت سهیمه بندی - که شکلی جدید از توزیع کوپنی است - مختص شرایط کمبود عرضه و فقدان کالای مورد نیاز عموم مردم وهمینطور شرایط خاص مانند جنگ وسیل وزلزله و... است. دراین نوع از توزیع و درشرایط عادی آنچه مورد توجه قرار نگرفته است،عزت و کرامت دریافت کنندگان بسته کالایی است. در نگاه اول و در توجیه چرایی توزیع بسته کالایی، عدم توزیع پول نقد به منظور کنترل تورم به ذهن خواهدرسید اما شایسته بود دولت، کرامت انسانی مردم شریف ایران را که همیشه دریاری نظام و انقلاب درصحنه بوده اند را فدای شاخص های کذائی تورم نمیکرد! هر چند نمیتوان نگرانی های حاصله از اجرای طرح و بهرمندی واسطه ها از سودهای حاصله از توزیع و فروش بسته های حمایتی و احیانا رانتهای ایجاد شده را نادیده گرفت.

یکی از کارکردهای دولت، تامین رفاه و ارائه خدمات به مردم است وآنچه اولویت دارد نه کنترل شاخص هایی است که میتواند باتغییر نحوه محاسبه وفرمولها،  به گونه ای دیگر ترسیم شوند، بلکه تامین رفاه و آسایش درکنار امنیت و زمینه سازی برای رشد معنوی مردم است.چنانچه دولت، مردم را نیازمند حمایت می دید تا بهتر بتواند رفاه آنان را تامین نماید شایسته بود به " تدبیر" مردم در هزینه کرد مبلغ ناچیز85هزار تومان اعتماد مینمود.

جدای از انتقاداتی که به اصل طرح وارد است نحوه توزیع سبد کالایی نیز انتقادات بیشتری را متوجه خود نموده است . قطعا هم وطنان عزیز کسانی را دیده اند که علی القاعده می بایست مشمول دریافت سبد حمایتی قرار میگرفتند و  از دریافت سبد کالایی نیز محروم اند. نمونه هایی از این دست کم نیستند و شاید همین نگرانی بود که جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی را وادار نمود تا درخواست تحقیق و تفحص از این طرح که در آغاز "ناقص" و "ناامید" کننده بدنیا آمد را تقدیم مجلس شورای اسلامی نمایند.

ادامه مطلب

*******************************************

مسجد از فیسبوک سنگر تر است

 

mosque_warm_light

وبگاه"عرق سرد"نوشت:

کوچه ها و محله ها مملو از خانه هاییست که فریاد میزنند سبک زندگی را. سبک زندگی ای که به خاطر هجمه ها و حمله های فرهنگی شدید و عجیب نیاز پیدا کرده به سنگری برای حفاظت از آن.
به اینجای حرفم که میرسم یاد کلام پیر جماران می افتم، مسجد سنگر است، سنگر ها را حفظ کنید.

مسجد محل حضور ملائک است، نیاز داریم گاهی تنمان به تن ملائک بخورد، بال فرشتگان قلبمان را نوازش دهد، نیاز داریم همه گرد هم جمع باشیم، خبر هم را بگیریم.

نیاز داریم گاهی سر از لبتاب و تبلت و موبایل و تلوزیون و روزنامه بیرون آوریم و در هوای اجتماع نفس بکشیم.
هوایی که این روزها همه مان را خفه کرده است، تکنولوژی با همه امکانات و سرعت آمده تا ما را در مردابی وحشتناک فرو برد.

عکس مسجد لایک میخورد، خود مسجد چطور؟ کنار لبتاب نشسته ام، شخصی در صفحه پلاس خود مطلب میزند، مسجد سنگر است ، سنگرها را پر کنید، لایک میزنیم، زیرش مینویسیم “عجب جمله ای”، چه زیبا و دقیق نوشته شده و لابه لای کامنت ها حرف های زیبا فراوان دیده میشود که آفرین، لایک داری

اما واقعا که نگاه میکنی انگار باید جمله ی بچه های مسجد مجازی را این طور نوشت، فیسبوک سنگر است، سنگر ها را لایک بزنید، فیسبوک و پلاس و فرندفید برای عده ای شده محل لایک زدن به مسجد ها.

لایک زدنی که نیازش خالی کردن مسجد هاست، وقت های بیشماری که بر سر این قضیه میگذاریم، سرمان گرم استور و برنامه های مختلف و اپلیکیشن های منافق صفت تلفن های هوشمندیست که دارد هوشمندی را از بشر میگیرد.

دقیق تر که نگاه میکنم چشمم می افتد به تابلوی خاک گرفته ای که روی پیشانی بعضی از بچه های مسجدیست که مسجدشان ترک نمیشود، مسجد سنگر است ، مسجد ها را پر کنید.

 

اشکال ندارد برایمان اگر برای کودکانمان و حتی خودمان انگری بیردز دانلود کنیم تا در مراحل مختلف توسط مرغ های هوا مساجد را که سنگر خوک های کثیف شده هدف بگیریم و تازه از گذراندن آن مرحله مسرور شویم.

ادامه مطلب

*****************************************

انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی