نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

14. اسفند 1392 - 8:34
همسر شهید کشاورز گفت: فائزه هاشمی در کدام دانشگاه تحصیل کرده و سوادش در چه حدی است که اینگونه مسائل زنان ایران را تحلیل و تفسیر می کند او در حدی نیست که در مورد مسائل زنان اظهار نظر کند.

به گزارش چهار فصل به نقل از سایت تخصصی زنان استان کهگیلویه وبویراحمد(ایل بانو)، فائزه هاشمی اخیراً مصاحبه ای با روزنامه «الشرق الاوسط» داشته است که طی آن به وجود فرهنگ مردسالاری در کشور اعتراض کرده و همه پست ها و سمت ها را منتسب به مردان دانسته است.

هاشمی ادر بخش دیگری از انتقادات خود، شرایط اجتماعی زنان پیش از انقلاب را بسیار بهتر از زمان الان دانسته است و به این طریق تا پایان گفتگوی خود از شرایط موجود کنونی زنان جامعه اسلامی ایران ابراز ناخرسندی کرده است.

تمام گفته های فائزه هاشمی در مصاحبه اش که در نهایت منجر به انعکاس دور از واقعیت شرایط موجود کشور در رسانه های ضد انقلاب خارج نشین و معاند شده در حالی است که طبق آمار مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری می توان به وضوح رشد زنان در تمام عرصه های اجتماعی، علمی، فرهنگی و سیاسی را مشاهده کرد.

مریم گشتاسبی نژاد در گفتگوی با این پایگاه خبری با رد اظهارات اخیر فائزه هاشمی اظهار داشت: مقایسه جایگاه زنان ما در زمان طاغوت و در دوران پربرکت انقلاب اسلامی قابل مقایسه نیست.

وی ورود امام خمینی(ره) به کشور را منبع تحولات بزرگ دانست و افزود: اولین تحولی که امام(ره) انجام داد در حوزه زنان بود که زنان و مردان را هم ردیف  قرار داد.

وی با اشاره به فرمایش امام خمینی(ره) در خصوص نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی بیان داشت: اگر زنان ما با مشت های گره کرده به خیابان ها نیامده بودند مردان هم حضور پیدا نمی کردند.

همسر شهید کشاورز مادران ایرانی را الگویی برای تمام زنان جهان عنوان کرد و گفت: تصاویری که از زنان در عرصه های مختلف وجود دارد نشان می دهد که زنان جلودار مردان هستند، در زمان جنگ مادرانی بودند که حتی تنها فرزند خود را راهی جبهه می کردند.

وی تأکید کرد: اگر ما بخواهیم مقایسه ای بین وضعیت زنان زمان شاه و بعد از انقلاب انجام بدهیم، می توان به جرأت گفت که زنان در زمان طاغوت مانند پیچک رشد می کردند و هیچ گونه اراده  و جایگاهی از خود نداشتند از آنان به عنوان یک کالای پشت ویترین استفاده می کردند.

بانوی شاعر کهگیلویه و بویراحمد با مقایسه زنان در عرصه های مختلف در زمان طاغوت ابراز داشت: در زمان طاغوت زنان تحصیل کرده به ندرت بودند و از پزشک زن متخصص و  اساتید زن در دانشگاه ها خبری بود در حالی که هم اکنون اگر در دانشگاهای ما تعداد زنان تحصیل کرده برابر مردان  نباشند کمتر از آنان نیست.

وی به پست های مهم مدیریتی زنان بعد از انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: ما هم اکنون شاهدحضور چشمگیر زنان در فعالیت و پست های مهم از جمله وزیر ،شهردار، فرماندار ، تولید انرژی هسته و در فرستادن ماهواره به فضا هستیم.

مدیر کل سابق امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: فائزه هاشمی چطور به خودش اجازه می دهد که چنین برداشت و اظهارنظری در خصوص زنان ملت ایران داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به نظر دیگر فائزه هاشمی در خصوص استفاده بانوان از چادر نیز ابراز داشت: دلیل اینکه ما چادر مشکی را انتخاب کردیم این بوده که نسبت به بقیه رنگ ها کمتر جلب توجه می کند.

همسر شهید کشاورز خطاب به فائزه هاشمی گفت: فائزه در کدام دانشگاه تحصیل کرده و سوادش در چه حدی است که این گونه مسائل زنان را تحلیل و تفسیر می کند او در حدی نیست که در مورد مسائل زنان اظهار نظر کند.

وی مقایسات هاشمی را صد در صد اشتباه دانست و اظهار کرد: زنان مسلمان ما دیدگاهی را که فائزه هاشمی ها و نعیمه اشراقی ها دارند، نمی خواهند.

گشتاسبی نژاد در پایان تأکید کرد: در نظام جمهوری اسلامی به هیچ عنوان مرد سالاری وجود نداشته و همه چیز بر پایه شایسته سالاری است.

انتهای پیام/گ

، 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی