نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

20. فروردين 1393 - 14:14
کارشناس مسائل سیاسی روز گفت:تیم مذاکره کننده ایرانی باید در بحث مذاکرات خود در نشست های مقامات غربی با نرمش قهرمانانه و بازی برد برد جلو بروند و نگذارند خدایی نکرده معاهدهایی مانند معاهدهای سلسله های قاجار در دوران نچندان دور بر ایران اسلامی تحمیل شود.

به گزارش چهار فصل سید شکرالله امامی در گفتگو با خبرنگار بویرخبر در مورد 20 فرودین ماه و روز ملی فناوری هسته ای و دستاوردهای این انرژی صلح آمیز در کشور ایران اسلامی گفت: بحث انرژی هسته ای برای مردم ایران در تاریخ انقلاب اسلامی یک ارزش و یک نعمت الهی بوده که مسئولان و تیم مذاکره کننده باید از این دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی به خوبی مواظبت کنند.

وی در مورد آینده این مذاکرات و به رسمیت شناختن این انرژی صلح آمیز از سوی تیم دیپلماسی و مذاکراه کننده ایرانی ابراز داشت: مسئولان تیم مذاکره کننده ایرانی باید متن اصلی این مذاکرات را به نحو احسن و تمام و کمال به نظر مردم برسانند و نگذارند نتیجه این مذاکرات برای مردم مخفی بماند.

این مدرس دانشگاه خاطر نشان کرد:تیم مذاکره کننده ایرانی باید در بحث مذاکره در نشست های خود با مقامات غربی؛با نرمش قهرمانه و بازی برد برد جلو بروند و نگذارندخدایی نکرده معاهدهایی مانند معاهدهای سلسله های قاجار در دوران نچندان دور بر ایران اسلامی تحمیل شود.

امامی ابرازداشت: مسئولان ما باید هوشیار باشند ونگذارند مسئولان غربی در بحث شفاف سازی و به رسمیت شناختن این انرژی بزرگ؛ یک سری از تکنولوژی ها را از ما بگیرند و در قابل گرفتن این حق مسلم یک سری امتیازها از نظر اقتصادی و دریافت پول را به کشور ایران تحمیل کنند که در صورت تحقق این امر ما بازنده این نتیجه مهم در سیاست خارجی خود خواهیم بود.

وی  ابراز داشت:مسئولان مذاکره کنتده باید با حفظ دست آوردها و در چارچوب قانون ام پی تی در نتیجه این مذاکرات پیش روند و نگذارند خدای نکرده دیپلماسی «از سوی ما خنده و قلدری ار سوی مقامات غربی» بر آنها غلیه کند.

کارشناس مسائل سیاسی روز خاطر نشان کرد: بحث انرژی هسته ای در دنیای مدرن امروز با توجه به از بین رفتن سوخت های فسیلی نیازاصلی و اساسی کشورها در آینده نه چندان دور است.

امامی به تلاش دانشمندان ایرانی در به ثمر نشاندن این دستاورد بزرگ در سطح جهانی برای ایران اسلامی اشاره داشت و گفت: مسئولان باید بدانند که جوانان با غیرت و انقلابی ما با تأسی از نظام اسلامی با یک دید واقع بینانه و متکی به خود این انرژی را به ثمر رسانده اند که در مقابل این امر ،هرگونه کوتاهی کردن برای حفظ این دستاورد عظیم از سوی مسئولان مذاکره کننده نابخشودنی است.

وی ادامه داد: مسئولان باید بدانند این دستاورد عظیم با نثار خون شهیدانی بزرگ که در این راه از جان خود گذشته اند به دست آمده که نباید برای به دست آوردن امتیازهای دیگر به آسانی از این امر مهم گذشت.

فرماندار اسبق شهرستان چرام دقت نظر، داشتن روحیه اعتقادی و الهام گرفتن از روحیه جهادی از خانواده های شهداء و پیغام این خانواده ها برای این مذاکرات را مثمر ثمر دانست و ادامه داد: مسئولان دیپلماسی ما باید بدانند که جوانان با عزت ایران اسلامی در طی سی و اندی سال با دست خالی و دست رد زدن به کشورهای خارجی این دستاورد عظیم را با خون به ثمر رسانده اند.

امامی در مورد نتیجه  این مذاکرات و نشست مسئولان دیپماسی کشور با گروه های غربی و 5+1 گفت: دولتمردان ما باید با تأسی گرفتن از پیشینه با افتخار جمهوری اسلامی ایران درهشت سال دفاع مقدس و با شعار کار جهانی و عزت ملی در پیشبرد به ثمر رساندن اهداف نظام اسلامی در این مذاکران کوشا باشند.

وی  در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: مسئولان دیپلماسی ما باید در نتیجه مذاکرات با الگو گرفتن از پرچم سرخ حسینی(ع) و الهام گرفتن از خون شهدای هسته ای از هیچ تلاشی برای کیاست و بزرگی ایران اسلامی در جهان دریغ نکنند.

 

انتهای پیام/گ

 

 

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا