نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

11. آبان 1393 - 13:40
فعال فرهنگی مرکزاستان کهگیلویه وبویراحمد گفت: شعار مرگ بر آمریکای مردم مسلمان ایران ترجمان همان شعار هیهات مناالذله اباعبدالله الحسین(ع) در 1400سال پیش است.

چهارفصل، مهدی دلبند، فعال فرهنگی و رسانه ای استان در یاداشتی به نقاط اشتراک عاشورا و 13 آبان  و صحبت های اخیر رئیس جمهور در مورد گقتگوی امام حسین(ع) و عمر سعد پرداخت.

 

امسال 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار حهانی با روز عاشورا همزمان شده است. پیرامون این تقارن به چند نکته مهم باید توجه کرد:

 

  1- 13آبان برای ملت ما یادآور روزهای مبارزه و انقلاب است.روزهایی که جوانان مومن و انقلابی با اقتدا به پیر مرادشان امام خمینی(ره) و با الگوگیری از قیام عاشورا بر علیه نظام شاهنشاهی قیام کردند و بنیان کاخ ظلم و ستم را از ریشه بر کردند.در روز 13 آبان ملت مسلمان ایران دست رد به سینه استکبار زدند و دست او را از سر خود کوتاه کردند.

 

   2- شعار عاشورا«هیهات مناالذله»بود که به معنای نفی ذلت است.مفهوم این شعار مرگ فرستادن بر استکبار و طاغوت و نفی هرگونه ظلم پذیری است.شعار 13 آبان نیز «مرگ بر آمریکا» بود. شعاری که مفهوم آن نیز استکبارستیزی و عدم انظلام در هر نوع آن است.در واقع شعار مرگ بر آمریکای مردم مسلمان ایران ترجمان همان شعار هیهات مناالذله اباعبدالله الحسین(ع) در 1400سال پیش است.

 

  3-  یزید نماینده استکبار زمان بود.هدف یزیدیان نابودی اسلام و سلطه و تمامیت خواهی بود.لذا امام حسین(ع) پس از خلافت یزید فرمود «وعلی الاسلام السلام» و نیز فرمود «مثل من هیچ گاه با یزید بیعت نخواهد کرد».آمریکا نیز نماینده استکبار زمان ماست.آمریکا نیز به دنبال نابود انقلاب اسلامی و اسلام انقلابی و سلطه بر جهان است.لذا ما با تأسی از پیام عاشورا هیچ گاه با شیطان بیعت و مصالحه نخواهیم کرد.

 

  4-  نکته آخر اشاره به سخنان اخیر رئیس جمهور محترم کشورمان در مورد گقتگوی امام حسین(ع) و عمر سعد است که ایشان ازآن تعبیر به مذاکره کردند. البته این منطق درستی نیست که برای توجیه اقدامات خود تاریخ را تفسیر به رأی کرد. آنچه واضح است این که امام معصوم اهل مذاکره نیست تا بخواهد برای حفظ خود یا خانواده یا پیروان امتیازی به کفر و خصم بدهد تا امتیازی بگیرد.

 

 

امام معصوم مباری از آن بود که با عمر سعد مذاکره کند تا به تعامل سازنده برسند.چرا که اگر امام به فکر تعامل بود در همان مدینه و با خود یزید معامله می کرد و دیگر نیازی به کربلا نبود.شأن امام نصیحت وخیرخواهی حتی برای دشمن است.لذا استکبار ستیزی و عدم امتیازدهی به کفر و مقاومت مقتدرانه از ویژگی های مشترک عاشورا و انقلاب اسلامی است.

 

انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی