نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

17. فروردين 1394 - 13:26
پیشگیری بخش مهمی از اقداماتی است که در مقابل هر مشکلی می تواند، فردی یا افرادی را مصون نگه داشت. یکی از مراحل مهم پیشگیری را والدین بر دوش می کشند و كه به لحاظ عقلي و عملي نيز باید اینگونه باشد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي چهارفصل، به نقل از  پايگاه خبري تحليلي خبرلنده، بدیهی است که خانواده می تواند خاکی حاصلخیز و یا مضر برای رشد و ترقي افراد جامعه باشند. کودکی و نوجوانی ما در پیش بینی رفتارمان بسیار با اهمیت است و می تواند ما را در مقابل مسایل و مشکلات ، آسیب پذیر یا مصون نگه دارد.

 

 از این رو والدین باید فرزندشان را برای مشکلات و بحران های آتی آماده سازند، و خود آموزش های کافی را در زمینه های تربیتی و اطلاعتی در مورد اعتیاد، کسب نمایند. در اینجا نکاتی را در حیطه ي پیشگیری از اعتیاد برای والدین یادآوری می نمایم.

 

-با الگو نهادن خود برای فرزندانتان به آن ها آموزش دهید.

 

-قبل از همه چیز والدین باید از و انواع مواد مخدر، نحوه مصرف آنها ، علل و عوامل موثر در شروع اعتیاد و عوارض و علایم مصرف مواد اگاهی داشته باشند.

 

-فرزندانتان را تشویق کنید و به آنها پاداش دهید. در عین حال نقاط ضعف آنها را شناسایی و اصلاح کنید.

 

به آنها عشق بورزید و صبر و تحمل و چگونگی کنترل هیجاناتشان را یادشان بدهید.

 

-به فرزندتان اعتماد به نفس دهید ( اجازه ابراز احساسات دهید، با آنها گپ بزنید، به آنها خوب گوش دهید و تایید کنید).

 

-فرزندتان را در برابر بحران ها به مانند دژی مستحکم بسازید (ارتفا ء تحصیلی ، فرهنگی ، مذهبی و افزایش مهارتهای زندگی در آنها، نظیر؛ توانایی حل مساله، توانایی نه گفتن، مهارت های دوست یابی و تصمیم گیری و ...).

 

-در مواجه با مشکلات فرزندتان. صبر و تحمل به خرج دهید، و از روانشناسان، متخصصان کارآزموده و مشاوران بهره بگیرید.

 

-راههای کسب اطلاعات درباره مواد مخدر را، به فرزندتان آموزش دهيد و آنان را كنترل كنيد ( خودتان اطلاعات را منتقل کنید و یا به کسانی که اعتماد دارید بسپارید).

 

-نیاز های فرزندتان را بشناسید (فرزندان به الگوهای واقعی و مناسب نیاز دارند، نیاز به تحرک و تغذیه مناسب ، نیاز به تشویق و تایید، نیاز به امنیت روانی و ....)

 

سلامت و تندرست باشيد

سيد ابراهيم تقوي زاده كارشناس ارشد روانشناسي

انتهاي پيام/م.ن

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی