نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

3. مرداد 1394 - 15:04
دکل نفتی,chaharfasl.ir
یادداشت:
فساد گزینشی/آیا فساد شما فساد نیست؟
نویسنده: 
یاسین طاهرنژاد
چطور می شود دکلی که توسط شرکت دریایی از شرکت چینی خریداری شده ولی به هر دلیلی (که باید بررسی شود توسط مراجع ذیصلاح) هنوز وارد آبهای ایران نشده به اسم دکل گم شده معرفی شود؟ مگر می شود دکل وارد آبهای ما بشود و بعد از مدتی مثل یک جعبه ی دو،سه کیلویی در آب گم شود؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، یاسین طاهرنژاد یکی از مخاطبین این پایگاه خبری تحلیلی در یادداشتی به موضوع ای اشاره کرد، که این روزها برخی رسانه های زنجیره ای چون سابق به خبر پراکنی در مورد آن پرداختند البته چون همیشه بدون سند و مدرک بوده است.

 

 

چندین مورد پیش آمده است که خبری را تیتر کرده اند و بعد کذب آن معلوم شده است مثل فساد 12میلیاردی که بعد معلوم شد 70 میلیون بوده وهمچون قضیه ی بورسیه ها.

 

 

ظاهراً هرگاه پای پرونده ای یا فسادی از دوران اصلاحات به میان می آید با بزرگنمایی برخی خبرها قصد سرپوش گذاشتن بر آن را دارند مثلاً وقتی رسوایی های پرداخت کمک عربستان به اصلاحات ومهاجرانی شکل تازه ای پیدا کرد رسانه های زنجیره ای در سکوت کامل به موضوعات دیگری پرداختند کما فی السابق.

 

 

حال هم که پرونده کرسنت در دادگاه های بین المللی در حال پیگیری است و جریمه 14 میلیارد دلاری در راه ایران است (حال آنکه فساد 3هزار میلیاردی زمان احمدی نژاد به نرخ ارز آن موقع سه میلیارد دلار است بدهی بابک زنجانی به شرکت نفت 7/2 میلیارد است) در این زمان که این پرونده دوباره بر سر زبان افتاده است خبر از گم شده دکل حفاری نفتی شده است این چه صداقتی است که ماجراهای کرسنت و پتروپارس (رانت 8 میلیارد دلاری) واستات اویل و... به راحتی به فراموشی سپرده می شود ولی دکل 70،-80 میلیون دلاری این قدر مهم باشد که تا مدتها تیتر اول روزنامه ها شود؟

 

 بله به راستی باید با عوامل این مسأله برخورد شود ولی نه در رسانه ها و با بزرگنمایی بلکه باید در کمیسیون های مجلس و مراجع قضایی بررسی شود نه از زبان کسانی که خود سیاه ترین پرونده ها را در کارنامه دارند.

 

 

چطور می شود دکلی که توسط شرکت دریایی (طبق برخی اقوال یک قسط آن پرداخت شده و طبق برخی اقوال پول آن به کامل پرداخت شده است) از شرکت چینی خریداری شده ولی به هر دلیلی (که باید بررسی شود توسط مراجع ذیصلاح) هنوز وارد آبهای ایران نشده به اسم دکل گم شده معرفی شود؟ مگر می شود دکل وارد آبهای ما بشود و بعد از مدتی مثل یک جعبه ی دو،سه کیلویی در آب گم شود؟

 

 

چرا وزیر نفتی که در زمان قرارداد ننگین کرسنت وزیر بوده است باز هم باید برای خود ژنرال نفت باشد؟ چرا آقای ترکان که در زمان رانت 7-،8 میلیاردی مدیرعامل پتروپارس بوده و وقتی از او سؤال شد درخرداد 1381 جواب می دهد: اگر رانتی را در دولت قرار دادیم و عده ای از آن استفاده کردند و ثروتمند شدند حق نداریم یقه ی آنها را بگیریم چون خودمان مقررات را وضع کردیم... مجلس نباید وارد داد و ستد و قیمت گذاری شود... چرا اکنون این آقای ترکان مدعی مبارزه با فساد شده است؟

چرا فساد احمدی نژاد فساد است ولی فساد شما فساد نیست؟

انتهای پیام/م.ن

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی