نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

18. مرداد 1394 - 8:38
روز خبرنگار,chaharfasl.ir
خبرنگاران مظلوم ترين قشر جامعه
نویسنده: 
سید اسماعیل میری
خبرنگاران هموراه در جست وجوي واقعيت ها، مشكلات و بيان خدمات صورت گرفته به مردم از طريق دولت ها هستند كه گاهي با زبان نقد است و گاهي به صورت گزارش و اخبار كه در اين راه شيريني ها و سختي هاي زيادي را نيز متحمل مي شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، به نقل از پاتوق وبلاگنويسان شهرستان لنده، هفدهم مرداد ماه مصادف است با سالروز شهادت خبرنگارشهيد محمود صارمي خبرنگار خبرگزاري جمهوري اسلامي ايران كه در افغانستان به دست عوامل گروه طالبان مظلومانه به شهادت رسيد كه همين روز بهانه اي شد براي نامگذاري اين روز به نام روز خبرنگار.

 

 

خبرنگاران انساني هايي هستند كه به طورشبانه روزي براي آگاهي بخشي شفاف و روشن به افكار عمومي جهان تلاش مي كنند كه گاهي همراه با خطر مي باشد و گاهي بي خطر كه بازهم براي اغنا كردن مخاطبان از جان خويش نيز مايه مي گذارند تا جهاني از تاريك در آيد و حقايق و ماهيت آن واقعه براي جهانيان روشن و آشكار شود.

 

 

خبرنگاران هموراه در جست وجوي واقعيت ها، مشكلات و بيان خدمات صورت گرفته به مردم از طريق دولت ها هستند كه گاهي با زبان نقد است و گاهي به صورت گزارش و اخبار كه در اين راه شيريني ها و سختي هاي زيادي را نيز متحمل مي شوند.

 

 

مقام معظم رهبري در باره ارزش كار خبرنگاران مي فرمايند: خبرنگاران لحظات نابود شدنى و زوال‌ یافتنى را تثبیت و ابدى مى‌‌کنند.

 

بله خبرنگاران با ثبت لحظات بيادماندني از واقعيت ها، حادثه ها مي توانند با عكس، گزارش و ... لحظه اي را براي ابد تثبيت و ماندگار كنند كه نمونه هاي روشن آن تصاوير باقي مانده از جنگ ها، راهپيمايي ها، پيشرفت ها و هزاران مباحث در عرصه هاي ديگر جامعه است.

 

آري خبرنگاران در همه دوران ها و عرصه مناديان حق و حقيقت در جهان بوده اند كه در راستاي مامويت هاي محوله دوشادوش ملت ها و امت ها در سراسر عالم هستي در كنار مردم و مسوولان بوده اند و براي آگاهي بخشي به آحاد جامعه از هيچ تلاشي دريغ ننموده و هموراه در كنار مردم بوده و خواهند بود.

 

الحمدالله در سايه حمايت هاي همه جانبه مسوولان نظام جمهوري اسلامي رونق فعاليت هاي رسانه اي در شهرستان ها و استان هاي كشور روز به روز بهتر و بيشتر از قبل شده است و امروز هر شهرستان و استان مي تواند بدون واسطه درخواست ها و مشكلات جامعه خويش را بدون واسطه و در كمترين زمان ممكن به گوش مسوولان و حتي جهانيان برساند كه نشان از آزادي بيان در كشور است.

 

همه ما به خوبي از مشكلات و گرفتاري هاي خبرنگاران آگاهي كامل داريم و شايد بتوان به جرأت گفت: كه خبرنگاران مظلوم ترين قشر در جامعه هستند.

 

اين روز را بايد به فعالاين و تلاشگر و دلسوز عرصه اطلاع رساني در كشور كه براي تنومندي بيش از پيش انقلاب اسلامي قلم مي زنند را تبريك گفته و براي همه آنان كه قلمي و قدمي براي استيلاي فرهنگ در اين كشور برداشته اند آرزوي موفقيت و سربلندي مي نمائيم.

انتهاي پيام/م.ن

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی