نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

26. مهر 1394 - 15:04
مداحان اهل البیت (ع) در اشعار و برنامه‌های خودشان تلاش کنند تا عاشورا، محرم و عزاداری که از سال 41 با قیام امام راحل آغاز و شکوفا شد، این حرکت‌آفرینی را با قوت ادامه دهند و جامعه رابسمت جامعه مهدوی هدایت نماید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، با فرارسیدن ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) و برگزاری آئین های عزاداری محمد جواد درخشان پی عضوسازمان بسیج مداحان در یادداشتی نوشت: اسوه والگوی جامعه مداحان باید اهل البیت(ع)باشند تا معیار دقیقی برای دوری از انحراف داشته باشیم.

 

توجه ویژه دشمن برای نفوذ فرهنگی و تغییر فرهنگ دینی مردم و بررسی اشعار و محتوایی که مداحان اهل بیت استفاده می کنند بسیار مهم و ضروری است.

 

 با اشاره به سخن نورانی بنیان گذار انقلاب فرهنگی سیاسی ایران، حضرت امام خمینی (ره) که فرمودند: ملت ایران با الگوگیری ازائمه اطهاربه ویژه سیدالشهداء درجنگ نابرابر8سال دفاع مقدس برابرزورگویان واستکبارستیزان عالم ایستادگی نمودند،ایثاروفداکاری امام حسین ع بودکه به ما راه فداکاری آموخت، شهادت حضرت عباس بود که مردان ما را بی تاب شهادت ساخته بود می توان گفت که وظیفه هر کدام از مداحان راهنما بودن وهدایت گر بودن و آگاه ساختن مردم زمانه از  قضایای کربلاست.

 

مداحان خوب باید تسلت لازم و کافی بر آنچه اتفاق افتاده داشته باشند و بتوانندواقعه عاشورا را در ذهن احاد مردم مجسم کنندو با الهام از انقلاب و اندیشه امام و رهنمودهای رهبری این راه را به پیش ببرند و این تحول اصیل را در عرصه مداحی را روزافزون کنند.

 

مداحان اهل البیت (ع) در اشعار و برنامه‌های خودشان تلاش کنند تا عاشورا، محرم و عزاداری که از سال 41 با قیام امام راحل آغاز و شکوفا شد، این حرکت‌آفرینی را با قوت ادامه دهند و جامعه رابسمت جامعه مهدوی هدایت نماید.

 

مداحان ازاشعارپرمحتوا استفاده کرده و سعی کنند بابصیرت بتوانند داستان کربلا را روایت کرده و از اشعار صرفاً احساسی و شورانگیز استفاده نکنند.

 

توجه به اینگه گویش مردم کهگیلویه وبویراحمد لری می باشد برای تأثیر گذاری مطلب و روایت صحیح و استفاده اشعار آئینی محلی معتبرکه درشأن وشخصیت اهل البیت (ع) باشد در ایام حزن واندوه بسیار حائز اهمیت است و در همین راستا است که وظیفه مداحان حلقه وصل میان اهل البیت (ع) ومردم است.

انتهای پیام/

دیدگاه‌ها

باسلام تشکرازفعال فرهنگی استان جناب آقای درخشان پی ذاکرومداح خوشنام استان/احسنت/اجرکم عندالله
فرین درخشان پی ماشاءالله
احسنددرودبرکربلایی درخشان نخبه فرهنگی
باسلام وخداقوت محضرمداح محترم جناب آقای کربلایی درخشان پی،عزت وآبروی استانمان مرهون مجاهدتهای علی اکبرهای جوان است ازمداح عزیزوبزرگوارجناب کربلایی محمدجواد درخشان پی تقدیروتشکرویژه بعمل می آید،دراین ایام ضیافه الله ازاین عزیزالتماس دعا داریم،یاعلی(ع).
احسنت برادر فرهنگی خدا قوت
احسنت

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی