نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

19. دى 1394 - 20:39
البته بویراحمد می تواند با امید به آینده ای روشن، دیگر شوالیه های خود را به کارزار فرا خواند. اما انگار جسارت زایش شوالیه ها سپری شده و در عالم نوستالژی، ژانری اکشن از «آخرین شوالیه ها»** را به تصویر می کشد، تا شاید پایانی باشد بر عصر شوالیه گری ...

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی چهارفصل، انتخابات جولانگاه مبارزه گلادیاتورهای سیاسی است. کارزار نیروهای نخبه و توانمند در عرضه خود و مبارزه برای کسب قدرت مشروع از طریق جلب مشارکت مردم است. همآوردی که در بستر فعالیت های سیاسی بویراحمد با قشون کشی و گذار از دموکراسی خیابانی به دموکراسی انتخاباتی منتهی می¬شود. در این آوردگاه، هر جریان سیاسی با برترین های نیروی انسانی خود، در جهت جلب نظر توده ها حضور می یابند. از این منظر بویراحمد آبستن آفرینش دوئلی سیاسی از دو چهره مطرح در دو جریان اصلاح طلبی و اصولگرایی است که هر دو در دوره هایی یادآور افتخاراتی برای بویراحمد بوده اند.

 

بویراحمد در دوره هایی در عرصه پارلمانی خصوصا از مجالس پنجم تا هشتم (۴ دوره)، دوران ظهور نخبگان سیاسی در قامت نمایندگانی فرامنطقه ای و ملی از دو طیف اصلاح ‌طلب و اصولگرا را سپری نموده است تا بدانجا که پا به پای جریان های سیاسی هم سویِ خود در دوران نمایندگی، با رؤسای جمهور وقت قرابت داشته اند و گاه تا بدانجا رسیده اند که با مقام عالی قوه مجریه نیز سرشاخ شده اند. اما جبروت پیشین در دوره نهم رو به افول گرایید و امروزه تنی رنجور و نحیف را در عرصه پارلمانی به دوش می کشد و بی تاب و امیدوار از به پایان بردن آن، کورسوهای امید را می بیند تا شاید با تدارک نبردی برای گلادیاتورهای سیاسی، به روزهای باشکوه خود بازگردد.

 

هوای سرد زمستان، تنور تفیده مبارزه ای از بازگشت شوالیه های سیاسی دو جریان اصلاح طلب و اصولگرای بویراحمد را به نظاره می پاید تا شاید دگرباره به دوران طلایی اقتدار و عزت خویش بازگردد. گویی دوباره برآن است که شانه به شانه چکاچک شمشیر شوالیه ها، در سپهر سیاسی کشور نمودی درخشان را به نمایش بگذارد.

توده های مردمی بویراحمد با یاد نوستالوژی های خود، تشنه بازگشت دوره های پیشین بوده اند تا شاید آینده را بر بنای گذشته استوار سازند. با همهمه، تشویق و خواهش ها و اصرارهای اطرافیان و مردمان هوادار، نخبگان پارلمانی دوره های پنجم تا هشتم بویراحمد با تمام وجود خود را برای حضور در آمفی تئاتر افسانه ای کلوسئوم آماده می‌کنند و این روزها شهر در هلهله روز موعود، تدارک برنامه می بیند.

البته بویراحمد می تواند با امید به آینده ای روشن، دیگر شوالیه های خود را به کارزار فرا خواند. اما انگار جسارت زایش شوالیه ها سپری شده و در عالم نوستالژی، ژانری اکشن از «آخرین شوالیه ها» را به تصویر می کشد، تا شاید پایانی باشد بر عصر شوالیه گری …

 


*کلوسئوم آمفی تئاتر بیضی شکلی است که در مرکز شهر رم پایتخت ایتالیا قرار دارد و یکی از بزرگ ترین سازه هایی است که در امپراتوری روم بنا شده و از شاهکارهای معماری و مهندسی دوران روم باستان به شمار می رود. تا قرون وسطی این آمفی تئاتر به نام «فلاویان» خوانده می شد، اما پس از این دوران به دلیل وجود مجسمه بزرگی از «نرو» که پیش از امپراتوری فلاویان بر روم حکمفرما بود، نام این آمفی تئاتر را به کلوسئوم که معنای ریشه ای آن بزرگ و عظیم است، تغییر دادند.

فیلمی آمریکایی در ژانر اکشن به کارگردانی کازئواکی کریا است. وجود صحنه‌های خشن در این فیلم، یادآور گونه هایی از بی اخلاقی های انتخاباتی و تهمت و تخریب همدیگر در استان ماست.

(۱)-وکیل دادگستری
منبع:کبنا

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی