نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

21. آبان 1396 - 15:07
هیچ دوره زمانی شاهد این امنیت بالا برای زوار سید الشهداء علیه السلام نبوده ایم که بخش اعظم این استقبال و پتانسیل عظیم حسینی را مرهون امنیت بخشی عطیه های آسمانی مدافعان حرم و محور مقاومت هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل به نقل از چرام؛  سید فرزاد نجات نیا_ رفتن جابر بن عبدالله، صحابی پیامبر عظیم الشان اسلام و عطیه کوفی به زیارت امام حسین (ع) در روز اربعین، سرآغاز حرکت پر برکتی بود که در طول اعصار و زمانها همراه با فراز و نشیب،  پیوسته و پی‌درپی پرشکوه‌تر، پرجاذبه‌تر و پر شورتر و همچنان ساری و جاری است.

تجلی صفا و یکرنگی زوار عاشورائی در پیاده روی اربعین نقطه عطف سير تكاملي عاشورا تا ظهور است که شبیه آن در هیچ مکتبی وجود ندارد. اگر یک میلیون از این جمعیت بیست و چند میلیونی خود جوش بسمت واتیکان راه می افتاد امپراطوری رسانه ای غرب چگونه پوشش می داد!؟

در کنگره عظیم تمدن ساز اربعین حسینی دهها هزار نفر از سراسر عالم و کشورهای اروپایی و شیعیان و اهل سنت محب اهل الابیت و مسیحیت و...حضور دارند. تجلی صفا و یکرنگی هشت سال دفاع مقدس در پیاده روی اربعین است. لحظه های ناب التماس معکوس در آن موج میزد، - جوشش چشمه‌های محبت حسینی در دنیایی که سود اصالت دارد و فقط مادی گری با تمام ابزار مدرنیته اش تبلیغ می شود - همواره عشایرعراق در این طریق الحسین بااستقبال وصف ناپذیری زائر ابی عبدالله (ع) را با نغمه "خدمت لزوار الحسین شرف لنا" پذیرایی می کنند.

 نقل مشهوريست که می‌گویند وقتی از یک کشیش مسیحی درباره علت حضورش در راهپیمایی اربعین سؤال کردند، پاسخ داد که "ما اگر پیغمبرمان دوتاست، امام حسین‌(ع) هر دوی ما یکی است"...اين حركت عظيم همچون شریاناتی از چهار سوی کربلا و قلب تپنده عالم درحال حرکتند. از آن سو انرژی مثبت و معنوي به تک تک سلولهای نظام عالم پمپاژ می کند. 

 «خانم سینتیا مک کینی از ايالات جورجينا سابقه 12 سال حضور در مجلس نمایندگان آمریکا را داردو مواضع ضد جنگ طلبانه آمريكا را دارد، و در مراسم اربعین حسینی امسال شركت كردند. مك كيني مي گويد به اینجا آمده ام؛ آمده ام تا عراق در این برهه زمانی و در آستانه پیروزی [بر تروریسم] ببینم. همچنین درباره امام حسین و تاریخ [عاشورا و اربعین] از همسفران خود در حال پرس و جو هستم.»

 رهبر معظم انقلاب قبل از شکل گیری این حرکت در این سطح بین المللی درباره‌ی جایگاه ویژه‌ی زیارت اربعین در اوج‌گیری پاسداشت شعائر حسینی فرمودند: «شروع جاذبه مغناطیس حسینی در روز اربعین است».

 ارادت به سیدالشهدا ‌علیه‌السلام تنها مختص شیعیان نیست، "در پیاده روی اربعین شاهد پلورالیزم حسینی همراه با تسامح و برادری هستیم" یعنی عشق به ساحت حضرت حسین(ع) بین المللی است. حسين دوستان از اقصی نقاط عالم می آیند. 

 در این حرکت عظیم مهمترین شاخصه، ارتباط آن با مهدویت است و ایجاد شناخت بیش از پیش مردم عالم به امام حسین(ع) و امام مهدی(عج)است.
وجه مشترک میان امام حسین(ع) و امام زمان(عج)، وجه فرا مذهبی، فرا دینی و فرا ملی آن است. هر دو امام بزرگوار دارای این ظرفیت هستند که دل‌های همه ادیان را حول محور این مقوله تجمیع کنند. نوع دیگری از وجوه مشترک نیز وجود دارد که در ادعیه، روایات و آیات نیز به آن اشاره شده است، به‌ عنوان نمونه، دعای ندبه، دعایی مخصوص امام زمان(عج) است، اما در آن فرازهایی چون «أَیْنَ الطّالِبُ بِدَمِ الْمَقْتُولِ بِکَرْبَلاءَ» وجود دارد که به امام حسین(ع) اشاره دارد، یا در زیارت عاشورا که یک حدیث قدسی است و مخصوص امام حسین(ع) است، دو بار بر مطالبه خون امام شهید (ان یرزقنی طلب ثارک مع امام منصور...و ان یرزقنی مع امام هدی..) همراه با امام زمان(عج) تصریح شده است. اين موضوع ایجاب می‌کند که اهداف، سیره و شخصیت امام حسین(ع) تا قبل از ظهور امام زمان(عج) شناخته و معرفی شود.

 

در واقع اربعین حسینی یک تعزیه میلیونی است که همه در آن تعزیه حضور دارند ! هم روضه خوانند و مستمع! در واقع مسیر پیاده روی اربعین، یک روضه طولانی چند روزه هست. و اربعین بهترین فرصت برای شناساندن امام حسین علیه السلام و مفاهیم مهدوی به دنیاست.

 

 در آن صبح آدینه زمانی که حضرت ولی عصر ارواحناه فداه در کنار رکن حجر و خانه خدا قرار می گیرد و میفرماید: «یا اهل العالم انا جدی الحسین قتلوه عطشانا» ای اهل عالم! من فرزند همان کسی هستم که با لب تشنه در بين دو نهر آب بشهادت رسید. در ذهن ها نسبت به امام آخرالزماني آمادگی از قبل ایجاد شده است. دوم خونخواهی از مظلوم و اینکه جهانیان به ظلم پی میبرند و روحیه خونخواهی نهادینه میشود. در روایات می خوانیم حضرت حجت(عج) که می آیند پرچم امام حسین(ع) را بالا می برند. "یالثارات الحسین". سوم زمینه سازی همدلی و جریان سازی بین المللی (پیوند همه ملتها) که از جای دنيا حضور پیدا می کنند. این زمینه سازی حرکت کاروانی آتی نیاز به یک حرکت کاروانی منسجم در سالهای قبل ظهور دارد. اربعين نقطه عطف سير تكاملي کاروان عاشورا تا کاروان ظهور است. و امروزه فارغ از رنگ و ن‍‍‍‍‍‍‍‍‍ژاد و قوميتها شاهد نقش حداكثري پيوند "عاشورا" و "اربعين" و "ظهور" هستيم.

در اين کنگره عظیم پياده روي فضایی ایجاد شده که ارزشهای مادی برداشته شده، ملاکهای دینی و ارزشهای اسلامی بعنوان یک الگوی کوچکی از حکومت امام زمان ارواحناه فداه دلها را مشتاق می کند. این حركت کارواني خود جوش مردمي از سال شصت و یک هجری، و 1377 سال راه افتاده، و یاری میطلبد. این نگاه تکامل یافته اربعینی منازلی دارد از جمله (معرفت، طهارت و توبه، اشك ،محبت وبصیرت و...) که سیرو سلوک معنوی است و ایجاد آمادگی می کند و زمینه سازی برای یک اتفاق بزرگتركه نهايتا با طلوع خورشيد عالم تاب از افق مكه معظمه به تكامل مي رسد. 

 

شایان ذکر است در هیچ دوره زمانی شاهد این امنیت بالا برای زوار سید الشهداء علیه السلام نبوده ایم که بخش اعظم این استقبال و پتانسیل عظیم حسینی را مرهون امنیت بخشی عطیه های آسمانی مدافعان حرم در محور مقاومت هستیم و حضور مقامات عالیرتبه کشوری و لشکری جهان اسلام از جمله جناب حیدر العبادی، دکتر جهانگیری، مهندس آذری جهرمی و سرلشکر عزیز جعفری... به شکرانه نعمت امنیت هست.

 

 

انتهای پیام/ج

برچسب‌ها: 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی