نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

18. ارديبهشت 1397 - 22:31
آنچه که حائز اهمیت است، این است که برای برگزاری هر مراسم تکریم و معارفه چه در سطح مدیران ستادی و مدیران کل ادارات و مدیران شهرستانی افراد زیادی وقت می گذارند و انرژی زیادی از کارکنان اداره مربوطه گرفته می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، محمود محمدی فعال رسانه ای در یادداشتی آورده است - استان کهگیلویه و بویراحمد در دوران مهمی از لحاظ زمانی برای توسعه و پیشرفت خود به سر می برد. مسئولین استان باید بسرعت موانع توسعه را بزدایند و فرصت را برای سرمایه گذاران در استان بیشتر بگسترانند.

 

اما میبایست این زنجیره های بهم پیوسته کاری هرکدام چرخ توسعه را به درستی بچرخانند تا حرکت ریل گزاری پیشرفت کهگیلویه و بویراحمد دو چندان شود.

 

اگرچه احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد سعی دارد تا نقاط ضعف را برطرف کند و نقاط پیشرفت را توسعه ددهد اما بهرحال یکی از عمده نقاطی که میبایست وی از آن بهره گیرد، مشاوران امین و صاحب ابتکار است.

 

یکی از مهمترین نقاطی که استاندار جدید روی آن دست گذاشته است، حذف نکات منفی قوم گرایی و پارتی بازی در ادارات است. اما کمی باید در عمل این موضوع ثابت شود.

 

برنامه استاندار برای تغییر مدیران و استفاده از مدیران جوانتر و گاها تنوع دادن به این موضوع در چند روز آینده دور جدیدی به خود می گیرد.

 

آنچه که حائز اهمیت است، این است که برای برگزاری هر مراسم تکریم و معارفه چه در سطح مدیران ستادی و مدیران کل ادارات و مدیران شهرستانی افراد زیادی وقت می گذارند و انرژی زیادی از کارکنان اداره مربوطه گرفته می شود.

 

اگر در یک حساب سر انگشتی به حضور ۲۵۰ نفر به مدت ۳ ساعت در یک مراسم تکریم و معارفه بنگریم، حدود ۱۰۰ روز کار یک کارمند اداریست. حال این عدد را در حداقل n مراسم تکریم و معارفه در سراسر استان ضرب کنیم. محاسبه این وقت و هزینه فرسایشی واقعا انسان را به تفکر می اندازد.

 

از طرفی بیشتر افراد حاضر در این مراسمات بنای حضور بر اساس خویشاوندی و نزدیکی دارند که شنیدن سیاستها و گاها رویکردهای بیان شده در آن مراسم زیاد دردی از آنها دوا نمی کند.

 

اگرچه نگارنده معتقد است میبایست متناسب با زحمت و تلاش هر مدیر مراسم تکریم و تشکر از وی هم برگزار شود، اما پیشنهاد می شود، به جای برگزاری مجزای این جلسات، با هدف مجتمع سازی این مراسمات یکپارچگی صورت گیرد و از ظرفیت شورای اداری نیز برای این موضوع استفاده کرد.

 

امیدواریم استاندار استان چاره ای برای رفع این معضل بیاندیشید و بتوانیم این موضوع کوچک اما در بعد بزرگ، گسترده را برای همیشه در استان مرتفع سازیم.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی