نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

29. آذر 1393 - 12:36
یادواره شهدای شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران،صنعت و معدن و اصناف با حضور امام جمعه مسجد سلیمان و مسئولین محلی در این شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل،یادواره شهدای نفت،صنعت و معدن و اصناف با حضور امام جمعه مسجد سلیمان ، مسئولین محلی، خانواده معظم شهداء و اقشار مختلف مردم در سالن آزادی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران برگزار شد.

 

 

حجت الاسلام محمد صادق امینی امام جمعه مسجدسلیمان در این آیین ضمن تسلیت اربعین حسینی و ایام ماه صفربا بیان اینکه انقلاب اسلامی استمرار انقلاب کربلای حسینی است ، گفت: شهدای انقلاب اسلامی به ابا عبدالله حسین (ع) تاسی کردند و برای یاری و احیاء دین خدا شهید شدند.

 

 

وی اظهارکرد: اگر دشمنان در مقابل عظمت ملت و کشور ما سر تسلیم فرود می آورند بخاطر فداکاری شهدا و صبر خانواده های شاهد و ایثارگران است.

 

امام جمعه مسجد سلیمان عزت و سربلندی امروز کشور را مرهون فداکاری شهدای گرانقدر دانست و افزود:شهداء سند عزت اين نظام و مملكت هستند و قدرت اصلي نظام اسلامی به بركت خون مطهر شهداء و رهبري مقام معظم رهبری(مدظله العالی) است.

 

امینی تصریح کرد:خانواده های معظم شهدا الگوي صبر و استقامت در جامعه هستند و رحمت خداوند شامل اين صبر و ايستادگی خانواده هاي معظم شهداء خواهد شد.

 

وی بیان کرد:امروز قدرت فرهنگ شهادت خيلي بالاتر از توان موشكي و نظامی است و دشمنان امروز از فرهنگ زنده شهادت در اين كشور ترس و واهمه دارند.

 

 

امام جمعه مسجد سلیمان با اشاره به اینکهتحلیلگران انقلاب های جهان، انقلاب اسلامی ایران را از معجزات قرن دانسته اند،گفت:دست خدا و رهبری حکیمانه امام راحل(ره) و پس از آن مقام معظم رهبری، پیروی و حمایت  همه جانبه  مردم از انقلاب و آرمان های آن موجب پایداری انقلاب شده است.

 

امینی تصریح کرد:با توجه به اندیشه عمیق و ژرف امام خمینی(ره) که از اسلام ناب محمدی(ص) سرچشمه گرفته  است، فرهنگ دفاع در مقابل تجاوز، دفاع از اعتقادات دینی ما است.

 

وی خاطر نشان شد:اگر امروز در مذاکرات هسته‌ای تمام دنیا در یک سوی میز مذاکره و ایران اسلامی در یک سوی دیگر میز ایستادگی می‌کند، به برکت خون شهداء است.

 

 

امام جمعه مسجد سلیمان اظهارکرد: حضرت امام(ره) در پي پيروزي انقلاب اسلامي، مسأله صدور انقلاب را به عنوان يک استراتژي مطرح کردند که اين مسأله ريشه در جهان بيني ايشان داشت.

 

امینی ابراز کرد:آنچه باعث شد ملت ايران با دست خالی در برابر يک نظام تا دندان مسلح به پيروزي برسد، استکبار جهاني را از ايران بيرون براند و دست همه ابرقدرتها را از سرنوشت ايران کوتاه کند، ادامه راه حسين(ع) به واسطه روشنگري های حضرت امام بود.

وی با بیان اینکه امام (ره)احياگر مکتب عاشورا بود و راه عاشوراييان را به ملت ايران عرضه داشت،افزود:امروز در اثر صدور انقلاب اسلامي، منافع آمريکا و رژيم صهيونيستي در خاورميانه در معرض خطر قرار گرفته است و اين تنها بخشي از آثار صدور انقلاب است.

 

 

امام جمعه مسجد سلیمان تصریح کرد:پیروی از فرهنگ جهاد و شهادت، آزادیخواهی و ظلم ستیزی امامان شیعه، خصوصا درس عزّت و افتخاری را که حسین بن علی (ع) در صحرای کربلا به انسانها آموخت، از آثار و برکات انقلاب اسلامی است که امروز میلیونها نفر در گوشه و کناردنیا به آن چشم دوخته اند و بدان تأسی می جویند.

 

اجرای نمایش عاشورای روح‌الله در امتداد عاشورا حسینی (ع) و مرثیه ثرایی مداح اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام "مرتضی طاهری" از جلوه های معنوی این مراسم بود.

 

 

اجرای برنامه های فرهنگی برپایی نمایشگاه عکس ، پخش کلیپ شهداء ونماهنگ از دیگر برنامه های این یادواره بود.

 

ادامه تصاویر را در زیر مشاهده نمایید.

 

منبع:  آفتاب جنوب

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی