نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

26. بهمن 1393 - 9:42
دستگاه کمک ناوبری D.VOR فرودگاه یاسوج با حضور معاون هوانوردی شرکت فرودگاه های کشور و جمعی از مسولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، صبح امروز با حضور ابراهیم شوشتری معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاههای کشور، خادمی استاندار کهگیلیوه وبویراحمد زارعی نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی دستگاه کمک ناوبری D.VOR فرودگاه یاسوج که برای جلوگیری از لغو پروازها کاربرد دارد افتتاح و راه اندازی شد.

 

ابراهیم شوشتری در آیین افتتاح این دستگاه کمک ناوبری D.VOR با بیان اینکه همه مشکلات فرودگاه(آیت الله ملک حسینی) یاسوج  را از قبل می‌دانستم گفت:توسعه فرودگاه یاسوج از لحاظ وضعیت توپوگرافی به گونه‌ای بود که امکان گسترش آن وجود نداشت.

 

برای توسعه فرودگاه یاسوج همه کار خواهیم کرد

وی تصریح کرد: به اینکه به‌دلیل وضعیت استان کهگیلویه و بویراحمد و قابلیت توسعه در زمینه های مختلف از جمله صنعت گردشگری همه مشکلات توسعه این فرودگاه را نادیده گرفتیم و برای توسعه آن قدم های خوبی را برداشتیم.

فرودگاه یاسوج

 

معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاههای کشور نصب سیستم دی .وی. او. آر در این فرودگاه را یکی از اقدامات مهم برای توسعه فرودگاه (آیت الله ملک حسینی)یاسوج دانست و گفت: از سال 90 دستگاه‌های این سیستم خریداری شد اما به ‌دلیل محدودیت‌هایی که وجود داشت نصب آن زمان زیادی را به خود اختصاص داد چرا که در بخشی از آن وابسته به صنعت خارجی بودیم.

 

دستگاه کمک ناوبری فرودگاه یاسوج جزء بهترینهاست

شوشتری با بیان اینکه دستگاه نصب شده در این فرودگاه از لحاظ کیفیت جزو بهترین دستگاه های کمک ناوبری در کشور محسوب می شود، ابراز کرد:در حال حاضر 55 فرودگاه در کشور وجود داشته و ارائه سیستم‌های ناوبری هوایی در بیش از 103 راه هوایی از سوی شرکت فرودگاه‌های کشور در حال اجراست.

 

فرودگاه یاسوج

وی با بیان اینکه در حال حاضر ایران اسلامی جزو یکی از 192 عضو سازمان هواپیمایی جهانی (ایکائو) است، افزود:ارائه خدمات بهتر و سلامت پرواز و خطوط هوایی از مهمترین وظایف شرکت فرودگاه های کشور است.

 

اعتبار 30میلیارد ریالی برای نصب دستگاه کمک ناوبری D.VORفرودگاه یاسوج

 معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه های کشور با بیان اینکه نصب و راه اندازی این دستگاه کمک ناوبری در فرودگاه یاسوج اعتباری افزون بر 30 میلیارد ریال در بر داشته است، گفت:فرودگاه یاسوج در حال حاضرششمین فرودگاه کشور بوده که دستگاه کمک ناوبری پس از انجام 'فلای چِک' در آن نصب و آغاز به کار می کند.

 

سلامت پرواز جزء اولویت های شرکت هواپیمایی است

شوشتری تامین زیرساخت های مورد نیاز، خریداری و نصب این تعداد دستگاه کمک ناوبری در شش فرودگاه کشور را از سال 90 دانست و گفت:شرکت هواپیمایی کشور در راستای ارتقای سطح سلامت پروازها، ساماندهی دستگاه های ناوبری، تجهیز فرودگاه ها و جلوگیری از لغو پروازها در شرایط مختلف آب و هوایی از دستگاه کمک ناوبری D.VOR درفرودگاههای کوهستانی از جمله فرودگاه یاسوج اقدام کرده است.

 

وی با بیان اینکه دستگاه کمک ناوبری می تواند فاصله دقیق هواپیما تا ایستگاه ایمنی زمینی را در اختیار خلبان قرار دهد،ابراز کرد: این دستگاه می تواند ارتفاع هواپیما را موقع فرود از چهار و 500 پا به یک هزار و 700 پا کاهش دهد که این امر به بهبود دید خلبان کمک بسزایی خواهد کرد.

 

شوشتری به خصوصیات های خاص این سیستم ناوبری اشاره کرد و گفت: با توجه به استفاده از آنتن های متعدد در این دستگاه تاثیرگذاری موانع اطراف کمتر و در نواحی کوهستانی و مناطقی که با کمبود فضا مواجه هستند مفید خواهد بود.

توسعه فرودگاه (آیت الله ملک حسینی )یاسوج از عوامل مهم توسعه استان است

سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این آیین با تاکید بر رفع موانع و مشکلات توسعه فرودگاه یاسوج و توسعه آن برای پیشرفت در منابع زیرساختی و سرمایه گذاری، گفت: بهبود وضعیت و توسعه فرودگاه(آیت اله ملک حسینی ره) علاوه بر افزایش کیفیت حمل و نقل هوایی استان از عوامل مهم در توسعه استان و جذب سرمایه گذاران است.

 

عملیات اجرایی تطویل باند فرودگاه یاسوج در آینده نزدیک

سید موسی خادمی  در مورد تطویل باند فرودگاه یاسوج و رفع معارضات در اطراف آن خاطر نشان کرد: تطویل باند فرودگاه یاسوج به میزان 600 متر به اعتباری افزون بر 270 میلیارد ریال نیاز دارد.

 

فرودگاه یاسوج

 

وی با بیان اینکه در مورد تطویل این باند 50 درصد از سوی استانداری کهگیلویه و بویراحمد و مابقی نیز از سوی شرکت فرودگاه های کشور تامین شده است،گفت:مقدمات لازم برای تطویل باند فرودگاه یاسوج فراهم شده و عملیات اجرایی آن نیز به زودی با حضور رییس یا یکی از مسوولان شرکت فرودگاه های کشور آغاز خواهد شد.

 

زندان یاسوج جابجا خواهد شد
استاندار کهگیلویه وبویراحمد تطویل باند فرودگاه و جابه جایی زندان و دکل های استادیوم 15 هزار نفری یاسوج از ضروریات اجرای پروژه توسعه فرودگاه(آیت الله ملک حسینی)شهر یاسوج مرکز استان دانست و ابراز کرد: جابه جایی زندان یاسوج حتمی بوده و زمین مورد نیاز برای ساخت زندان جدید نیز در این شهر مشخص شده است.

 

فرودگاه یاسوج
 
 
 
فرودگاه یاسوج
 
فرودگاه یاسوجفرودگاه یاسوج
 
فرودگاه یاسوج
 
 
فرودگاه یاسوج
فرودگاه یاسوج
فرودگاه یاسوج
فرودگاه یاسوج
فرودگاه یاسوج
انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی