نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

11. اسفند 1393 - 10:21
دانشجویان رشته علوم اجتماعی دانشگاه یاسوج به همراه چندین تن از اساتید خود و مسئولین شهرستان چرام در بازدید علمی یک روزه، از آثار باستانی و سکونت گاه های قدیمی روستای القچین سفلی شهرستان چرام بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل به نقل از پایگاه خبری تحلیلی چرام، مدیر مرکز مطالعات اجتماعی و زبان شناختی بومی دانشگاه یاسوج در حاشیه این بازدید، هدف از برگزاری این بازدید های میدانی را آشنایی دانشجویان با توسعه روستاها در ادوار مختلف عنوان کرد.

 

1

علی حیدری اظهار داشت: در تفاهم نامه ای که با صداو سیمای استان کهگیلویه و بویراحمد منعقد شده ۴ طرح پژوهشی را مرکز مطالعات دانشگاه یاسوج اجرا می کند.

3

2

وی افزود: این طرحها ی پژوهشی شامل نفت وگاز گچساران ، بلاد شاپور دهدشت ، مشاهیر استان و کارآفرینی می باشد.

عضو هئیت علمی دانشگاه یاسوج برگزاری چنین بازدیدهایی را باعث آشنایی دانشجویان با بحث توسعه روستایی دانست و تصریح کرد: آموزش اقدامات توسعه روستاهای شهرستان چرام، مکانهای تفریحی وگردشگری، نحوه ساخت روستاها و انواع آنها از دیگر اهداف برگزاری این بازدید علمی یک روزه است.

5

حیدری ضمن تشکر از همکاری بخشدار مرکزی چرام و دهیار روستای القچین سفلی گفت: همکاری جامعه دانشگاهی و پژوهشی با بخشداران و دهیاران موجب توسعه و شکوفایی همه جانبه روستاها و آشنایی این روستاها از طریق مراکز دانشگاهی و دانشجویان به جامعه می شود که نقش بسزایی در صنعت توریسم و اقتصاد آنها دارد.

گفتنی است روستای القچین سفلی در ۱ کیلومتری شهر چرام قرار دارد و راه ارتباطی شهرستان کهگیلویه به چرام از آن می گذرد و رود تغار در کنار آن جریان دارد و دارای آثار باستانی و تاریخی شامل حمام و قلعه می باشد که در سال ۱۳۸۱ با شماره ثبت ۶۲۸۶ و ۶۲۸۷ مربوط به دوره صفویه به عنوان آثار ملی ایران به ثبت رسیده است

بت ۶۲۸۶ و ۶۲۸۷ مربوط به دوره صفویه به عنوان آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

 

 

6

 

7

انتهای پیام

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی