نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

21. ارديبهشت 1395 - 13:36
آبشار زیبای یاسوج از مهمترین جاذبه های گردشگری مرکز کهگیلویه وبویراحمد این روزها در پی بی توجهی محض مسئولان استان روزهای بی آبی و وضعیت نامطلوب بهداشتی را سپری می کند و با این روند شاید تا چند ماه دیگر گردشگران و مسافران آثار مخروبه ای را به تماشا بنشینند که دیگر حال و هوای آبشار را نداشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، استان کهگیلویه و بویراحمد با مساحت ۱۶۲۶۴ کیلومتر مربع و آماری بالغ بر ۶۵۸۶۲۹ نفر جمعیت در جنوب غربی ایران سرشار از ذخایر و منابع آبی بی نظیر با پوشش گیاهی فراوان و جنگل های گسترده دارای دو اقلیم آب و هوایی متفاوت می باشد.

کهگیلویه وبویراحمد پر آب ترین منطقه جنوب غربی ایران و دومین تولید کنند آب کشور قلمداد می شود واز جاذبه های طبیعی این استان به منابع آبی، رودخانه های پر آب، آبشارهای  زیبا،  پوشش گیاهی بی نظیر، با تنوع بسیار از درختان مختلف جنگلی به همراه گونه های جانوری متعدد می توان اشاره کرد.

 

 

وضعیت طبیعی و جغرافیایی کهگیلویه وبویراحمد سبب شده که این از استان به نام پایتخت طبیعت ایران ، شمالی در جنوب ویا سرزمین چهار فصل یاد شود. طبیعتی که سالانه به خصوص در فصل تعطیلات میزبان خیل عظیمی از مسافران و گردشگران داخلی و خارجی می باشد.

آبشار یاسوج به علت دارا بودن آب و هوای مطبوع و چشمه سارهای متنوع یکی از ناب ترین نقاط گردشگری کهگیلویه وبویراحمد و شهر یاسوج است که همه ساله پذیرای گردشگران زیادی از اقصی نقاط کشور می باشد.

 

 

مهمانان آبشار یاسوج به محض ورود به این مکان گردشگری با نوازش نسیم خنک بهاری چشمه ها و درختان تنوبر این منطقه چنان به وجد می آیند که بوی خوش زندگی را احساس می کنند.

 اما به محض ورود به مرکز آبشار، گردشگران و حتی مردم منطقه با صحنه هایی روبه رو می شوند که آن همه شوق و ذوق را به چین و چروک اخم در پیشانی آنهاتبدیل می کند.

 دیدن آبشاری که روزی صدای شر شر آب روان آن موسیقی گوش نواز و رقص شاخه های سرسبز آن چشم نوازگردشگران بود، غرق شده در خشکی و لجن زارهمراه با بوی تعفن دل هر انسان طبیعت دوستی را به درد می آورد.

 

حال آبشار یاسوج این روزها خوب نیست و این حال را در چهره لب تشنه و خشکیده بدون آب آن خوب می توان دید.

چرا وقتی می توان با حفظ منابع آبی ، برنامه های اصولی ، فراهم کردن زیر ساخت ها و با حفظ شرایط اکولوژیکی ، این منطقه گردشگری را به یک نقطه توریستی و گردشگری در آمد زاتبدیل کنیم آن را به حال خود رها کرده و شاهد زوال آن هستیم.

 

مسئولان افزایش جمعیت و خشکسالی را بهانه کردند و از این طریق روزانه حجم زیادی از این منبع خدادادی را برداشت و با دریافت آب بها از مردم با آن تجارت می‌کنند.

از طرفی مدتها است که برای ورود به آبشار از بازدید کنند گان هزینه ای به نام ورودی می گیرند اما در قبال آن هیچ اقدامی برای فراهم کردن زیر ساخت های رفاهی و خدماتی در آن صورت نگرفته است.

حال نکته اینجا است که مسئولان ذیربط چه دلیل توجیه کننده ای برای اهمال کاری خود دارند، آیا باز هم نقد و انتقاد های صورت گرفته را نادیده می گیرندو به خواب زمستانی خود ادامه می دهند یا کمر همت بسته و به یاری آبشار یاسوج می شتابند.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
---
---
---
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
گزارش و عکس : مرضیه غلامی
 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی