نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

14. اسفند 1396 - 11:25
دریاچه برم الوان به عنوان یکی از جاذبه ها و مناطق نمونه گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد، همچون نگینی درخشان در منطقه و استان، مسافران نوروزی را به بازدید فرا می خواند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل به نقل از آوای ماغر؛ منطقه نمونه گردشگری برم الوان با جاذبه های طبیعی و چشم نواز در شهرستان بهمئی، از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است که در تمامی فصول سال به خصوص بهار و تابستان پذیرای گردشگرانی از جنوب و جنوب غرب کشور می باشد.

 

برم الوان از دو واژه "بَرم" و " اَلوان" تشکیل شده است که در زبان محلی، برم را معادل دریاچه و الوان را به دو معنای رنگ ها و فراوانی(وَلمون) تعبیر می کنند ؛با چنین دیدگاهی، این تالاب زیبا را به "دریاچه رنگها" و یا "دریاچه سرشار از آب" معنا می کنند.

انعکاس رنگ های متفاوت گیاهان و درختان تپه ماهورهای گچی اطراف این تالاب مناظر دیدنی بر سطح آن ایجاد می کند که برای مشاهده این معجزه طبیعت باید به خودتان زحمت دهید و با چند دقیقه پیاده روی به یکی از این تپه ماهورها برسید تا به درستی وجه تسمیه دریاچه رنگ ها را بر این منطقه بکر و زیبا درک کنید.

  

اگر در ساحل آرام تالاب برم الوان بنشینید مشاهده می کنید که حلقه اولیه اطراف تالاب با درختان گز محصور شده است و بعد از آن تا چشمتان یاری دهد، مزارع سرسبز  جو و گندم را تماشا می کنید که هر از گاهی بادهای بهاری امواجی زیبا بر سطح این مزارع ایجاد می کنند و برای آبیاری آنها نیاز به هیچگونه آبیاری به جز قطرات باران نیست.

در این ایام که آخرین نفس های فصل زمستان به شماره افتاده است، بوی شبدرهای خودروی اطراف تالاب برم الوان که شبنم بهاری تا ساعات اولیه صبح برگ آنها را نوازش می کند، در اعماق ریه ها نفوذ کرده و خوشایندی مستانه ای را به رهگذران هدیه می نماید ؛برای تجربه این بوی مستانه باید آرام آرام در مرزهای مزارع برم الوان قدم بزنید.

تحفه دیگری که طبیعت منحصر به فرد برم الوان به مهمانان خود هدیه می دهد، تماشای پرندگان مهاجری است که ماه های اولیه پاییز از مناطق دوردست سیبری این خطه از کره زمین را برای اتراق زمستانه و بهاره خویش انتخاب کرده اند.

 منطقه نمونه گردشگری برم الوان هر چند کمی دیر اما چند سالی است که مورد توجه مسئولان استانی و شهرستانی قرار گرفت و زیرساخت های مناسبی برای رفاه حال گردشگران در آن تدارک دیده شد.

گردشگران منطقه برم الوان می توانند در محیطی بکر، طبیعی، امن و آرام از کلیه امکانات رفاهی به خصوص آب شرب بهداشتی، اسکان مناسب، سرویس بهداشتی، سوپرمارکت، آلاچیق های زیبا و قایق های تفریحی در کنار مردمی خونگرم و مهمان نواز، لحظات به یادماندنی را با خانواده های خود تجربه کنند.

به عنوان یکی از جاذبه ها و مناطق نمونه گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد، همچون نگینی درخشان مسافران نوروزی را به بازدید فرا می خواند .

این منطقه زیبا و افسونگر در فاصله 35 کیلومتری شهر لیکک- مرکز شهرستان- در بخش سرآسیاب یوسفی از توابع شهرستان بهمئی واقع شده است.

مساحت تقریبی دریاچه برم الوان 15 هکتار و عمق آب آن تا 30 متر مي باشد ؛این دریاچه 1100متر از سطح دریا ارتفاع دارد.

آب دریاچه برم الوان به دلیل غطلت بالای نمک و املاح معدنی قابل شرب نیست اما سرشار از ماهی های کپور است که بچه های روستاهای اطراف آن در برخی از ایام سال با قلاب و خمیر در آن ماهیگیری می کنند.

برای نشستن در ساحل آرام و چشم نواز دریاچه برم الوان و تماشای مرغابی، بط و ماهی های كپور، قایق سواری، فوتبال، شنا و سایر تفریحات سالم خانوادگی، یک روز و یک ساعت کافی نیست و همین امر در کنار امکانات مناسب رفاهی مانند جاده ارتباطی آسفالت، استراحتگاه های خانوادگی، دسترسی آسان به آب شرب، سرویس بهداشتی و مغازه باعث می شود تا گردشگرانی که یکبار به این منطقه سفر می کنند، برای سفرهای بعدی خود به دریاچه برم الوان، برنامه ریزی مجدد داشته باشند و اینگونه است که روز به روز بر تعداد مهمانان این منطقه نمونه گردشگری اضافه می شود.

 

گزارش از:سید علمدار تقوی

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی