نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

18. اسفند 1394 - 23:11
امام جمعه مارگون گفت: برای حل مشکلات مردم در زمینه های مختلف ، با مسئولان و ادارات مختلف نامه نگاری کردیم اما امسال هیچ گرهی از مشکلات مردم باز نشد و این ناشی از ضعف مدیریتی است که به هیچ عنوان زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست.

حجت اسلام رحم اله خواجه پور در گفت و گو با خبرنگار چهارفصل با گلایه از نبود مصوبات اجرایی لازم در زمین های مختلف شهر مارگون و کندبودن حرکت روند اجرایی مصوبات قبلی اظهار کرد: با توجه به مدت زمانی که در کسوت امام جمعه شهرمارگون خدمت می کنم از بدو ورود با معضلات و مشکلات عدیده ای در حوزه فرهنگی،عمرانی، زیرساخت ها و...مواجه شده که بر خود لازم دانسته تا به عنوان یک منادی و پیگیر مشکلات و مطالبات مردم، پای درد و دل های آنها نشسته و این مشکلات را با مسئولان مربوطه مطرح کنم.

 

وی گفت:مشکلات وتنگناهای زندگی مردمان این خطه برای همه محسوس و ملموس است ولی تاکنون اقدام جدی بریا رفع آنها صورت نگرفته است.

 

عملکرد مسئولان در حوزه ساخت و ساز سیاسی است نه حل مشکلات مردم

خواجه پور در ادامه با اشاره به عدم توجه مسئولان به شعار سال، افزود: برخی از مسؤلین شهرستانی و استانی اقدام و عمل موثری در جهت رفع مشکلات مردم انجام نداده اند و آنچه شاهد آن هستیم ساخت و سازهای سیاسی و قلع و قمع دیگران است واین مسئولان در راستای تحقق شعار محوری سال یعنی همدلی و همزبانی مقام معظم رهبری حرکت نکرده اند.

 

امام جمعه مارگون خاطر نشان کرد: مشکلات همچنان حل نشده باقی مانده است و مسئولین اهداف دیگری را دنبال میکنند که باید پرسید آیا این است پاسخ به شعار محوری مقام معظم رهبری درآغاز سال؟

 

وی با اشاره به عدم حل مشکلات مردم در بخش های مختلف بویژه کشاورزی و زیرساخت جاده ای گفت: نگرانی های کشاورزان و باغداران مبنی بر هدر رفت تلاش و سرمایه از یک طرف و عدم حمایت های جانبی مسولین امر مخصوصاً در بخش زیر ساخت های مورد نیاز مثل زیرساخت های جاده ای، محورهای مواصلاتی، رفع نقاط حادثه خیزو غیراستاندارد، عدالت در برابری و خدمات رسانی از طرف دیگر باعث شده که مردم این منطقه دلخوری زیادی از مسئولان داشته باشند.

 

ایجاد شغل صرفاً با ملاک های قومی، باندی و جناحی

امام جمعه مارگون تاکید کرد: در بحث اشتغال جوانان، تدابیری صورت نگرفته و به مقوله اولویت بندی، عدالت محوری و شایسته سالاری توجه نشده وتنها مشاغل ناپایداری بر حسب پدیده قومی ، قبیله ای، باندی و جناحی ایجاد شده است.

 

وی عدم توجه به شایسته سالاری را آسیبی مهم دانست و اظهار کرد:  عدم توج ه به توانایی و شایسته سالاری افراد در ایجاد مشاغل،  سرکوب استعدادها و محو کردن فضای ایجاد خلاقیت ها و توانایی های افراد جامعه است کهمتأسفانه برخی مسولین به جای حرکت و تلاش در عرصه خدمت رسانی، به تقویت  همدیگر می پردازند تا صندلی پست و ریاست را از دست ندهند.

 

کارهای عمرانی با تأخیر و تعلل انجام می پذیرند

 حجت اسلام خواجه پور بیان کرد: کارهای عمرانی با تأخیر و تعلل و در وقت خود انجام نمی پذیرد، شعار همدلی و همزبانی مقام معظم رهبری محقق نگردیده و جای بسی تأسف است که افراد قول های خود را عملی نمی کنند.

 

وی به برخی از موارد اشاره کرد و خاطر نشان کرد: نپرداختن به مسائل فرهنگی و زیربنایی، عمل نکردن به قول های در جهت تأسیس حوزه علمیه، نبود مسجد در یک چهارم از روستاهای این بخش زیرا این بخش که قریب به 162 روستا دارد ولی 37روستا بیشتر مسجد ندارندو ازاین تعداد تنها 17 مسجد قابلیت استفاده دارند و بیقه نیمه کاره رها شده اند.

 

امام جمعه مارگون افزود: طی نامه ای که خدمت مدیر کل آقای بنیاد شهید و امور ایثارگران آقای مهدی زده شد اعلام کردیم چرا در طول سال هیچ تجلیل و دلجویی از خانواده شهدای بخش مارگون صورت نگرفته است  و هنوز چنین اتفاقی نیفتاد.

 

خواجه پور تصریح کرد:  در رابطه با مصلای بخش مارگون که فاقد بسیاری از امکانات بدوی از جمله وسایل گرمایشی و سرمایشی است ، دو نفر از معاونین استانداری کهگیلویه و بویراحمد آقایان محنایی و نیک اقبال تشریف آوردند و قول همکاری دادند اما باز هم اجرایی نشد.

 

نامه ای به استاندار که 11 ماه بی پاسخ مانده است

امام جمعه مارگون افزود: نزدیک به 11 ماه است که برای تجهیز سیستم صوتی مصلا به آقای استاندارنامه نوشته ایم اما هیچ پاسخی در یافت نکرده ایم و متأسفانه تنها به خاطر مشائل حاشیه ای متکی به آسفالتهایی شده ایم که راحت کنده می شوند وهیچ  ارزش کاربردی ندارند و این حرکات در حالی که از داشتن فضاهای آموزشی و فرهنگی وداشتن مکان های دینی و مذهبی عقب افتاده ایم.

 

وی عنوان کرد: برای تامین آب باغات در این منطقه از تهران پیگیری کرده و با مدیریت سازمان جهاد کشاورزی آقای گوهرگانی هم صحبت شداما مسئله به اداره آب و فاضلاب محول شد که برای تامین لوله مورد نیاز آن قول داده شد و هیچ عملی انجام نشد.

 

حضور کاروان تدبیرو امید گرهی از مشکلات مردم را باز نکرد/چه کسانی باید مشکلات مردم را حل کنند

خواجه پور خاطر نشان ساخت: استاندار محترم دکتر خادمی به همراهیئت بزرگی به منطقه آمده اما هیچ گره ای از کار مردم باز نشد و تنها فرم هایی از مشکلات مردم پر کردند و هیچ مشکلی حل نشد تا اینکه با سفر آیت الله ملک حسینی گره ای از مشکلات به بخشی از این مشکلات رسیدگی شد.

 

شهدای گمنامی که گمنام تر شدند

امام جمعه مارگون ابراز کرد: قریب به یکسال است که شهدای گمنام در این منطقه به خاک سپرده شدند اما هیچ پیگیری در جهت ایجاد مقبره و یادمانی برای این افرادی که همه وامدارشان هستیم صورت نگرفته است و در واقع شهدای گمنام در این  منطقه گمنام تر شده اند.

 

وی به یکی دیگر از مشکلات اشاره کرد و گفت: مکاتبات متعددی از سوی نماینده ولی فقیه در استان، ستاد زکات استان و همچنین پیگیری این جانب با مدیرکل سابق کمیته امداد امام خمینی(ره)در جهت ارائه بحشی از هزینه زکات برای کمک یه ایتام منطقه وتکمیل پروژه های مساجد صورت گرفت اما باز هم نتیجه عملی حاصل نشده است.

 

ضعف مدیریت و عدم درک صحیح از واقعیت زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست

امام جمعه مارگون در پایان حل نشدن مشکلات متعدد منطقه را ناشی اط ضعف مدیریت دانست و تاکید کرد: با وجود پیگیری های زیاد برای حل مشکلات هیچ اقدام و پاسخ قانع کننده داده نشد و این ضعف در مدیریت و عدم درک صحیح از واقعیات و مشکلات زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست.     

العاقبه للمتقین

لازم به ذکر است بخش مارگون در 70 کیلومتری شهر یاسوج مرکز شهرستان بویراحمد قرار دارد که تعداد قابلب توجهی روستا و جمعیت دراین بخش وجود دارد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی