نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

9. خرداد 1395 - 11:06
همزمان با پایان کار مجلس نهم فرصت مناسبی فراهم شد تا صبح زاگرس در گفت و گویی مشروح با زارعی، نماینده بویراحمد و دنا در مجلس به بررسی عملکرد وی و برخی سوالات پاسخ داده نشده بپردازد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، غلام محمد زارعی متولد سال 1345 است و اکنون 50 سال دارد. وی در 45 سالگی و پس از دو بار حضور غیر موفق در انتخابات مجلس شورای اسلامی، بالاخره در انتخاباتی که 12 اسفند سال 90 برگزار شد توانست پس از یک دهه تلاش پیروز انتخابات شده و به عنوان نماینده دو شهرستان مهم کهگیلویه و بویراحمد یعنی بویراحمد و دنا وارد مجلس شود.

پیش از وی، ستار هدایت خواه نماینده دور هفتم و هشتم این دو شهرستان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس بود که در رقابت انتخاباتی سال 90 از زارعی شکست خورد تا فرصتی که زارعی یک دهه برای به دست آوردن آن تلاش کرد برای وی مهیا شود.

عملکرد زارعی در مجلس نهم شورای اسلامی موافقان و مخالفان زیادی در بویراحمد و دنا داشت. موافقان وی ارتباط با موکلین حوزه انتخابیه، داشتن روحیه مردمی و خوشرویی با مردم، اهمیت به خواسته موکلین و پیگیری مشکلات ان ها ، تعامل خوب با دولت روحانی،توجه ویژه به مناطق دور افتاده مانند زیلایی و کمک به ایجاد فضای بهتر در محیط دانشجویی دانشگاه های مرکز استان را بخشی از امتیازات قابل دفاع زارعی قلمداد می کنند.

 

از طرفی انتقاداتی که به عملکرد 4 ساله زارعی می شود هم کم نیست. مواردی مانند برخی استخدام های طایفه ای در ادارات مختلف، دخالت در عزل و نصب ها حتی تا پایین ترین سطح اداره و سازمان ها، نداشتن قدرت کلام در مجلس، نداشتن وزن کافی درون مجلس، باختن قافیه قدرت درون استان به دیگر نمایندگان استانی و..

 

این انتقادات بارها توسط رقیبان انتخاباتی زارعی در انتخابات دهم مجلس هم شنیده شد. انتخاباتی که حاشیه های زیادی داشت و از قرار معلوم تا آستانه ابطال و کشیده شدن به دور دوم هم رفت اما در نهایت با تایید شورای نگهبان، زارعی باز هم به عنوان نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس دهم شورای اسلامی معرفی شد.

این که زارعی در چهار سال دوم نمایندگی اش چگونه با انتقادات وارده به خود برخورد کند بسیار مهم است. این که انتقادات درست و صحیح را پذیرفته و اصلاح کند یا این که بازهم برخی از اشتباهات احتمالی را تکرار کند تا به منتقدان فرصت تکرار ضعف های او را بدهد.

 

پس از 4 سال خدمت در کسوت نمایندگی اینک در یک گفت و گوی مفصل در خصوص مسائلی پیرامون عملکرد این نماینده با وی به گفت و گو نشستیم که ماحصل این گفت و گو در زیر از منظر مخاطبان گرامی می گذرد.

 

آقای زارعی به عنوان سؤال اول، با توجه به پایان کار مجلس نهم شورای اسلامی، عملکرد کلی این دوره مجلس را چگونه ارزیابی می کنید؟ به عملکرد این مجلس چه نمره ای می دهید؟

 

مجلس نهم در یک شرایط ویژه و خاصی دوران کاری خودش را سپری کرد. در شرایط تحریم همه جانبه، کمبود شدید منابع، افزایش نرخ بیکاری در جامعه، انتظارات و توقعات مختلف مردم و در این جو و این شرایط.  پس قطعا ایجاد شرایط رضایت مندی برای مردم کار بسیار سخت و خارق العاده ای بود. به همین جهت با همه این تفاسیر اگر یک نگاه به کلیت کار شود قطعا مجلس توفیقاتی داشته است که باید به همه نمایندگان که در مجلس نهم زحمت کشیده اند باید خداقوت و خسته نباشید گفت. من به این مجلس نمره قبولی می دهم.

 

از نظر شما بهترین اقدام مجلس نهم چه بوده است؟ شیرین ترین روز مجلس نهم؟

 

یکی از اقدامات بسیار مهم مجلس تهیه و تصویب لایحه حمایت از تولید و ایجاد بستری برای تحقق فرمان اقتصاد مقاومتی است چون در واقع این لایحه حمایت از تولید به نوعی در راستای تحقق مفاد اقتصاد مقاومتی است و این یکی از اقدامات خوب مجلس بود . تصویب لایحه جامع حمایت از ایثارگران که سال ها به عنوان یک معضل و مشکل در حوزه ایثارگران زمین مانده بود. ایثارگران ارتشی، سپاهی، بسیجی و دیگر ایثارگران عزیزمان که در بلاتکلیفی بودند و با این کار کمک بزرگی به ان ها شد. این کار یکی از اقدامات بسیار مهم مجلس نهم بود.

تلخ ترین روز مجلس نهم از نظر شما؟

 

تلخ ترین روز مجلس نهم، یکشنبه ای بود که قرار بود استیضاح وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی دولت احمدی نژاد بررسی شود. در آن جلسه گفت و گو ها و مسائلی که بین رییس جمهور وقت و رییس مجلس مطرح شد برای همه دلسوزان انقلاب موضوع نگران کننده و تلخی بود.

 

نمایندگان این دور چه طرح یا مصوبه ای را دوست داشتند انجام دهند که به سرانجام نرسید؟

 

مهمترین آرزوی قلبی همه نمایندگان توسعه و پیشرفت کشور است در این منظومه توسعه و پیشرفت کلان کشور پیشرفت مناطق حوزه های انتخابیه از اولویت بالاتری برخوردار است. قطعا همه نمایندگان علاقه مند بودند که همه شعارها، دیدگاه ها و برنامه هایی را که در زمان برگزاری تبلیغات انتخابات با مردم مطرح کرده بودند را بتوانند تحقق ببخشند. متاسفانه با وجود تلاش فراوان نمایندگان به دلیل شرایط این مجلس که مصادف با نبود امکانات و منابع و ضعف شدید منابع عمومی شدد خیلی از آن آرزو ها جا ماند و تحقق پیدا نکرد که امیدوار هستیم در مجلس دهم تحقق پیدا کنند.

 

علی رغم این مشکلات به عنوان نماینده بویراحمد و دنا به نمایندگی خود چه نمره ای می دهید؟

 

خدمت کردن در نظام جمهوری اسلامی ایران با کار کردن  سایر نظام های سیاسی متفاوت است کار کردن در نظام جمهوری اسلامی بر اساس مبانی اعتقادی و دینی است که به عنوان تکلیف انجام می شود. ما مأمور به انجام وظیفه و تکلیف هستیم. نمره در شرایط معمول و عادی با مردم است و قطعا نمره اصلی و نهایی با خداوند است امیدواریم که ما در محضر مردم ، شهدا و خداوند شرمنده نباشیم.

 

 

در 4 سال گذشته بهترین دستاوری که با تلاش و پیگیری خود و همکاری دیگر نمایندگان استان توانستید برای شهرستان های بویراحمد و دنا و دیگر مناطق استان به دست بیاورید چه بوده است؟

 

خوشبختانه ما در دوره نهم مجلس با وجود تنگناهای اعتباری که همه از آن با خبریم گام های مهمی در بویراحمد و دنا برداشتیم. بحث تحقق پروژه راه آهن یاسوج - اقلید که از مهمترین و بزرگترین پروژه های ملی در استان است که یکی از آرزوهای قلبی من بود که خوشبختانه اجرایی شد و در حال اجراست. و دومین کار بحث تطویل باند فرودگاه یاسوج است که استحضار دارید که اگر باند فرودگاه ما به اندازه کافی تطویل می شد و پرواز در شب انجام می شد این مسافت را که منِ نماینده و دیگرِ مسئولین و مردما ما در طول هفته مجبوریم به جان بخریم و برای پرواز به شیراز بیاییم و برگردیم هستیم صرف خدمت به مردم و خانواده ها خواهیم کرد.

 

خوشبختانه اجرایی کردن تطویل باند فرودگاه یاسوج و نصب و راه اندازی دستگاه (دی. ویو. آر) فرودگاه یاسوج جز کارهای بزرگی بود که صورت گرفت و خوشبختانه با انجام این اقدامات امروز فرودگاه یاسوج به عنوان یک فرودگاه مورد تایید خواهد بود و  ان شالله کار برای کسب استاندارد کائو دارد جلو می رود. اگر این استاندارد ثبت بین المللی شود برای همه جای کشور و دنیا می توان از این فرودگاه استفاده کرد.

سرعت پیشرفت تطویل باند فرودگاه یاسوج خوب است. 30 تا 35 درصد عملیات اجرایی و پیشرفت فیزیکی باند در حال انجام است. امیدوار هستیم در 10 یا 15 ماه آینده بتوانیم از تطویل باند فرودگاه یاسوج بهره برداری کنیم. البته ممکن است زودتر هم این موضوع انجام شود.

 

یکی دیگر از اقدامات کارهای عمرانی بسیار خوبی بود که در روستاهای حوزه انتخابیه صورت گرفته است. ما در روستاهای مختلف شهرستان بویراحمد و دنا از نظر زیرساخت های روستایی مثل شبکه برق داخل روستاها، خیابان ها ، جداول، کوچه ها و معابر چه در روستاهای بخش مرکزی یعنی شهر یاسوج و چه در روستاهایی که در دور ترین منطقه است از جمله  مناطقی از زیلایی در هر کدام از این روستاها بروید شاهد تحول ، دگرگونی، بهسازی و شاهد عمران و آبادانی هستید.

بحث گازرسانی که از جمله مسایل مهمی بود که در چهار سال گذشته به شدت تلاش می کردیم و پیگیر بودیم الان می بینید عملیات گاز رسانی تا انتهای بخش مارگون و در دشمن زیاری در حال اجراست. لوداب عملیات گازرسانی در حال توسعه است.

 

هم چنین با برآوردهای صورت گرفته فکر نمی کردیم که بتوانیم در این چهارسال جاده ارتباطی لوداب به مرکز استان را از مسیر جدید نهایی کنیم. ان شالله ظرف یک یا دو ماه آینده این جاده افتتاح خواهد شد. این جاده یک ساعت مسافت را کوتاه تر می کند. هم چنین لوداب را از مسیر جاده قبلی نجات داده و در مسیر جاده جدید خودش قرار می گیرد.

 
 

در چهار سال گذشته برخورداری مرکز استان از جاده های چهار خطه بسیار کم بود اما در حال حاضر شاهد هستید که در تمامی راه های ارتباطی اصلی ما عملیات چهار خطه یا چهاربانده کردن یا دو بانده شدن جاده ها در حال اقدام است. بخشی از آن به بهره برداری رسیده است و به سرعت درحال انجام است. ان شاالله تا روزهای آینده همه مسیر باقی مانده یاسوج به شیراز را زیر عملیات اجرایی می بریم. قرار است پیمانکار انتخاب شود تا از ادامه چهار خطه موجود به سمت شیراز تا  مرز استان فارس عملیات انجام شود تا به سمت پاتاوه، جاده اقلید، سپیدار، باباکان، تعریض و چهار خطه  می شود این کارها کارهایی است که در چهار سال گذشته با وجود منابع کم انجام شده است.

در چهار سال گذشته عمده واحدهای تولیدی ما تعطیل بود کارخانه آرد نشاسته و گلوگز قبل از مجلس نهم کاملا تعطیل بود و در مرحله ای بود که می خواستند این مجموعه را از استان خارج کنند اما در حال حاضر فعال است .

 

در زمینه دانشگاه ها نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است. در همه رشته های موجود در دانشگاه های مرکز استان توانستیم در سطح تحصیلات تکمیلی سهمیه رشته بگیریم، چه در دانشگاه آزاد و دانشگاه پیام نور و چه دانشگاه یاسوج. با این کار، دیگر نیاز نیست که فردی برای تحصیلات تکمیلی بخواهد از این استان برود و متحمل هزینه شود. بنابراین مجموع کارها و اقداماتی که در حال انجام است و در چهار سال گذشته انجام شده است در مقایسه با شرایط قبل و از همه مهمتر با نگاه به شرایط کشور، کارهای خوب و قابل توجهی است که امیدوار هستیم ان شالله مردم راضی شوند.

 

مهم ترین اولویت های شما برای بویراحمد و دنا در مجلس دهم چه خواهد بود؟

 

درمجلس دهم برخی مسایل به صورت کلان و کشوری در دستور کار دولت و نظام است. مانند بحث اشتغال و تولید. ما باید بتوانیم سهم خودمان را از این موضوع خوب بگیریم. پیش بینی ها این است که ما با وجود یک درصد جمعیت کشوری به اندازه بیش از دو درصد جمعیت کشور از این محل منابع دریافت کنیم. این بودجه برای فعال کردن واحدهای تولیدی و ایجاد واحدهای متوسط و بزرگ و کوچک در استان خواهد بود که اینها در واقع گام بسیار بزرگی است. ان شالله اگر کلنگ عملیات کارخانه فولاد زده شود یکی از بزرگترین و عظیم ترین کارخانجات فولاد کشور در یاسوج اجرایی میشود و می توانیم عملیات اجرایی آن را شاهد باشیم.

مسایل گوناگونی هم در حوزه خدمات درمانی و بیمارستانی داریم. جا دارد به افتتاح یکی از نیازها و مطالبه مردم بویرحمد و دنا یعنی افتتاح مرکز سی. تی. اسکن 16 اسلاید پیشرفته در بیمارستان امام سجاد(ع) در چند روز گذشته را اشاره کنیم..

عملیات اجرایی بیمارستان 250 تختخوابه یاسوج هم در حال انجام است. پارسال 25 میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه در نظر گرفته بودیم اما بخاطر مشکلات تخصیص بودجه و نبودن نقدینگی نتوانستیم این مقدار را تحقق دهیم. اما با این وجود عملیات تکمیل در حال انجام است. امیدواریم در سال 95 بتوانیم این پروژه را به اتمام برسانیم و از فرصتی که دولت برای تجهیز بیمارستان های جدید دارد استفاده کنیم و این بیمارستان را هم تجهیز کنیم.

 

آقای زارعی هر فردی نقاط ضعف و قوتی دارد. برخی از نقاط ضعف احتمالی شما در ایام انتخابات توسط رقبای شما و یا کارشناسان مواردی مانند وزن کم شما در مجلس در مقابل دیگر نمایندگان استان، استخدام های طایفه ای و سفارشی و مواردی مانند این ها عنوان می شد. آیا این اشکالات را می پذیرید و اگر می پذیرید چقدر سعی خواهید کرد در 4 سال آینده آن را برطرف کنید؟

 

در استان ما جای اخلاق خالی است جای نگاه عادلانه و منصفانه خالی است. همه عمده قضاوت هایی در مورد اشخاص می شود سیاسی است. نگاهی سیاسی و تخریب گرایانه برای از میدان بیرون کردن رقیب. این کار نه با مبنای اخلاق ما سازگار است نه با موازین دینی ما.  واقعاً اگر ما می خواهیم مسئولانی که در حال خدمت هستند یا ادعا می کنند در حال خدمت اند حداقلی از امنیت خاطر داشته باشند و بتوانند از زمانه و فرصت زمانی برای خدمت استفاده کنند باید تا آنجایی که می شود  و می توانیم ممکن است اخلاق مدارانه بیندیشیم و سخن بگوییم و عمل کنیم. یعنی آن چیزی را که برای خودمان نمی پسندیم برای دیگران نیز نپسندیم.

 

 

ما در چهار سال گذشته با این مشکل و معضل تخریب همواره مواجه بودیم. یکی که از زمینه هایی که بیشتر در آن تخریب صورت می گرفت بزرگ کردن بحث مدیران سردسیری گرمسیری یا کوچک کردن عملکرد ما در مقابل دیگر نمایندگان استان بود.

 

من بارها در جلسات و سخنرانی ها گفته ام اگر ما نگاهی به آمارهای رسمی بیندازیم می بینیم سهم اعتبارات بویراحمد ودنا در چهار سال گذشته از منابع استانی و تملک و دارایی های سرمایه ای در حوزه آن بخش از اعتباراتی که در استان در شورای توسعه و برنامه ریزی استان صورت می گیرد نسبت به سالهای گذشته افزایش پیدا کرده است. یعنی عملا بخشی از سهم و حقوق بویراحمد و دنا که در سالهای گذشته به هر دلیلی نادیده گرفته شده بود را با پیگیری ها و توجیهاتی که انجام شد و آمارهایی که ارایه شد را توانستیم در مقایسه با سالهای گذشته افزایش دهیم.

در خصوص اعتبارات عمرانی و ملی نیز بارها گفته ام که 52.5 درصد از از اعتبارات ملی در پیوست قانون بودجه سال 94 مربوط به شهرستان بویراحمد و دنا است. یعنی بویراحمد و دنا به تنهایی بیش از 52 درصد و بقیه استان 47.5 درصد. پس دیگر انتقادی نباید کرد.

 

بخش دیگری از اعتباراتی که دریافت می کنیم اعتبارات متمرکز است. آن بخش از اعتباراتی است که در اختیار وزرا و مسئولین ملی است و به صورت کلی در لایحه بودجه به عنوان سهم وزارتخانه ها منظور شده است. ما با چانه زنی که انجام می دهیم این را آورده ایم.

 

در همین بخش از اعتبارت وقتی به اعتبارات روستایی نگاه می کنیم در مقایسه یا دیگر شهرستان ها، حجم اعتباری روستایی ما از نظر حجم و هم تعداد بیشتر است از دیگر شهرستان ها است. ما نیز چانه زنی بیشتری کردیم این چانه زنی را برخی از دوستان در واقع زیر سوال برده اند -و تعبیر التماس و خواهش بر آن گذاشته اند.-

 

اگر دفاع از حقوق مردم و چانه زنی یا مکاتبه برای جذب اعتبارات از نظر دوستان، عیب و نقص است که دیگر حرفی برای گفتن نیست.

من این حرف ها را نمی پذیرم. به نظر من این حُسن است و ما باید این حُسن و حرکت را قبول بکنیم اما می بینیم که متاسفانه با رفتارهای غیر اخلاقی که صورت می گیرد این تلاش ها و اقدامات زیر سوال برده می شود .

 

در حوزه اعتبارت مربوط به وام ها و تسهیلات بانکی نیز اگر آمارها را نگاهی بیندازیم می بینیم که سهم بویراحمد و دنا با دیگر شهرستان ها اصلا قابل مقایسه نیست. بنده در هیچ کجا حتی این احساس را ندارم که درصدی هرچند ناچیز از سهم شهرستان بویراحمد و دنا به سمت بقیه شهرستان ها رفته باشد. این گفته ها را قبول ندارم و حاضرم با هرفردی که این ادعا را دارد در یک گفت و گوی زنده تلویزیونی بحث و گفت و گو کنم تا مردم خودشان قضاوت کنند.

 

من خواهش می کنم شمای رسانه هم دیگر این داستان ها را تکرار نکنید. این را بارها گفته ام. هدف این افراد بحث اعتبارات نیست بلکه می خواهند نماینده بویراحمد و دنا را زیر سوال ببرند و در افکار عمومی عمل و افکارش را زیر سوال ببرند و کوچک جلوه بدهند.

 

 

در حوزه نیروی انسانی نیز اگر به آمارها نگاه کنید در هیچ دوره ای از دوره های گذشته نیز این تعداد مدیر از دو شهرستان ما نبوده. البته من همیشه گفته ام که استان متعلق به همه است وهمه بر اساس لیاقت و شایستگی از آن استفاده کنند ما چارچوب داریم از جمله چارچوبی که دین تعریف کرده است و چارچوبی که نظام جمهوری اسلامی ایران تعبیه کرده است باید به آن احترام بگذاریم اما اگر این را منطقه محلی ببینیم هم تعداد مدیرانی که در این حوزه هستند نسبت به سالهای گذشته بیشتر هستند و هم نسبت به شهرستان های دیگر تعداشان بیشتر است.

 

البته این مدیریت و مسئله ها دائمی نیست، افراد می آیند انجام وظیفه می کنند می روند و افراد دیگری می آیند و اینها نباید محل مناقشه باشد زیرا که این بحث هم که گفته می شود صرفا شخصی است و اینها را می دانیم.

 

من امیدوارم تجاربی که در چهار سال گذشته به دست آورده ام برای چهار سال که پیش رو هست سرمایه قوی تری برای بنده شود و بتوانم تلاش بیشتری را انجام دهم. امیدوارم همه افراد و مسئولان و مصلحان استان کمک کنند، ما باید دست به دست هم بدهیم. این را اسلام با ما یاد  داده که در امور خیر با هم تعامل و همراهی داشته باشیم. در اموری که مربوط به جامعه است دست به دست هم دهیم اگر واقعا می خواهیم به مبانی دینی عمل کنیم راه آن این است که به دستورات اسلام عمل کنیم. اگر توصیه و انتقادی هم هست آن نیز در جای خودش بدون جو سازی هیاهو و رسانه ای کردن و ایجاد ذهنیت در جامعه از مسیر درست و خیرخواهانه و مصلحانه می شود انجام داد. این که هر موضوعی را رسانه ای کنیم و به آن بپردازیم و ذهن مردم را به آن مشغول کنیم اصلا درست نیست.

 

در مورد سفر دولت به استان حرف های زیادی وجود دارد. عده ای نیامدن دولت و عقب افتادن آن را مربوط به ضعف استاندار و نمایندگان می دانند. عده ای هم نداشتن پروژه های عمرانی برای افتتاح را دلیل این تاخیر عنوان می کنند. پاسخ شما چیست؟

 

بله خب مقدمات کارها برای سفر انجام شده است ولی تعدادی از استان های کشور هنوز هیئت دولت به آن سفر نکرده است و این اتفاق تنها مخصوص استان ما نیست.

دولت بخاطر کمبود شدید منابع سفرهایش نیزخیلی دست آوردهای اعتباری نخواهد داشت. ممکن است در بحث تخصیص اعتبارت سالانه کمکی شود که خوشبختانه در این زمینه فعالیت و اقدامات خود را انجام داده ایم اما امیدوار هستیم و پیش بینی می شود که بعد از ماه مبارک رمضان اولین سفر دولت به استان ما باشد. البته این هنوز قطعی نیست و ممکن است برنامه تغییر کند.

 

 

در این دور از انتخابات زارعی گاهی شعار های اصلاحطلبانه می داد در حالی که زارعی سابقه اش اصولگرایی است. آیا از این به بعد شاهد تصمیم ها و سبک اصلاحطلبانه از شما خواهیم بود. برخی از این روش با عنوان چرخش سیاسی شما یاد می کنند، پاسخ شما چیست؟  برخورد شما با مسائل انقلاب و ارزش هایی مانند حمایت از انقلاب و جمهوری اسلامی چگونه خواهد بود؟

 

حفظ هویت انقلابی و دینی و اسلامی جز الزامات کار هر فرد و مسئول در جمهوری اسلامی است چون ما هر کاری که می خواهیم انجام دهیم باید در بستر جمهوری اسلامی قرار بگیرد. خوشبختانه در طول دوران خدمت همواره از یک مشی ثابت تبعیت می کنم. مشی بنده در تمام این دوران مشی مبتنی بر اصول و مبانی ارزش ها انقلاب اسلامی است اگر کسی که می خواهد مشی اش بر اساس اصول و مبانی ارزش های انقلابی وبا اعتقاد راسخ و عمیق و به اصل ولایت فقیه و به دور از افراطی گری باشد اگر این حرکت مقبول است پس خدا را شکر و اگر جای ایراد است آن هایی که ایراد می گیرند بیایند و بگویند ایراد کار کجاست. ما در چهار سال گذشته همین مشی را داشته ایم و در چهار سال آینده نیز بر همین مشی خواهیم بود.

 

 

آقای زارعی در آمارهای رسمی هم تعداد غیبت های شما در مجلس بسیار زیاد است، علت این غیبت ها چه بود؟ این غیبت ها موجب طنز و شوخی های زیادی هم در مورد عملکرد شما شده بود.

 

نه من غیبت روزانه در مجلس نداشتیم. بحثی که داریم این است که تعداد بسیار زیادی از افراد هم استانی در تهران برای کار به دفتر بنده مراجعه می کنند. ما می گوییم که اگر غیبتی از من در مجلس اعلام شود و حقوق من نیز مقداری از آن کسر شود بهتر است از این که فردی از حوزه انتخابی به تهران بیاید و من را نبیند.

دلیل غیبت ها این است که مردم به تهران می آیند و می خواهند آنجا من را ببینند و گاهی نیز درگیر کاهایی در تهران هستم که می خواهیم برای استان انجام دهیم. مثل حضور در وزارت خانه ها و ..

حال این که بنده در مقایسه با سایر نمایندگان کمترین سفر خارجی کمترین مأموریت و کمترین مرخصی را دارم. در این مدت که در مجلس بوده ام شاید فقط مرخصی من زمانی بوده است که در عتبات عالیات بوده ام. اگر غیبتی در مجلس بوده هم در آن زمان پیگیر کار مردم بوده ام.

 

رادیو مجلس ساعت هشت و 15 دقیقه  غیبت ها را اعلام می کند شاید من نیز یک دقیقه دیر رسیده باشم اصلا موضوع غیبت نیست. من از محدود نماینده هایی هستم که معمولا تا قبل از ساعت 10 شب به خانه ام نمی روم این را کسی نمی بیند و فقط تاخیر را می بینند. باید نگاه عادلانه و منصافه داشت نگاهی که انسان خودش را جای دیگران بگذارد و قضاوت کند قضاوت سطحی مناسب نیست.

 

ما در طول همین ماه های اخیر که بحث انتخابات بود در حالی که نمایندگان در تهران به دنبال کارهای خود بودند من سعی کردم در حوزه انتخابیه خود باشم و در میان مردم باشم.

 

در پایان از نماینده بویراحمد و دنا که در چهار سال گذشته نیز همواره ارتباط مناسبی با رسانه ها داشتند تقدیر می شود و امید است دیگر نمایندگان استان نیز با ارتباط بهتر با رسانه های استان،ما را در روند آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به مردم یاری دهند.

منبع:صبح زاگرس

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی