نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

6. آذر 1396 - 20:14
نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به اظهارات مولوی عبدالحمید واکنش نشان داد و این اظهارات را زمینه ساز تشویش اذهان و عامل سوق دادن جامعه به سوی یک ناهنجاری دانست .

مسعود رضایی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل به سخنان مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان مبنی بر گناهکار شناختن مردم کرمانشاه در زلزله حادث شده واکنش نشان داد و گفت : یک انسان خردمند فکر نکنم این حرف ها را بیان کند مگر اینکه کسی بخواهد بر اساس حب و بغض و مسائل شخصی این موضوع را مطرح نماید. خداوند آنقدر بزرگ است که اگر بخواهد بخاطر گناهی به فرض محال بنده اش را توبیخ نماید پس این عدالتش هست که زیر سئوال می رود.

 

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس بیان کرد: کسانی که مردم کرمانشاه را در زلزله اخیر گناهکار فرض می کنند موضوع بی خودی هست، هرکسی و هرمقامی بخواهد آن را مطرح کند جز اینکه می خواهد ذهن انسانها را مشوش بکند و جامعه را به سوی یک ناهنجاری ببرد چیز دیگری نمی تواند مورد نظرش باشد.

 

این نماینده مجلس گفت: از امام جمعه اهل سنت زاهدان بعید است که چنین سخنی گفته باشد چون او یک انسانی است که همیشه به دنبال خرد ورزی حرکت می کرد و اولا محال است چنین چیزی گفته باشد ، دوما کار اشتباه و غلطی است، هرکسی  در هرجایی این کلام را مطرح کند نشان می دهد انسان کم خرد و کم دانشی است .

 

وی افزود : امروز در زلزله کرمانشاه اگر گناهی رخ داده که چنین هم نیست  بسیاری از آنها اطفال و کودکان بی گناه و معصومند که گرفتار این بلا شده اند پس اینها چه گناهی کرده اند که دچار این عذاب الهی گشته اند.

 

رضایی در ادامه گفت : اگر قیاسی هم در رابطه با این موضوع قراردهیم قیاس غیر منطقی است، صدرصد کلام و سخن نابجایی هست و هدف این است که یک تشویش و جدایی در جامعه بوجود بیاید. یک انسان خردمند چنین حرفهایی را در چنین موقعی که مردم دچار آلام و دردی هستند نباید بزند.

رضایی ادامه داد: من خودم مستقیما این حرف را نشنیده ام و تعجب می کنم که چنین حرفی توسط او زده شده است ، هفته گذشته که کمیسیون اجتماعی مجلس در زاهدان برنامه داشت و وی را در این برنامه کاری ملاقات کردیم. آقای مولوی عبدالحمید خیلی بر مبنای وحدت تاکید داشت و حتی وقتی موضوع زلزله کرمانشاه را مطرح نمود خودش اظهار کرد در این حادثه انسجام و وحدت خوبی ملت ما نشان داده است و حال تعجب می کنم که چنین حرفی زده است.

 

عضوکمیسیون اجتماعی مجلس در پایان گفت: این حرف را هر کسی بزند از نظر من مردود است، چه برادران اهل تسنن و چه اهل تشیع اگر امروز چنین حرفی بزنند باید حقیقتا در نیتش شک کرد و امروز همه ما باید به دنبال وحدت جامعه باشیم. بخصوص وقتی آلام و دردی در منطقه ای از کشور ما بوجود می آید ما باید با هرگونه عقیده و اندیشه ای بصورت یکپارچه حرکت کنیم و در خدمت این مردم صاحب درد باشیم که بتوانیم از دردهایشان بکاهیم نه اینکه خدای ناکرده حرفی بزنیم که موجب تشدید آلام آنها گردد و عقل سلیم هم این را نمی پذیرد که امروز چنین کلامی را بر زبان بیاوریم.

انتهای پیام /

دیدگاه‌ها

جشن پیروزی جبهه مقاومت بر داعش در یاسوج برگزار می شود+پوستر http://jebhefarhangikb.ir/?p=924

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی