نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

26. آذر 1396 - 8:05
ایجاد گودبرداری ها و چاله های ناشی از آن علاوه بر آنکه آسیب هایی را متوجه عابران پیاده می کنند،منشا بسیاری از حوادث رانندگی هم هستند و هزینه های زیادی را برای تعمیر جلوبندی روی دست صاحبان خودروها می گذارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل به نقل از چرام،با گشت و گذار کوچکی در کوچه و خیابانهای محله ی خود، چه پیاده یا سوار بر خودرو، چه در سطح خیابان  یا پیاده روها براحتی متوجه چاله ها و دست اندازهایی می شویم.

 

گاهی عمق چاله های وسط خیابانها به اندازه ای است که به علت عدم مناسب بودن مکان آنها ممکن است حادثه ای برای فرد پیش بیاورد.

 

ایجاد گودبرداریها و چاله های ناشی از آن و پستی و بلندی های خیابان ها علاوه بر آنکه  آسیب هایی را متوجه عابران پیاده می کنند، منشا  بسیاری از حوادث رانندگی هم هستند و هزینه های زیادی را برای تعمیر جلوبندی روی دست صاحبان خودروها  می گذارند.

 

کارشناسی یا زیرسازی نامناسب؟

بسیاری از این پستی و بلندی ها ممکن است مربوط به عدم کارشناسی یا زیر سازی نامناسب باشد که باعث سست شدن روکش آسفالت در بسیاری از نقاط می شود.

 

حفاری های وقت و بی وقت شرکت های آب، برق، گاز و مخابرات از دیگر عوامل تخریب آسفالت خیابانهاست گه باعث بسیاری از چاله ها میشود.

 

شهرداری متولی امور شهر اعم از زیبا سازی،مهندسی ساخت وساز و انجام امور شهروندان در تمام امور شهری است.

 

نهضت آسفالت،اقدامی شایسته از شهردار چرام

شهردار در راس مسئول مستقیم همه امور فوق است که انصافا باصرف نظر از اشکالاتی که هر شخصی میتواند داشته باشد، جدیت و تلاش شهردار قابل تحسین بوده هرچند توقع است اشکالات هم به حداقل برسد.

 

خیابانهایی که از آسفالت  و در بعضی جاها روکش در زمان شهردار سابق جا مانده بودند،در چند روز اخیر کارشان انجام شد و کارآسفالت بعضی خیابانها به پایان رسید.

 

خیابان هایی که گاها پر از چاله  بودند ودست انداز هایی که مشکلات زیادی ایجاد می کردند، اکنون از این وضعیت خارج شده اند و تا حدودی عبورومرور را سهل تر کرده است اما اشکالی که در کاروجود دارد ایجاد موانعی ست که تعدادشان هم کم نیست . و بسیار هم آزاردهنده ساخته شده اند که با یک پرسش ساده میدانی از مردم نگرانی آنان قابل فهم است .

 

اما سوال اینجاست که خیلی از این دست اندازها آیا واقعا ضروریست؟کارشناسان پلیس راهنمایی و رانندگی نظارت داشته اند ؟اگر پلیس نظارت داشته با چه میزان کارشناسی  موانع را  ایجاد کرده اند ؟ وسوال مهم اینکه آیا شهرداری بدون مجوز پلیس راه میتواند ایجاد مانع کند؟ توضیح انکه اصطلاحا اگر نان نخورده ایم دیده ایم دست مردم٬ گرچه ما تخصصی در این خصوصرنداریم اما حداقل یکبار به مناطق واستانهای دیگر سفری داشته ایم  وکیفیت موانع را نیز دیده ایم .

 

مردم هم توجه کنند!


ما ضمن اینکه فرصت برای پاسخ را حق شهرداری میدانیم، اصرار داریم شهراری جهت رفاه حال مردم که مجریست نمی بایست با رفع مشکلی ٬مشکل دیگری را تحمیل کند و بقول تعدادی از مردم بعضی موانع با خودروها برخورد می کنند که شایسته بود کمی ملایم تر و باشیب مناسب تر موانع ایجاد می شدند.

این درحالی است که برخی مواقع ایجاد موانع خیابانی به اصرار مردم بطور غیرکارشناسی و یا منفعت شخصی زده میشود که امیدواریم مردم نیز رعایت کنند.

 

همچنین ضمن تشکر ویژه از شهرداری برای آسفالت برخی خیابانها، در این خصوص تنها شهرداری مقصر نیست بلکه سایر ارگان های خدمات رسان نیز باید به هنگام حفاری با رعایت اصول از بیشتر شدن این چاله ها جلوگیری کنند و پس از اتمام کار نیز در پر کردن مسیر حفاری شده با استانداردهای تعریف شده دقت کنند تا برای  شهروندان و شهرداری مشکل ساز نشود.

 

با این حال لازم است شورای شهر و شهرداری به فکر چاره ای برای این وضعیت باشند چرا که این وضعیت به خاطر بارش های زمستانی و یخ زدگی بدتر از این نیز خواهد شد.

 

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی