نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

4. دى 1396 - 9:26
در پانزده کیلومتری شهرستان چرام وپنج کیلومتری سرفاریاب روستای بسیارزیبای جمال الدین که یکی ازگردش پذیرترین روستاهای استان کهگیلویه وبویراحمد است که آب ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل به نقل از چرام؛ اگر پای به استان کهگیلویه وبویراحمد و قدم به خاک شهر سرفاریاب بگذرید،پس از مشاهده بارگاه ملکوتی امام زاده اسماعیل (ع) در 15 کیلومتری شهرستان چرام و پنج کیلومتری سرفاریاب روستای بسیارزیبای جمال الدین که یکی ازگردش پذیرترین روستاهای استان کهگیلویه وبویراحمد است که آب ندارد.

این روستا دارای مردمی مهمان نواز و مهربان است که شغل بسیاری از آنها دامداری و کشاورزی است.

 

یکی از ویژگی های اصلی این روستا طبیعت بکر و درختان بلوط زیبا است که گردشگران زیادی را جذب کرده است.

 

اما باید عنوان کرد که مهمترین مشکل این روستا کمبود آب شرب وخط انتقال اب به طول دوکیلومتر و مکاتباتی است که جهت رفع این مشکل ارسال شده اما مسئولان مربوطه چندسالی هست که مشکل را حل نمی کنند.

رئیس شورای اسلامی این روستای تاریخی در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار این پایگاه اطلاع رسانی در سرفاریاب بیان کرد:آب شرب روستای جمال الدین از منبع ذخیره آب امامزاده حمزه(ع) سرچشمه می گیرد که در سنوات گذشته روستا را به لوله کشی مجهز کرده اما در حال حاضر فرسوده وغیرقابل استفاده است.

 

وی افزود: به علت هدررفتن آب از منبع ذخیره و فرسوده بودن لوله کشی،مردم روستا با کمبود آب مواجه شده اند که گاهی در طول شبانه روز بر روی ذخیره و دریافت آب شرب،کار به دعوای لفظی و فیزیکی هم می رسد.

 

صفایی نیکو عنوان کرد: نامه نگاری های متعددی درطول چند سال مبنی بر حل این مشکل به برخی مدیران شهرستان چرام ارسال شد و خواستار تامین آب شرب به این روستا شدیم که راه برون رفت را در کنتورگذاری دانستند وما هم  روستاییان را وادار به  کنتورگذاری کردیم.

صفایی ادامه اداد:بعداز کنتورگذاری و پیگیری مجدد جهت برقراری اتصالات و تعمیر منبع، تا کنون اقدامی صورت نگرفت.

 

رئیس شورای اسلامی روستای جمال الدین با تقدیروتشکراز زحمات بخشدار سرفاریاب اظهارداشت :تلاش بخشدار قابل تقدیر است اما با مراجعه حضوری  مدیر آبفای روستایی به سرفاریاب اظها رناراحتی خود را اعلام کردند.

صفایی نیکوعنوان کرد :در آخرین مراجعه به مدیر مربوطه بیان کردند که دولت بدون هزینه شده است زیرا دست دولت خالی است و اگر شما لشکرکشی هم کنید،هیچ کاری انجام نخواهدشد.

رئیس شورای اسلامی روستای جمال الدین گفت:بخشدار سرفاریاب تلاش خودش را انجام داده و از دیگر مسئولین همچون مدیرکل آبفای روستایی و فرماندار پرتلاش چرام تقاضای حل این مشکل را داریم.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی