نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

17. خرداد 1393 - 13:35
صبح امروز سرپرست جدید نهاد کتابخانه های عمومی استان کهگیلویه وبویراحمد با جنجال ها و افشاگری های که طی مدت اخیر وجود داشت مشخص شد.

به گزارش چهارفصل،  صبح امروز سرپرست جدید نهاد کتابخانه های عمومی استان کهگیلویه وبویراحمد با حضور شمس معاون اداره اموراستانها و انجمن کتابخانه های عمومی کشور، فتاح محمدی معاون سیاسی امنیتی استاندار و جمعی چند از مسئولان استانی و شهرستانی مشخص شد.

این انتصاب در حالی انجام گرفت که چندی پیش استاندار در نشست با خبرنگاران از مشورت نکردن درباره انتصاب شفیعی،سرپرست قبلی نهاد کتابخانه ها گله های زیادی داشت و باعث شد که بعد از دو ماه و اندی از این تغییرمدیریت، این انتصاب به هم بخورد و شفیعی جای خودش را به سرپرست جدید خانم قربانی خلف آباد از خبرنگاران و اهالی کتابخانه های عمومی استان بدهد.

قضیه به اینجا ختم نشد و شفیعی سرپرست قبلی نهاد کتابخانه های استان در گفت و گو با یکی از سایت های محلی استان دست به افشاگری در مورد استاندار کهگیلویه وبویراحمد زد و گفت: بیشتر کسانی که منصوب شدند از هم طوایفی و دوستان خودش است، با این وضعیت آینده خوبی در انتظار استان نیست.

گفت و گوی شفیعی سرپرست قبلی نهاد کتابخانه های استان کهگیلویه وبویراحمد را  می توانید در {اینجا}  بخوانید.

گفتنی است زینب قربانی، سرپرست جدید نهاد کتابخانه های استان سابقه سرپرستی خبرگزاری پانا و عضو انجمن های کتابخانه های عمومی استان را دارد.

این انتصاب صبح امروز در حالی انجام گرفت که معاون اداره اموراستانها و انجمن کتابخانه های عمومی کشور این انتصاب را یک خط شکنی از سوی استاندار و مدیریت اولین مدیر زن برای نهاد کتابخانه های عمومی کشور دانست.

از حاشیه های جالب مراسم تودیع و معارفه سرپرست جدید نهاد کتابخانه های عمومی استان کهگیلویه وبویراحمد عدم حضور  مدیرسابق و سرپرست قبلی این نهاد و حضور برخی از مدیران شهرستانی، هنرمندان، مسئولان روابط عمومی و برخی از اعضای شورای شهر بود.

حاشیه دیگر این جلسه عرض تبریک چند تن از مسئولان به سرپرست جدید نهاد کتابخانه های استان بود، که هر یک به طریقی این پست را به اولین مدیرکل زن در استان تبریک می گفتند.

در ادامه خانم زمانی عضو شورای شهر یاسوج با تبریک به خانم قربانی برای انتصاب وی در پست جدید ، حرف از جامعه مردسالار و زن سالار زد و گفت:باید جامعه زن سالاری  و مدیریت زنان در پست های گوناگون شروع شود.

من سخنران نیستم بلکه یک کتابدار هستم

در ادامه این مراسم، سرپرست جدید نهاد کتابخانه های عمومی استان به بیان سخنان خود پرداخت و گفت: متأسفانه برخی قدرت و مدیریت یک مدیر را بیان رسا و روان آن می دانند که این فکر به نظر من یک روش بسیار غلط برای برانداز کردن آن مدیر محسوب می شود.

قربانی بابیان این موضوع که من سخنران نیستم بلکه یک کتابدارهستم ابراز داشت: یک مدیر،باید درعملکرد مورد بازبینی قرار گیرد و فن یک مدیر همگرایی و ایجاد یک روحیه جدید در بین نیروهایش بوده، نه بازگو کردن عملکردی که خود را بیشتر جلوه دهد.

وی درادامه با بیان این موضوع که به جدمخالف انتصاب های سیاسی، قومی و طایفه ای در نهاد تحت مدیرت خودهستم؛ ابراز داشت: توانمندی و روابط عمومی بالا و استفاده از تمامی سلایق از نشانه های یک  مدیرموفق است که باید با ایجاد نشاط سیاسی از تمامی گروهها الهام گیرد.

سرپرست جدید نهاد کتابخانه های عمومی استان خاطر نشان ساخت: مسئولیت گرفتن یک خدمت به مردم بوده و مدیریت یک امرموقتی است.

مسئولان راه مدیریت را برای بانوان باز کنند

قربانی با بیان این موضوع که مسئولان راه مدیریتی را برای بانوان باز بگذارند، اظهار داشت: بانوان در عرصه های مدیریتی می توانند کارایی های بالقوه ای را از خود نشان دهند که می طلبد مسئولان عالی رتبه این راه را برای این قشر از جامعه باز کنند.

وی تصریح کرد:در کارهای مدیریتی جنسیت ملاک نیست، بلکه کارایی مهم است و تلاش من همسو بودن با شعار دولت جدید و استفاده از تمامی توانها و سلایق در پیشبرد اهداف متعالی نظام خواهد بود.

استفاده از تمامی سلایق راه رسیدن به کمال یک مدیر موفق است

قربانی در پایان سخنان خود استفاده از فکر وسلایق همه گروهها را یک سکوی پرتاب برای این نهاد مهم دراستان تلقی کرد و اظهار داشت: یک مدیروقتی می تواند به آن درجه کیفی خود برسد که استفاده از تمامی سلایق را در دستور کارهای خود قرار دهد.

این پایگاه خبری هم به نوبه خود انتصاب خانم قربانی از اهالی رسانه استان کهگیلویه وبویراحمد را در پست  جدید خود تبریک گفته و آرزوی موفقیت برای وی در تمام عرصه ها را خواستار است.

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی