نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

23. آذر 1393 - 10:01
نکته ای که باید مورد توجه دولتمردان قرار گیرد اینکه اساس و فلسفه طرح مسکن مهر برای ایجاد سرپناهی ارزان برای قشر کم درآمد جامعه است و افزایش چندباره قیمت ها زحمات فراوانی برای مردم ایجاد می کند.

به گزارش چهارفصل به نقل از خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا، هنگامیکه در سال 86 در جهت رفاه قشر کم درآمد و فاقد مسکن طرحی به نام مسکن مهر مطرح گردید، پنجره ی امیدی بر روی کسانی باز شد که به این زودی ها امیدی به خانه دار شدن نداشتند.

 

با تغییر دولت علی رغم اعلام حمایت متولیان ذیربط به اتمام پروژه های مسکن مهر، در عمل روند ساخت با کندی پیش می رود و هر روز شاهد اتفاقات جدید در این حوزه هستیم.

 

در ابتدا دولت سعی کرد تا نام این مجتمع های مسکونی را تغییر دهد و شاهد بودیم که نام مسکن مهر به مسکن اجتماعی که توسط وزیر راه و شهرسازی پیشنهاد شده بود تغییر کرد.

 

دی ماه سال گذشته بود که قیمت مسکن مهر طی دو مرحله افزایش یافت که مرحله اول آن در نیمه دوم سال 91 بود.

 

در اواخر سال گذشته نیز بنابر خواست انبوه سازان به دلیل افزایش هزینه های ساخت، دولت طی دستورالعملی قیمت مسکن مهر را افزایش داد و متقاضیان را با شوک جدیدی مواجه کرد.

 

اما مجدد طی روزهای اخیر مدیرعامل شهرجدید پردیس از افزایش 12 میلیونی قیمت مسکن مهر صحبت به میان آورد و خانه دار شدن برخی از کسانی‌که از سال 86 منتظر تحویل واحدهای خود هستند را در هاله ای از ابهام قرار داد.

 

این در حالی است که بسیاری از واحدهای تحویل شده نیز دارای مشکلات فراوان زیر بنایی از قبیل تامین آب، برق، گاز، امکانات آموزشی و .... بوده و معاون وزارت راه و شهرسازی در مصاحبه ای اعلام کرد برای تکمیل پروژه های مسکن مهر 4700 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

 

در چند روز گذشته هم که خبر افزایش وام مسکن مهر به 30 میلیون تومان در جامعه مطرح شد، تاکنون این مهم قطعیت نیافته و گویا هزینه های جانبی باید از آورده متقاضیان تامین شود.

 

نکته ای که باید مورد توجه دولتمردان قرار گیرد اینکه اساس و فلسفه طرح مسکن مهر برای ایجاد سرپناهی ارزان برای قشر کم درآمد جامعه است و افزایش چندباره قیمت ها زحمات فراوانی برای مردم ایجاد می کند.

 

به نظر می رسد با توجه ویژه دولت به مسکن مهر از طریق اختصاص منابع مالی لازم و افزایش سطح تسهیلات فردی به متقاضیان، ضمن سرعت گرفتن روند پیشرفت ساخت از تحمیل بار مالی بیشتر بر قشر کم درآمد جلوگیری می  شود.

 

نویسنده: مصطفی بهرام بیگی

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی