نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

14. بهمن 1393 - 20:36
حجت الاسلام صفدر پناهی
مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویر احمد:
برخی در برنامه های دهه فجر قصد دارند با بیان مطالبی کام مردم را تلخ کنند
مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویر احمد گفت: در خصوص سخنرانان برنامه های دهه فجر مشکلاتی وجود دارد و این روزها عده ای می خواهند با گفتن سخنانی شیرینی این جشن بزرگ را به کام مردم تلخ کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، حجت الاسلام صفدر پناهی در گفت و گو با خبرنگار قلم دنا به مهمترین دلایل شکل گیری انقلاب اسلامی و وجه اشتراک این انقلاب با 9 دی 88 پرداخت که مشروح این مصاحبه به شرح زیر است.

 

وی درپاسخ به این سوال که راستای گرامیداشت دهه فجر و بهتر برگزار شدن برنامه های این دهه چه پیشنهادی دارید؟ گفت: گرامیداشت دهه فجر به معنی بزرگداشت همه ارزش های انقلاب اسلامی است.

 

پناهی بیان کرد: در ابتدای دهه فجر ورود امام خمینی (ره) به میهن را داشتیم که با دم مسیحایی خود جان تازه ای به امت داد و مردم با حضور امام در طول 10 روز رژیم شاهنشاهی را ساقط کردند و گرامیداشت این ایام  هم زمینه آشنایی نسل جدید با ارزش های انقلاب را فراهم می کند و هم می تواند توشه راهی برای آینده ما باشد.

 

 

وی اظهار کرد: هر کسی امام راحل و انقلاب را دوست دارد باید به صحنه بیاید و در دهه پر فروغ فجر در برنامه ها حضور داشته باشند، هنرمندان، بازاریان، شعرا، ورزشکاران و قشرهای مختلف هر کدام توان و تخصصی خود را در اختیار ترویج ارزشهای نظام و انقلاب قرار دهند.

 

 

پناهی ادامه داد: از طرفی مسوولان  ادارات نیز باید برنامه ریزی داشته باشند تا مراسم های دهه فجر به بهترین شکل انجام شود ولی متاسفانه آنچه که امسال موجب نگرانی شده مشکلاتی در خصوص سخنرانان است که فعلا در مورد آن صحبت نمی کنم چون قرار است انسجامی شکل گیرد و این مشکل را برطرف کنند.

 

 

وی از مسوولان دولت و شورای هماهنگی دهه فجر که برای با شکوه برگزار کردن این دهه تلاش می کنند تقدیر کرد و گفت: دولتمردان باید قبل از خطبه های نماز جمعه اقدامات و خدمات خود به مردم  را ارائه دهند.

 

پناهی ابراز داشت:  آنچه این روزها دیده می شود عده ای می خواهند انتقام 9 دی را در 22 بهمن بگیرند و با بیان سخنانی شیرینی این جشن بزرگ را به کام مردم تلخ کنند.

 

 

مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویر احمد در زمینه وجه اشتراک 9 دی 88 و 22 بهمن 57 نیز گفت: در مسائلی که منجر به 22 بهمن شد مردم مانند سیلی بودند که رژیم ستم شاهی را با خود برد و آنچه که ماند آب زلال نظام الهی و اسلامی بود.

 

وی بیان کرد: در 9 دی نیز مردم با حضور باشکوه و میلیونی خود سیلی شدند که نقشه فتنه گران دنیای استکبار و عوامل داخلی آن را نقش بر آب کردند.

 

 

پناهی اظهار کرد: 22 بهمن به عنوان انقلاب اول موجب نابودی رژیم ستم شاهی شد و تسخیر لانه جاسوسی انقلاب دوم و 9 دی سومین انقلاب بود که شکل گرفت و مهر باطلی بر همه برنامه ریزی های دشمنان خارجی و داخلی نظام مقدس جمهوری اسلامی زد.

 

 

وی  به بیان خاطراتی از دوران انقلاب رداخت  و گفت:آن روزها تمام هم و غم مردم حضور در راهپیمایی بود و پیروزی انقلاب را انتظار می کشیدند تا اینکه در 22 بهمن 57 ملت مسلمان و آزادی خواه ایران شهد پیروزی را چشیدند.

 

پناهی اظهار کرد: در سال 57 دانش آموز مقطع اول راهنمایی بودم و در شهر دهدشت درس میخواندم، در آن روزها بیشتر مدارس تعطیل بودند ولی با ابتکار سید میراحمد تقوی مدارس راهنمایی و دبیرستان تعطیل نشدند تا از ظرفیت مدارس برای برگزار کردن راهپیمایی ها استفاده شود.

 

وی ادامه داد: در آن موقع مداوم به خیابانها می رفتیم وقتی که مدرسه تعطیل شد و به روستا رفتم بچه های روستا را جمع می کردیم و شبانه در روستا راهپیمایی می کردیم و شعار می دادیم.

 

پناهی عنوان کرد: برخی افراد به خانه ما می آمدند و پدرم را می ترساندند که فرزند تو کار بسیار خطرناکی انجام می دهد ولی ما از فعالیت خود کوتاه نمی آمدیم و تا شب22 بهمن و پیروزی انقلاب راهپیمایی های ما ادامه داشت، حتی برای شب 23بهمن برنامه ریزی کرده بودیم که شخصی از شهر آمد و خبر پیروزی انقلاب اسلامی را به ما داد.

 

وی به این سخن امام خمینی (ره)  که (انقلاب ما انفجار نور بود) اشاره کرد و افزود: خاصیت نور نامحدود بودن است، نور در مبارزه با تاریکی است هر کجا نور باشد امید به زندگی وجود دارد که با پیروزی انقلاب اسلامی و نورانیت حکومت اسلامی تاریکی ظلم و جهل از میان رفت و امید به آیند در زندگی ملت شکل گرفت .

 

 

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا