نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

13. اسفند 1393 - 15:05
مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد کهگیلویه و بویراحمد همدلی اهالی فرهنگ، هنر و رسانه استان در نوع خود بی‌نظیر و ستودنی عنوان کرد.

به گزارش چهارفصل، امین کمالوندی ظهر امروز در مراسم تکریم خود ضمن قدردانی از وزارت فرهنگ و ارشاد که در دو دوره یکی در 30 اردیبهشت‌ماه و شش اسفندماه اعتماد کردند بیان داشت: از اهالی فرهنگ و هنر و رسانه کهگیلویه و بویراحمد تشکر می‌کنم.

 

مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد کهگیلویه و بویراحمد ضمن قدردانی از تمامی کسانی که همکاری لازم را در اجرای اهداف و برنامه‌های فرهنگ و هنر استان داشتند، گفت: همدلی اهالی فرهنگ و هنر و رسانه استان قابل ستودنی بوده و کمتر استانی را این چنین دیدم که با چنین وفاق و همدلی در راستای توسعه فرهنگ و ارتقاء هنر استان هماهنگ باشند.

 

کمالوندی به عملکرد 46 ماهه خود در کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: با بدو ورود که از 26 اردیبهشت‌ماه 90 بود از نخستین برنامه‌های اجرایی در این استان بنیانگذاری کنگره ملی بی‌بی حکیمه(س) در یک دوره، بنیانگذاری جشنواره ملی آیین‌های نمایشی و پرده‌خوانی در فرهنگ رضوی در سه دوره، بنیانگذاری جشنواره ملی داستان‌های کوتاه خلیج فارس در دو دوره و آئین انتخاب کتاب سال کهگیلویه و بویراحمد در دو دوره بود.

 

این مسئول در ادامه بنیانگذاری طرح ساماندهی خبرنگاران با صدور کارت خبرنگاری، بنیانگذاری سوگواره منطقه‌ای مشک تشنه (شعر عاشورایی)، بنیانگذاری گرامیداشت روز هنر انقلاب اسلامی در سه دوره، بنیانگذاری مجموعه برنامه‌های دهه کرامت با 9 برنامه در چهار دوره، برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی فجر در چهار دوره، جشنواره موسیقی فجر در چهار دوره، جشنواره کوتاه متیل در دو دوره، جشنواره فیلم کودک و نوجوان در سه دوره، سوگواره شعر بغض بهاری در دو دوره و اعطای مجوز موسسات فرهنگی تک‌منظوره را از دیگر برنامه‌های خود در دوران تصدی عنوان کرد.

 

وی اعزام گروه موسیقی محلی به اروپا به مناسبت دهه فجر 93، بزرگداشت روز خبرنگار و تجلیل از خبرنگاران در چهار دوره از دیگر برنامه‌های اجرایی خود بیان کرد.

 

کمالوندی میزبانی دوسالانه بین‌المللی کاریکاتور تهران در یک دوره، جشنواره منطقه‌ای تئاتر فجر طی سه دوره، جشنواره منطقه‌ای فیلم کوتاه با عنوان دنا در یک دوره، جشنواره بین‌المللی فجر، جشن علوم قرآنی در ماه رمضان، جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران در چهار دوره و میزبانی همزمان یک دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از برنامه‌های فرهنگ و ارشاد کهگیلویه و بویراحمد طی 46 ماه گذشته عنوان کرد.

 

این مسئول اذعان کرد: جشنواره ملی شعر زاگرس در دو دوره، نمایشگاه بزرگ کتاب استان در سه دوره، اجرای جشنواره منطقه‌ای داستان کوتاه متیل، حضور هشت گروه نمایشی در چهار دوره اخیر جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، برپایی هفته فرهنگ و هنر استان در پنج نقطه تهران، برگزاری چهار دوره جشنواره استانی تئاتر و راه‌اندازی چهار انجمن داستان کوتاه انجمن اهل قلم و خانه مطبوعات از برنامه‌های اجرایی صورت گرفته است.

 

مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد کهگیلویه و بویراحمد از اقدامات و زیرساخت‌های صورت گرفته طی 46 ماه خدمت را تاسیس و ساخت نخستین استودیو صدابرداری حرفه‌ای استان با اعتبار 120 میلیون تومان، تاسیس و ساخت دومین مجموعه تئاتر شهر کشور در یاسوج، تاسیس و ساخت پنج باب نگارخانه در شهرهای یاسوج، دهدشت، گچساران، سی‌سخت و لیکک، تاسیس و ساخت سه باب پلاتو تئاتر در شهرهای یاسوج و گچساران و ترمیم و اصلاح نقشه‌های مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان‌های بهمئی و دنا عنوان کرد.

 

کمالوندی رساندن پیشرفت فیزیکی تالار مرکزی یاسوج به‌عنوان بزرگترین تالار مرکزی کشور از پنج درصد در شش سال به 70 درصد طی چهار سال، کلنگ‌زنی ساختمان اداره کل و فرهگ و ارشاد با پیشرفت 40 درصدی، محوطه‌سازی هنری مجتمع‌های فرهنگی و هنری یاسوج و دهدشت، افتتاح رسمی مجتمع‌های فرهنگی و هنری شهرهای لیکک، سی‌سخت تا پایان سال، راه‌اندازی اتوماسیون اداری، راه‌اندازی تلفن تحت وب برای کاش هزینه‌ها در سطح شهرستان‌ها و ایجاد ردیف مستقل اعتباری از اعتبارات تملک دارایی استانی و سهم نفت‌خیز برای تجهیز کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان در چهار سال پیاپی از اقدامات زیرساختی عنوان کرد.

 

وی راه‌اندازی و تاسیس دو کلاس هوشمند در هنرستان هنرهای زیبای دختران و پسر یاسوج، تاسیس و راه‌اندازی نهمین سرای روزنامه‌نگاران کشور در استان، راه‌اندازی و هویت‌بخشی واقعی به نمایندگی‌های شهرستان‌های لنده، باشت و چرام، راه‌اندازی سینمای شهر یاسوج واقع در تالار هنر و خرید شش خودرو برای نوسازی ناوگان حمل و نقل ارشاد از دیگر برنامه‌های زیرساختی صورت گرفته عنوان کرد.

 

مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد کهگیلویه و بویراحمد در بخشی دیگر از سخنان خود با تاکید بر اینکه تولید اقلام فرهنگی و هنری با دو هدف معرفی فرهیختگان و فعالان فرهنگی استان به کشور و خارج از کشور و ماندگار کردن آثار تولید شده از سوی هنرمندان از اقدامات صورت گرفته بوده، گفت: در این راستا موفق به چاپ 18 عنوان کتاب از مجموعه آثار شعری، داستانی، خوشنویسی، نمایشنامه دو فرهنگ عامه، یک آلبوم موسیقی و بیش از 20 فیلم کوتاه و بلند شدیم.

 

کمالوندی برگزاری کارگاه‌های آموزشی فرهنگی و هنری و رسانه‌ای با حضور چهره‌های شاخص رشته‌های مختلف با هدف توسعه فرهنگ پایدار و تربیت هنرمندان توانمند را از دیگر سیاست‌های کاری در حوزه فرهنگ و هنر عنوان کرد و گفت: در این خصوص بیش از 60 کارگاه آموزشی در استان برای تمامی رشته‌ها برگزار کردیم.

 

وی احیاء، ایجاد و استقلال انجمن‌های فرهنگی و هنری را به‌عنوان بازوان متخصص و اجرایی اداره کل فرهنگ و ارشاد کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد و گفت: از توان و بهره‌گیری هنرمندان در راستای توسعه و ارتقاء فرهنگ و هنر استان نهایت بهره را بردیم.

 

مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد کهگیلویه و بویراحمد توجه ویژه به مناطق روستایی و کمتر توسعه‌یافته استان با ایجاد و راه‌اندازی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، موسسات قرآنی، کانون‌های آگهی و تبلیغات، موسسات فرهنگی و هنری، نشریات، انتشارات و چاپخانه و آموزشگاه‌های هنری را از دیگر برنامه‌ها و سیاست‌های فرهنگ و ارشاد استان عنوان کرد.

 

منبع:خبرگزاری فارس

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی