نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

14. اسفند 1393 - 9:31
آیت الله نوری همدانی در جمع مردم پاکدشت گفت: در زمان مبارزات و انقلاب، به عاشقان و دلباختگان غرب زده آمریکا و اروپا، روشن فکر و به انقلابیون مرتجع می گفتند؛ اما امام راحل این نقاب را کنار زد و چهره واقعی آنان را نمایان ساخت.

به گزارش چهارفصل به نقل از پاکدشتی ها، آیت الله نوری همدانی در اجتماع باشکوه مردم پاکدشت در مصلای امام خمینی(ره) این شهرستان ضمن عرض تسلیت شهادت حضرت صدیقه طاهره(س) گفت: شکرگزاری در برابر نعمت های پروردگار، بارها در قرآن کریم تاکید شده است؛ به طوری که در ۷۳ جای قرآن از شکر نعمت خدا سخن گفته شده است و کفران نعمت باعث سقوط و انحطاط است.

 

وی افزود: در نظر داشتن نعمت های خداوند از وظایف انسان ها محسوب می شود و نعمت ها آنقدر زیاد و فراوان هستند که انسان از شمارش آن نیز عاجز مانده است به همین خاطر باید ابتدا نعمت ها را شناخت.

بهره برداری درست از نعمت های خداوند

آیت الله نوری همدانی اضافه کرد: در قرآن کریم خداوند متعال می فرمایند که آنچه در زمین و آسمان قرار دارد به خاطر انسان ها مسخر شده است و حضرت زهرای مرضیه نیز خطبه غرّای خود را با شکر نعمت آغاز کردند و این بیانگر آن است که شکر نعمت از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی با اشاره به قدردانی از نعمت های خداوند و بهره برداری درست از آن ها گفت: شمارش نعمت ها از عهده انسان خارج است؛ به همین خاطر سعی کنید به اندازه خودتان این نعمت ها را بشناسید و از آن استفاده کنید.

ولایت اهل بیت بزرگترین نعمت خداوند

این مرجع تقلید جهان تشیع در ادامه با تبیین بزرگترین نعمت های پروردگار گفت: یکی از بزرگترین نعمت های خداوند، ولایت اهل بیت است و در سایه همین ولایت، فرهنگ و انقلاب ما شکل گرفته است.

آیت الله نوری همدانی متذکر شد: حضرت فاطمه زهرا(س) در راه حفظ ولایت و تحقق حکومت اسلامی به شهادت رسید و خون شهدای ما به فرموده امام خمینی(ره) در امتداد خون پاک شهیدان کربلاست.

تأسیس یک نظام ولایی به جای نظام شاهنشاهی

این استاد برجسته حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنان خود با تبیین تعدادی از آرمان های انقلاب اسلامی یادآور شد: اولین ثمره انقلاب، تأسیس یک نظام ولایی به جای نظام شاهنشاهی است؛ زیرا مردم در حکومت ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی تحقیر می شدند.

وی گفت: پس از رحلت پیامبر اسلام، سلاطینی روی کار آمدند که با تجمل گرایی کاخ نشینی حکومت می کردند.

قیام حضرت امام و حذف استبداد و استکبار

این مرجع عالیقدر اضافه کرد: ملت ایران به رهبری امام راحل توانست هم استبداد و هم استکبار را کنار بزند زیرا تا آن زمان، کشورهای اسلامی در سیطره غرب و شرق بود و امام عظیم الشان در این شرایط قیام کرد.

وی گفت: خداوند نظام اسلامی را به ما عنایت داد و به حمدالله با رهبری آیت الله خامنه ای، نظام اسلامی در اوج قدرت و عزت است.

لقب روشن فکر برای دلباختگان آمریکا و اروپا

وی با اشاره به استکبار ستیزی به عنوان دومین ثمره انقلاب اسلامی اظهار داشت: در زمان مبارزات و انقلاب، به عاشقان و دلباختگان غرب زده آمریکا و اروپا، روشن فکر و به انقلابیون مرتجع می گفتند؛ اما امام راحل این نقاب را کنار زد و چهره واقعی آنان را نمایان ساخت.

وی گفت: امروز کار آمریکایی ها به جایی رسیده که دم خود را به اسراییل متزلزل گره زده است و این از نشانه های ضعف آمریکا محسوب می شود.

آیت الله نوری همدانی متذکر شد: سومین ثمره انقلاب، ایجاد خودباوری است. تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، مردم آنچنان سرکوب شده بودند که فکر نمی کردند بتوانند انرژی هسته ای تولید کنند اما امام به این ملت شجاعت داد و این یکی از دستاوردهای انقلاب الهی است.

مردم منتظر فرمان رهبری هستند

وی یادآور شد: احیای فرهنگ جهاد و شهادت از دیگر آرمان های بزرگ انقلاب اسلامی است؛ و مردم عاشق شهادت ایران منتظر اشاره و فرمان مقام معظم رهبری هستند.

وی با اشاره به نماز جمعه و بسیج به عنوان دیگر ثمره های انقلاب اسلامی گفت: اجتماع عظیم و وحدت آفرین در نمازجمعه از اهمیت بالایی برخوردار است و بسیجیان با اخلاص نیز در همه حال آماده هستند و ایستاده اند.

امنیت امروز ایران در جهان بی نظیر است

این مرجع جهان تشیع افزود: شناخته شدن صهیونیسم یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب اسلامی است زیرا امام راحل فرمودند که اسراییل یک غده سرطانی است که باید از بین برود.

وی با اشاره به قدرت نظامی ایران اظهار داشت: امنیت کشور در سایه این قدرت نظامی است و دشمن با صرف پول های گزاف گروه های تروریستی داعش، بوکوحرام و… را تشکیل داده است؛ اما مقصود اصلی آنان ایران است و امنیت امروز ایران در جهان بی نظیر است.

آیت الله نوری همدانی عنوان کرد: انقلاب اسلامی باعث امیدواری مستضعفان جهان شد و امام در کالبد استضعاف روحی تازه دمید.

وی ادامه داد: به فرموده حضرت امام(ره)، انقلاب اسلامی متعلق به جهانیان است و باید زمینه صدور آن فراهم شود.

آیت الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: پس از فتنه ۸۸ به بیش از ۱۸ استان کشور سفر کرده ام.

مرجع تقلید جهان شیعه اظهار داشت: شهرستان پاکدشت با تقدیم ۴۶۰ شهید و هزاران نفر ایثارگر پیشگام در انقلاب اسلامی است.

ورود به صفحه گزارش تصویری

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا