نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

21. ارديبهشت 1394 - 14:56
اولین کنگره بین المللی خون صبح امروز درحالی با حضور مهمانان خارجی و داخلی در یاسوج آغاز به کار کرد که مسئولان برگزاری این کنگره بین المللی از حضور برخی خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمدی به محل برگزاری این مراسم جلوگیری کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، این رویداد علمی در یاسوج هرچند اقدام مناسبی از سوی مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان به شمار می رود اما جلوگیری از ورود خبرنگارانی که تنها به منظور پوشش خبری این کنگره بین المللی حضور یافته بودند در شان مسئولان برگزاری این کنگره نبود.

 

نبود برنامه ریزی مناسب و سردرگمی شرکت کنندگان و ازدحام برای دریافت کارت ورود به کنگره، در نخستین کنگره بین المللی خون در یاسوج از حاشیه هایی بود که در روز نخست برگزاری به چشم می خورد.

 

 

کنگره بین المللی خون

این کنگره که می توانست در نوبه خودش یک ظرفیت بالقوه و مهم در بخش پزشکی برای استان باشد، دارای بی برنامه گی های خاصی بود که در برخی از مواقع باعث دلخوری مراجعه کنندگان شد.

 

جلوگیری از ورود خبرنگاران به سالن جلسه تا گزینشی انتخاب کردن خبرنگاران برای پوشش اخبار

جلوگیری از ورود شماری از خبرنگاران استان به دلیل نداشتن کارت ورود به کنگره و گزینشی انتخاب کردن برخی خبرنگاران خبرگزاری ها در این کنگره ناشی از نوعی سیاسی کاری مسئولان برگزاری این کنگره چهار روزه در یاسوج است.

کنگره بین المللی خون

هرچند مسئول روابط علوم دانشگاه پزشکی یاسوج دلیل جلوگیری از ورود خبرنگاران را عدم هماهنگی قبلی دانست اما وی قبلا تنها به طور گزینشی با برخی خبرگزاری ها استان هماهنگی کرده بود این دلیل منطقی به نظر نمی رسد.

 

 به  گفته یکی از مسئولان حاضر در این کنگره روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج  تنها سایت های خبری همسو شده با خود را برای چنین جلساتی دعوت می کند که اگر چنین باشد جای بسی تامل دارد؟!

 

کنگره بین المللی خون

موضوعی که شاید هنوز آن طور که باید و شاید وظیفه روابط عمومی ها را در استان روشن نکرده است دعوت سلیقه ای از خبرنگاران است که باید در این مورد مسئولان این نهاد جوابگو باشند.

 

شلوغی و نوبت گرفتن برای کارت ورود به جلسه

یکی دیگر ازبی برنامگی های مهم این کنگره نوبتی بودن و حتی ایجاد صف های طولانی برای گرفتن کارت ورود به این همایش بود که در خور یک کنگره بین الملی نبود.

 

برخی از مهمانان خارجی با سفارش و برخی ازدانشجویان با ایجاد صف های طولانی در انتظار گرفتن کارت ورود به این جلسه بودند.

 

کنگره بین المللی خون

اما نباید در این اینجا از زحمات عوامل اجرایی که برای برگزاری این کنگره  تلاش وافرداشتند غافل شد ،اما جوای سئوال اینجاست که چرا چنین کنگره ای بین المللی که با حضور مهمانان خارجی و آن هم در مرکز استان برگزار شده دارای چنین بی برنامه گی هایی است.

 

از تجهیز نبودن نمایشگاه تا کلافه شدن مسئولان

معمولاً در عرف هست که باید برای پذایرایی از مهمان تمامی زیرساخت ها و مایحتاج یک مهمانی را آماده کرد و بعد مهمان را طلبید.

کنگره بین المللی خون

 

کنگره بین المللی خون

کنگره بین المللی خون

چیزی که به عینه امروز شاهد آن بودیم یک بی سلیقگی و حتی مهیا نبودن بیشتر زیرساخت ها و مواد اولیه برای این کنگره بود که شاید بتوان آنرا به نوبه خود بی خبری برخی از مسئولان از برگزاری این کنگره دانست.

 

بازاریابی به سبک سنتی

یکی از مهمترین قسمت های این برنامه برپایی سیاه چادر( بهون) عشایر یا نماد مردم ایل کهگیلویه وبویراحمد در این کنگره در محوطه دانشگاه علوم پزشکی استان بود.

 

کنگره بین المللی خون

 

کنگره بین المللی خون

برپایی این نمایشگاه کوچک محلی با اجرای ساز و نواهای بومی ،مجسمه سازی و سفال گری زنده به دید عموم گذاشته شده بود اما باید این نمایشگاه را هم یک نوع بازاریابی برای صنایع دستی کاران در این کنگره دانست که با آوردن دست ساخته های خود در صدد بازاریابی بودند.

 

در پایان باید گفت، این کنگره هم مانند دیگر کنگره ها و همایش ها با تمام سلایق، کم و کاسیتی هایش به پایان خواهد رسید و فقط باید نشست و نگریست که ماحصل این کنگره ها آیا سودی برای استان داشته است یا نه؟!

منبع: بویرخبر

انتهای پیام/م.ن

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی