نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

2. خرداد 1394 - 8:57
امام جمعه قلعه‌رئیسی از تخریب استاندار کهگیلویه و بویراحمد در میتینگ اصلاح‌طلبان انتقاد کرد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي چهارفصل از چاروسا، حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: راه نجات از گناه توبه و استغفار، یاد خدا و استعانت از خداوند متعال، عبادت و بندگی خدا و اراده قوی انسان است، تقوا سبب از بین رفتن بسیاری از گناهان می‌شود.

 

وی ادامه داد: عواملی مانند تقوا، حفظ عفت، رعایت حقوق، شرکت در غم و شادی یکدیگر، وجود فرزند و کنترل عوامل مزاحم در حفظ و ثبات حیات خانواده مؤثر است.

 

امام جمعه قلعه‌رئیسی در خطبه نخست به یکی دیگر از عوامل گناه که گناه زنا است اشاره کرد و تصریح کرد: نزدیک زنا نشوید یعنی از مقدمات زنا مثل چشم‌چرانی، بدحجابی، خلوت با نامحرم و چت با نامحرم خودداری کنید به درستی که زنا خصلتی زشت و کاری فجیع و بدراهی است.

 

صلواتی افزود: دو چاه در دوزخ به نام اثام و غی مطرح شده که زناکاران در این دو چاه عذاب می‌دهند در شناخت این دو وادی همین قدر جای تامل دارد که اگر سنگی از کنارش رها کنند در مدت 70 سال طول می‌کشد تا به قعر آن برسد و زنا سبب قطع نسب‌ها و هیجان فتنه و باطل کردن مواریث و صله رحم و حقوق پدران بر فرزندان و حقوق فرزندان بر پدران است.

وی با بیان اینکه عامل نابودی انسان و انسانیت و شرف و حیثیت است بیان کرد: اگر سرانجام امتی و جامعه این شد که شهوت خود را از راه زنا اشباع کنند این سقوط در یک جاده ناهموار و خطرناک است.

 

صلواتی در خطبه دوم با دعوت به تقوا الهی، ملاک کرامت آدمی را معیار پذیرش اعمال و مرکب راهوار سعادت تقوا دانست.

 

وی اشاره ای به ولادت امام حسین (ع) و روز پاسدار کرد و گفت: پاسداران عزیز از ابتدای انقلاب تاکنون در راستای پیشرفت نظام اسلامی فعالیت‌های ارزشمند و بی‌نظیری داشته‌اند و موفقیت‌های امروز کشور مرهون خدمات پاسداران است.

 

امام جمعه قلعه‌رئیسی یادآور شد: پاسداران با الگوبرداری از سالار شهیدان در راستای عزت‌مندی و اقتدار نظام اسلامی رشادت‌های زیادی داشته‌اند و ترویج فرهنگ پاسداری باید سرلوحه همه مردم و مسئولان قرار گیرد.

 

صلواتی به سالروز فتح خرمشهر اشاره و تاکید کرد: سالروز فتح خرمشهر در عملیات بیت‌المقدس روز مقاومت ایثار و پیروزی ما امت رسول الله است، ما پیرو رسول الله هستیم لذا وظیفه امروز استقامت در راه حق و استقامت در هدف و آرمان‌ها است.

 

وی تصریح کرد: عامل پیروزی در فتح خرمشهر ایمان و امدادهای غیبی و ولایت‌مداری بود و امروز هم در عرصه دیپلماسی همان عناصر فتح خرمشهر باعث پیروزی می‌شوند.

 

خطیب جمعه قلعه‌رئیسی با انتقاد از همایشی که در این هفته در استان برگزار شد اضافه کرد: این دولت متعلق به نظام اسلامی و جمهوری اسلامی و همه مردم است در استان ما استاندار این دولت فردی فرهیخته و محترم و توانمند، دلسوز و پرتلاش است و اگر در استان می‌شد مصداقی برای اعتدال پیدا کرد انتخاب همین استاندار جناب آقای خادمی بود.

 

صلواتی اذعان داشت: عملکرد قابل دفاعی این استاندار دارد و آرامشی که امروز به جای جای استان حاکم است ستودنی است.

 

و با بیان اینکه یه عده نون به نرخ روز خور و یه عده منفعت‌طلب هر روز به دنبال یک نفر هستند از خودشان هیچ ندارند ،عنوان کرد: این عده برای استاندار حاشیه‌سازی می‌کنند و او را مورد حمله و هجمه قرار می‌دهند شما در یک رحم اجاره‌ای هستید و دیر یا زود بیرون ریخته می‌شوید.

 

صلواتی اظهار داشت: انتظار است به دامن همان اعتدال برگردید و الحمدالله فضای استان فضای همدلی و هم‌زبانی و فضای کار و تلاش است، توده مردم از عملکرد استاندار رضایت دارند ممکن است نقدهایی هم باشد اما اگر شما راست می‌گویید بیایید استاندار دلسوز و بومی استان را کمک کنید.

 

امام جمعه قلعه رئیسی در ادامه گفت: تضعیف استاندار توهین به خودتان است در گذشته هر وقت نیروهای بومی را تخریب کردیم جز ضرر و زیان چیزی حاصل نشده است.

 

وی با بیان اینکه در این همایش از سران خبیث فتنه حمایت شد و درخواست آزادی آنها را داشتند بیان کرد: شما گروهی هستید که هویتتان در سال 88 برای آحاد مردم مشخص شده و برای همیشه سران شما در زباله‌دان تاریخ این نظام دفن شدند و سران فتنه مرده متحرک هستند و شما هم با تمسک و به این مرده‌ها مرگ سیاسی و هویتی خودتان را فریاد می‌زنید و مردم سران فتنه را در 9 دی تشییع جنازه کردند و منتظر روز دفن‌شان هستند.

 

صلواتی در پایان گفت: شما به دامن مردم بازگردید و این کارهای شما اعمال ناشایست و ناجوانمردانه و خیانت‌های سران فتنه را پاک نخواهد کرد اگر در این فضا مجالی برای تنفس یافتید شکرگذار نعمت رافت نبوی رهبر انقلاب باشید کاری نکنید روح عاشورای این امت این دفع تابوت شما را در هم بپیچد و برای همیشه زیر خاک دفن کند.

منبع:فارس

انتهای پیام/م.ن

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی