نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

7. مرداد 1394 - 9:42
سرپرست دانشگاه پیام نور با بیان اینکه قرارداد اعضای هیأت علمی قراردادی تا بهمن است،‌گفت: با توجه به ساماندهی اعضای هیأت علمی دانشگاه پیام نور، اعضای هیأت علمی که نقص پرونده دارند تا بهمن فرصت دارند که پرونده خود را تکمیل کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، محمدعلی سرلک سرپرست دانشگاه پیام نور در نشست خبری صبح امروز در رابطه با لغو همکاری این دانشگاه با حضور ۳۰۰ عضو هیأت علمی گفت: از برخی اعضای هیأت علمی قراردادی هستندو تعریف قراردادی نیز مشخص است.یعنی یک قرارداد یکساله امضا می‌شود و ادامه همکاری برای سال بعد بر مبنای معیارهای علمی و پژوهشی است.

 

وی افزود: ما تا پایان بهمن ماه با اعضای هیأت علمی قرارداد داریم و این افراد برای تبدیل به وضعیت استخدامی پایدار باید بر اساس قوانین وزارت علوم پرونده خود را در زمینه صلاحیت عمومی و علمی تکمیل کنند.

 

سرلک اظهار داشت: با کسی از ناحیه دانشگاه پیام نور لغو قرارداد نداشتیم و به دنبال ساماندهی نیروهای علمی دانشگاه هستیم، با توجه به اینکه حدود ۲۴۰۰ نفر مربی و دستیار علمی داریم پرونده‌ها باید در وزارت علوم تأیید صلاحیت علمی و عمومی شود.

 

 

*تسهیلات دانشگاه پیام نور برای رتبه‌های برتر کنکور سراسری

سرلک در ادامه با بیان اینکه دانشگاه پیام نور به دنبال یک جایگاه برتر است، گفت: بر اساس آخرین رتبه‌بندی پایگاه استنادی جهان اسلام دانشگاه پیام نور رتبه یک کیفیت آموزشی و رتبه ۱۰ کیفیت پژوهشی را دارد و به این دلیل قصد داریم برای جذب نخبگان و رتبه‌های برتر کنکور اقدام کنیم.

 

 

سرپرست دانشگاه پیام نور با بیان اینکه امسال تسهیلاتی را برای رتبه‌های زیر ۲ هزار قائل شدیم، گفت: تحصیل رایگان، معرفی به بانک‌ها برای اخذ تسهیلات بانکی از جمله وام ازدواج، خوداشتغالی و تسهیلات خرید خودرو به دانشجویان و خانواده آنها، ارائه کتب درسی به صورت رایگان و ارائه کمک هزینه سفر به عتبات عالیات از تسهیلاتی است که دانشگاه پیام نور به رتبه‌های برتر کنکور که این دانشگاه را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند ارائه می‌دهد.

 

وی افزود: با توجه به اینکه ۵۴ درصد ظرفیت کنکور سراسری در اختیار دانشگاه پیام نور قرار گرفته است برای تأمین تحصیل ارزان و ترویج عدالت آموزشی برنامه‌ریزی کرده‌ایم، حتی با برخی موسسات و بانک‌ها صحبت کردیم که دانشجویان کار دانشجویی ارائه دهند.

 

*امکان تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور برای رتبه‌های برتر کنکور

سرلک گفت: رتبه‌های زیر ۲ هزار کنکور سراسری که دانشگاه پیام نور را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند علاوه بر اینکه اولویت استخدام در این دانشگاه دارند می‌توانند در دو رشته این دانشگاه به صورت همزمان تحصیل کنند.

 

 

وی اضافه کرد: همچنین امکان انتقال بین واحدهای دانشگاه پیام نور و امکان تغییر رشته در هر مقطعی از تحصیل برای این داوطلبان فراهم می‌شود.

 

به گفته وی انتخاب محل آزمون در هر یک از واحدها و کمک هزینه سفرهای علمی و دانشجویی از دیگر تسهیلات دانشگاه پیام نور برای رتبه‌های برتر کنکور است.

 

 

سرلک ادامه داد: دانشگاه پیام نور بیش از ۸۰ شعبه خارجی و ۱۵ نمایندگی مستقیم خارجی دارد و با رایزنی‌های متعدد به دنبال ایجاد پایگاه‌هایی برای ساماندهی شعب و نمایندگی‌ها هستیم.

 

 

وی گفت: در عرصه‌های فرهنگی و فعالیت‌های قرآنی نیز این دانشگاه جایگاه برتر را دارد و به دلیل منبع محور بودن و برگزاری آزمون‌های متمرکز فارغ‌التحصیلان دانشگاه پیام نور در آزمون‌های مقاطع بالاتر جزء رتبه‌های برتر هستند.

 

 

*شیوه‌های پذیرش دانشجو در دانشگاه پیام نور

وی با اشاره به شیوه پذیرش دانشجو در دانشگاه پیام نور گفت: این دانشگاه علاوه بر اینکه از طریق کنکور دانشجو پذیرش می‌کند به صورت بدون آزمون و در مبنای سوابق تحصیلی نیز پذیرش دانشجو دارد.

 

 

وی افزود: همچنین شیوه پذیرش دانشجو به صورت فراگیر نیز امسال دوباره در مقطع کارشناسی احیا می‌‌شود.

وی با اشاره به بازنگری رشته‌های موجود دانشگاه پیام نور، گفت: تعدادی رشته جدید در دست بررسی داریم که برای دریافت مجوز به شورای گسترش آموزش عالی ارائه می کنیم.

سرلک با اشاره به پیشرفت‌های علمی دانشگاه پیام نور، گفت: تفاهم‌نامه‌ای با وزارت فناوری ارتباطات امضا کردیم که در عرصه IT و مهارت آموزی در این زمینه نیز فعال شویم.

 

 

سرلک گفت: در حال حاضر ۲۴ طرح در حال اجرا و خاتمه ‌یافته داریم و ۷ مرکز رشد اقماری راه‌اندازی کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور در استان لرستان قرارداد ۸ میلیارد تومانی با بخش صنعت منعقد کرده است،‌عنوان کرد: امسال ۱٫۵ میلیارد تومان طرح ارتباط با صنعت داشتیم.

 

 

سرپرست دانشگاه پیام نور در رابطه با چگونگی حذف رشته ها از دانشگاه پیام نور، گفت: در حال حاضر ۱۰۸ رشته در مقطع کارشناسی، ۱۷۴ رشته در مقطع کارشناسی ارشد و ۵۰ رشته در مقطع دکترا در دانشگاه پیام نور فعال است و ۸ هزار و ۸۷۷ رشته محل در کنکور امسال داریم که این رشته‌ها هر ساله بازنگری می‌شود و اگر برخی رشته‌ها جذابیت خود را کاملا از دست داده باشند امکان حذف وجود دارد.

 

* تقدیر از دانشجوی قهرمان دانشگاه پیام نور

همچنین دانشگاه پیام نور صبح امروز در مراسمی با حضور سرلک سرپرست این دانشگاه و پولادگر رئیس فدراسیون تکواندو از اکرم خدابنده‌لو دانشجوی دانشگاه پیام نور که در مسابقات یونیورسیاد مدال طلای تکواندو را کسب کرده بود، تقدیر کرد.

 

 

در این مراسم پولادگر رئیس فدراسیون تکواندو گفت: توجه به سرمایه‌گذاری بخش دانشگاه در ورزش بسیار برای ما اهمیت دارد و نتیجه این اقدامات در یونیورسیاد مشخص شد.

 

 

وی افزود: از سال ۸۷ با همکاری دانشگاه جامع علمی کاربردی رشته تکواندو را دانشگاهی کردیم تا در کنکور پذیرش دانشجو داشته باشند و مرداد ماه امسال نخستین دانشجویان این رشته فارغ‌التحصیل می‌شوند.

 

 

همچنین سرلک سرپرست دانشگاه پیام نور گفت:‌این دانشگاه برای مدال‌آوران ورزشی تسهیلات جدید ارائه می‌دهد به طوری که دانشجویان دانشگاه پیام نور که در مسابقات مدال کسب کنند می‌توانند بدون کنکور به مقاطع بالاتر راه یابند.

منبع:بویرنیوز

انتهای پیام/م.ن

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی