نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

10. مهر 1394 - 15:37
موضوع جشنواره آزاد بوده و در مرحله بازبینی 3 اثر از گچساران ، 2 اثر از شهرستان کهگیلویه و 4 اثر هم ازشهرستان بویراحمد پذیرفته شده اند که طبق برنامه اعلام شده به نمایش گذاشته می شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، اردشیر کیانی رییس انجمن نمایش کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با خبرنگار چهارفصل  ضمن اعلام برگزاری بیست و هفتمین جشنواره استانی تئاتر فجر در شهر یاسوج، از آمادگی کامل گروه های شرکت کننده در  جشنواره تئاتر استان خبر داد.

 

وی در ادامه گفت: برای حضور در جشنواره تئاتراستانی  از سه ماه قبل فراخوان زده شد و در مرحله بازخوانی متون تعداد 22 اثر از  27اثرارسال شده به دبیر خانه جشنواره پذبرفته شدند.   

 

کیانی با بیان اینکه تئاتر فجر ، مهم ترین اتفاق تئاتری کل کشور  است، افزود: از بین 22 اثر بازبینی شده 9اثر به جشنواره استانی راه یافتند که تا پایانجشنواره 2 اثر به عنوان آثار برتر به جشنواره تئاتر فجر معرفی خواهد شد.

 

وی بیان کرد:  تیم داوری این جشنواره آقایان وحید لک،  آرش دادگر و جواد صداقت از اساتید دانشگاه های تهران  وسراسر کشور هستند .

 

کیانی خاطرنشان کرد: به نسبت سطح خوب آثار برگزیده در تلاش هستیم 2 اثر خوب و ارزنده که از کیان و حیثیت و تئاتر  استان مان دفاع کنند را به جشنواره تئاتر فجر معرفی کنیم.

 

وی افزود: موضوع جشنواره  آزاد بوده و از همه شهرستان های استان در مرحله بازبینی 3 اثر از گچساران ، 2 اثر از شهرستان کهگیلویه و 4  اثر هم ازشهرستان بویراحمد پذیرفته شده اند.

 

وی با بیان اینکه اختتامیه جشنواره یکشنبه 12 مهرماه خواهد بود گفت: در تلاش هستیم به خاطر آثار خوب ارائه شده با تهران رایزنی کرده و 3 اثر را به عنوان آثار  نهایی معرفی کینم.

 

رئیس انجمن نمایش کهگیلویه وبویراحمد گفت: امروز 4 اجرای شهرستان بویراحمد در سالن پلاتو استاد حسین پناهی  را خواهیم داتش و برای دیدن دیگر آثار سالن اصلی تئاتر شهر و پلاتو آبسالان در هنرستان هنرهای زیبا را را در اختیارداریم که 5 اجرای شهرستان های کهگیلویه و گچساران  روز شنبه به نمایش گذاشته می شوند.

 

وی ساعات کاری نمایشگاه را از 8 صبح تا 10 شب عنوان کرد و گفت: این جشنواره کار خود را به مدت 3 روز آغاز و در روز سوم، آئین پایانی برگزار خواهد شد و هم استانی های عزیز می توانند به صورت رایگان این تئاترها را ببینند.

 

 

کیانی به ظرفیت های استان در زمینه تئاتر اشاره کرد و گفت: کهگیلویه بویراحمد در رشته تئاتر در کشور یک قطب محسوب می شود و نمایندگان تئاتر استان هرساله در کشور مقام کسب می کننند.

 

وی در ادامه به برنامه های روز نخست این جشنواره اشاره و اظهار کرد: نمایش های آنتولوژی صبح فرحناک یک چاقو به نویسندگی و کارگردانی رضا گشتاسب امروز ساعت ۱۷در سالن حسین پناهی، نمایش در راه آبادی سرودی نمی شنوم به نویسندگی صابر محمدی و کارگردانی محمود خرم آزادی ساعت ۱۰ صبح در سالن حسین پناهی اجرا می شوند.

 

رییس انجمن تئاتر استان گفت: نمایش خاطرات مرده یک روز پاییزی به نویسندگی و کارگردانی مرتضی دستمرد ساعت ۱۹ در سالن یونس آبسلان و نمایش هملت فقط سه روز به نویسندگی رضا گشتاسب و کارگردانی اکبر آیین ساعت ۲۱ در تالار سینما هنر اداره کل به اجرا می روند.

 

انتهای پیام/م.ن

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی