نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

11. مهر 1394 - 22:15
تئاتر فجر,chaharfasl.ir
حواشی بیست و هفتمین تئاتر استانی فجر کهگیلویه وبویراحمد
از نبود جا برای نشستن تانبود حجاب در جشنواره ای به نام فجر
به گزارش این پایگاه خبری تحلیلی آغاز این جشنواره با حاشیه هایی همراه بود که نیازمند توجه مسئولین استانی در بخش های مربوطه هست تا بخش بزرگی از این مشکلات را دیگر در جشنواره ای با این نام مشاهده نکنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، بیست و هفتمین جشنواره استانی تئاتر فجر در شهر یاسوج روز گذشته آغاز به کار کرد.

 

27 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که از این بین 22اثر در مرحله باز خوانی پذیرفته شدند و در مرحله سوم بازبینی 9 اثر برای داوری به دید عموم گذاشته شدند که تا پایان این جشنواره  2 اثر برتر مشخص وبه جشنواره تئاتر فجر کشور معرفی شوند.

 

به گزارش این پایگاه خبری تحلیلی آغاز این جشنواره با حاشیه هایی همراه بود که نیازمند توجه مسئولین استانی در بخش های مربوطه هست تا بخش بزرگی از این مشکلات را دیگر در جشنواره ای با این نام مشاهده نکنیم.

 

اولین مورد مهمی که باید به آن پرداخت پرچمی بود که بر فراز ورودی فرهنگی ترین اداره دولتی کهگیلویه وبویراحمد یعنی ادره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی  آویخته بود که وقتی عقاید مذهبی و جغرافیایی خاکی هر کشور پرچم آن کشور و نشانه اقتدار و حفظ حاکمیت ملی در آن کشور است به هیچ عنوان زیبنده نیست که اینگونه باشد.

  پرچم نمادی است که همه سلایق، نگاه ها و اقشار در ذیل آن جا می گیرند، در نتیجه پرچم برای آنها وحد بخش و وحدت آفرین خواهد بود.

 

پرچم های برافراشته شده بر روی سردر ادارات علاوه بر نشان دادن عزت و اقتدار کشور، شور و نشاط را در جامعه افزایش می دهد.

دومین موردی که باید نگاه خاصی به آن داشت فضای این اداره فرهنگی برای حضور هنرمندانی از سراسر استان و همچنین حضور داورانی کشوری در مرکز یکی از زیباترین استان های کشور یعنی پایتخت طبیعت کشور می باشد.

 

حاشیه جشنواره فجر

سومین حاشیه تأخیر یک ساعت و نیمه در آغازاین جشنواره بود زیرا جشنواره استانی با سطح بسیار خوبی که دارد  باید روز وساعت آغاز پوسترها چسبانده و سالن هم برای اجرا آماده شود و تاخیر یک و نیم ساعته به خاطر  آماده نبودن سالن های اجرای تئاتر و آماده نبودن دکور برای بازی هنرمندان هم استانی رخ داد.

به گزارش خبرنگار چهارفصل نبودن صندلی، میز و نیمکت برای نشستن بازیگران، هنرمندان و تماشاگران در هوای گرم  تا جایی از حیثیت چنین جشنواره ای کم کرد که اکثریت حاضرین زبان به اعتراض گشوده بودند.

نبودن فضایی مناسب و کافی برای اجرای تئاتر از دیگر مشکلاتی بود که در این جشنواره در معرض دید بازدید کنندگان قرار دادند تا جایی که بسیاری از تماشاگران مجبور به نشستن بر زمین شده بودند.

و مهم ترین موردی که مسئولان باید به آن توجه داشته باشند حضور افرادی یا پوشش های نامتعارفی بود که اصلا نه بااهداف جشنواره و نه بارسالت جشنواره و مهم تر از همه نه با فرهنگ اسلامی و ایرانی هیچ گونه هم خوانی نداشت.

 

نباید جشنواره فجر به محل نمایش آخرین مدل های لباس و حضور افرادی که کیان و حیثیت هنر هنرمند را با ظاهرشان به سخره بگیرند، تبدیل شود. اصلا چرا چنین جشنواره ای باید نام و نشانی از انقلاب را یدک بکشد؟ فجر...؟!!!

انتهای پیام/م.ن

تصاویر تکمیلی: 
 
برچسب‌ها: 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی