نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

20. آبان 1394 - 23:35
هنرمند کهگیلویه وبویراحمدی گفت: ندای اعتراضی هنرمندان، نویسندگان، بازیگران، مسئولان و هر کسی که از این حادثه زخم خورده هست نسبت به عمل قبیح عربستان برای این است تا جهانیان عمق این فاجعه را از زبان قشر آگاه، فرهیخته و همیشه بیدار امت اسلامی بشنوند.

حسین آذر شب نویسنده، هنرمند شاعر کهگیلویه وبویراحمدی در گفت وگو با چهارفصل در کمپین پیگیری فاجعه منا اظهار داشت: فاجعه منا چیزی فراتر از یک جنایت است  و اتفاقی دردناک، همچون حادثه کربلا برای مسلمانان بود.

 

وی گفت: به خاطرعبور یک آدم بی خرد(ولی عهد عربستان)، 5هزار زائر از سراسر جهان با لب تشنه، زیر دست و پا کشته و له شدند. به کسانی که در آن حادثه بودند آب و کمک های امدادی نرسید و حتی دولت عربستان در گناهی بدتر بسیاری از جنازه ها را به صاحبانشان تحویل نداد.

 

این هنرمند و نویسنده کهگیلویه وبویراحمدی خاطر نشان کرد: ما ندای اعتراضی خود را از زبان هنرمندان، نویسندگان، بازیگران، مسئولان و هر کسی که از این حادثه زخم خورده هست نسبت به عمل قبیح عربستان بیان می کنیم تا جهانیان عمق این فاجعه را از زبان قشر آگاه، فرهیخته و همیشه بیدار امت اسلامی بشنوند و بدانند که این اقدام زشت و دور از خرد سعودی ها فراموش شدنی نیست.

 

قابل ذکر است که آذر شب از نویسندگان توانمند استان است که در حوزه فرهنگ و ادبیات بومی است.وی نویسنده 36 کتاب که 2کتاب از این مجموعه چاپ شده و مجموعه ضرب المثل های کهگیلویه و بویراحمد وی کتاب برترهفته پژوهش آموزش و پرورش استان در بخش فرهنگ عمومی شد

.

این نویسنده، شاعر و هنرمند کهگیلویه وبویراحمدی نسبت به عمل دور از خرد شاهزاده سعودی به گویش  محلی لری شعری زیر را سروده است:

 

ولیعهد ای زیارت سی چِنِت بی / زیارت نه جنایت سی چنت بی

 

تمام ای رَهیَلَ بَهسی سر حاجی / کله پوک ای حماقت سی چنت بی

 

 تموم حاجینه، لو تشنه کشتی / زِ شِمرَل ای رعایت سی چنت بی

 

به روی نعشِ حاجی پا نهادی / جنایت با عبادت سی چنت بی

 

تو که ابن زیاد روزگاری / ز خولی ای رعایت سی چنت بی

 

نکردی اُوو سرِ لو یَه تشنه / ولیعهد، ای شرارت سی چنت بی

 

نگفتی ای خلایق راه ایخون / مو نونم ای حماقت سی چنت بی

 

مِنِ عالَم سَرَ بِهسی وَ دومِن / مو نونم ای خجالت سی چنت بی

 

 

تو نعش مردمَ هم پس ندایی / تو ای ملامت سی چنت بی

 

تو که خوت نیتری کردن طوافی / سر مردم ریاست سی چنت بی

 

بیو وِل کن حرمینَ تو ملعون / حرم را ای امانت سی چنت بی

انتهای پیام/

تصاویر تکمیلی: 
آذر شب,chaharfasl.ir

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی