نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

12. مهر 1396 - 13:29
امام جمعه موقت چرام گفت:چرا وقتی در دانشگاهای ما اردوهای یک هفته ای مختلط محرم و نامحرم برگزار میشود، کسی اعتراض نمیکند ؟ اگر کسی هم اعتراض کنه عقب افتاده تلقی میشود؟

به گزارش چهارفصل و به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی چرام؛حجت‌الاسلام مجتبی فرهمند در گفت وگو با خبرنگار این پایگاه خبری بیان کرد: آنچه در محرم به وقوع پیوست تنها یک واقعه نیست رخداد عاشورا فرهنگی جاودان و نقشه راه سعادت و جاودانگی است.

 

وی در ادامه گفت: اهمیت و منزلت عاشورا به حدی است که خداوند همه انبیا را مامور کرده است تا حادثه عاشورا و حرکت امام حسین(ع) را مطرح کنند.

 

فرهمند افزود: این نهضت عامل ثبات قدم در راه دین و طی نمودن مسیر الهی و رسیدن به مقام قرب ربوبیت است.

 

امام جمعه موقت چرام اظهار داشت: ما هم باید با الگوگیری از نهضت عاشورا راه امام حسین(ع) را ادامه دهیم چرا که بهترین راه سعادت، تمسک به عاشوراست.

 

وی افزود:یکی از پیامهای مکتب حسینی امربه معروف و نهی از منکر است و باید گفت که چرا اباعبدالله در روز عاشورا هم اصحاب را امر به معروف کردند و فرمودند هرکس حق ناسی برگردنش است،برگردد و حق مردم رو ادا کند .

 

امام جمعه موقت چرام در ادامه گفت:این خودش بالاترین امر به معروف است .حال ما در زندگیمون چقدر اهل انجام امر به معروف هستیم . 

 

وی اضافه کرد:چرا وقتی کسی ما را امر به معروف میکند، ناراحت می شویم .چرا وقتی بعضی زنان و دختران رو نسبت به حجابشون امر و نهی می کنند، زود نسبت به دین موضع میگیریم و دین رو زیر سوال میبریم ؟

 

فرهمند در ادامه سخنانش عنوان اظهار کرد:چرا وقتی در دانشگاهای ما اردوهای یک هفته ای مختلط محرم و نامحرم برگزار میشود، کسی  اعتراض نمیکند ؟ اگر کسی هم اعتراض کنه  عقب افتاده تلقی میشود؟

 

امام جمعه چرام عنوان کرد:کار دین به کجا رسیده که اگر کسی امربه معروف می کند مورد هجمه واقع می شود؟ چرا وقتی مسئولان رو نسبت به حق مردم یا بیت المال کسی امر به معروف میکنند،مورد تهاجم قرار می گیرد؟

 

وی در پایان گفت:چرا بعضی مسولان  خودشان را درقبال دین مردم مسئول نمیدانند؟ مگر پیغمبر نفرمودند( کلکم راع و کلکم مسئول عن رعیته) همه شما درقبال مردم و دین مردم مسئول هستید.

 

انتهای پیام/ث

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی