نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

17. مهر 1396 - 10:42
آستان امامزاده ابوالقاسم(ع) در ۱۰ کیلومتری شمال غربی شهر یاسوج و در روستای گوشه شاهزاده قاسم از توابع دهستان سررودشمالی، بخش مرکزی شهرستان بویراحمد واقع شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ آستان امامزاده ابوالقاسم(ع) در ۱۰ کیلومتری شمال غربی شهر یاسوج و در روستای گوشه شاهزاده قاسم از توابع دهستان سررودشمالی، بخش مرکزی شهرستان بویراحمد واقع شده است. 
در شهرستان کوهستانی بویراحمد ۴۶بقعه متبرکه قرار دارد یکی از این ارامگاه ها، بقعه امامزاده ابوالقاسم(ع) میباشد که به زبان محلی از قدیم به شاه قاسم معروف بوده وپایگاه معنوی ویژه ای در منطقه دارد.مردم بومى سنگى را که گویا امام‌زاده قاسم بر روى آن خوابیده، مقدس مى‌شمارند و بدان نیایش مى‌کنند.امامزاده در بین مردم ممسنی.بویراحمد مورد احترام خاصی میباشد.ساختمان پیشین ارامگاه مستطیل شکل و گنبد حرمی ساق داری بر روی ان وجود داشتهاست. این بقعه در زمان صفوی ساخته و در سال ۱۲۳۹ با زمین لرزه ویران شد.این بنا بعد ازچند دهه در سال۱۲۶۵قمری به کمک یکی از نوادگان ایشان دوباره خاک برداری وبازسازی شد نصب امامزاده شاه قاسم که فرزند حسن اصغر است با سه پشت به امام زین العابدین میرسد میرسد.این امامزاده زیارت گاه این استان وچندین استان اطراف می باشد.

اين بقعه متبركه در روستاي گوشه در منطقه‌اي زيبا در ۱۳ كيلومتر شمال شهر ياسوج قرار گرفته، وجود درختان گردو، سيب و گياهان دارويي جذابيت اين امامزاده را دو چندان نموده است. همه ساله در فصل تابستان و بهار تعداد زيادي زائر اين مرقد مبارك را زيارت كرده و غبار دل را با آب معرفت شستشو مي‌دهند. وجود زائرسراها و امكانات جانبي در كنار اين امامزاده امكان اقامت زائران را فراهم مي‌نمايد.

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی