نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

4. دى 1396 - 11:23
تعدادی از نیروهای شرکتی دانشگاه آزاد یاسوج مدعی هستند به دلیل مسائل سیاسی ازاین دانشگاه اخراج شده اند در حالی که رئیس دانشگاه ادعا می کند این کار به درخواست سازمان مرکزی بوده است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل طبق گفته و شنیده ها تعدادی از نیروهای شرکتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج از روز اول آذرماه سال جاری از کار خود اخراج شده اند و پس از تماس با این پایگاه خبری خواستار پیگیری این موضوع از طریق رسانه ها شدند .

 

 یکی از این افراد که خواست نامی از او فاش نشود در گفت و گو با چهارفصل گفت : رئیس دانشگاه می گوید نامه از سازمان آمده است اما حرف ما این است که اگر نامه از سازمان آمده است طبق چه معیاری ما را اخراج کرده اند .

طبق گفته این فرد گویا این قضیه به مسائل سیاسی و انتخابات ریاست جمهوری و مجلس بر می گردد ، چرا بقیه را اخراج نکرده اند.

 

وی افزود: برای تعیین تکلیف نیروهای شرکتی جلسه ای در دانشگاه برگزار شد و با توجه به اینکه در انتخابات ریاست جمهوری و هم در انتخابات مجلس ما مخالف طیف حاکم بودیم، از بین 33 نفر ما ده نفر را اخراج کردند .

 

رئیس دانشگاه آزاد یاسوج: تعدیل نیرو با درخواست سازمان مرکزی بوده است

پس از اظهارات یکی از افراد اخراج شده ، سراغ رئیس دانشگاه آزاد یاسوج رفتیم و علت را از او جویا شدیم .

 

آرمین محمودی در گفت و گو با چهارفصل گفت: این افراد نیروهای شرکتی بوده اند و در اختیار دانشگاه نبوده اند و در واقع در اختیار شرکتی بوده اند که وابسته به دانشگاه است و دانشگاه هیچ گونه تعهد قراردادی به این افراد ندارد و این تعدیل نیرو با درخواست سازمان مرکزی صورت گرفته است و یک فرایند کاملا قانونی و بر اساس روند اداری و شاخص بندی که صورت گرفته انجام شده است .

 

صحبت های رئیس دانشگاه آزاد یاسوج گرچه منطقی به نظر می رسید اما هنوز ابهاماتی در این باره وجود داشت و به همین دلیل به سراغ یکی دیگر از نیروهای اخراج شده رفتیم تا بتوانیم جزئیات بیشتری از این اتفاق را به دست بیاوریم .

 

وی در گفت و گو با چهارفصل گفت : چندین عامل تاثیر داشت که یکی از آن ها عوامل سیاسی بود، آن ها بر اساس سابقه کاری عدالت را رعایت نکرده اند و تلاش آن ها برای این بود که اقوام خود را نگه دارند حتی شنیده شد پنج نفر را برای اخراج انتخاب کرده بودند اما آن ها را نگه داشتند و عده دیگری را اخراج کردند .اگر راست می گویند چرا این کار را کرده اند ؟

 

 

وی در پایان گفت: می توانید از کارمندان دانشگاه بپرسید افرادی که اخراج شده اند ، همان کسانی که از جان و دل کار می کردند ، نبوده اند !؟

یکی دیگر از مطلعین اتفاقات اخیر دانشگاه آزاد یاسوج در گفت و گو با چهارفصل اظهار کرد: مسئولین دانشگاه ادعا داشته اند این نیروها بر اساس دو آیتم سابقه کاری و امتیاز بندی اخراج شده اند و این در حالی است که مطابق با واقعیت نیست و یکی از کارمندان دانشگاه نهایت تلاش خود را انجام داد تا افرادی را که خودشان آورده اند و همفکرشان هستند ، نگه دارند و بقیه را اخراج کنند و تنها یک فرزند شهید را به زور نگه داشتند .

 

 

او در ادامه گفت: نیروهایی که اخراج شده اند ، افراد همفکر مسئولین دانشگاه نبوده اند مثلا یکی از نیروهایی که قبلا در این دانشگاه مشغول به کار بوده است و بعد از مدتی به او گفته اند چون دانشجو هستید باید بروی و او هم پس از اتمام تحصیلات وقتی برگشت ، سابقه قبلی اش را برای او ثبت نکردند به دلیل اینکه از او برای شرکت در یکی از جلسات انتخاباتی یکی از کاندیداهای انتخابات مجلس دعوت کرده بودند و او هم در پاسخ گفته بود چون هم فکر من نیست در این جلسه شرکت نمی کنم و به همین دلیل به دنبال بیرون کردن او از دانشگاه بودند .

 

 

این فرد مطلع ادامه داد:چرا در امتیاز بندی فردی که چهار فرزند دارد را در نظر نگرفتند در صورتی که همه آن ها افرادی فقیر هستند که به نان شب خودشان هم محتاج هستند .

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی