نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

3. ارديبهشت 1393 - 10:52
مدیر امور عشایر شهرستانهای بویر احمد و دنا گفت: 25 اردیبهشت آغاز کوچ بهاره عشایر شهرستان دنا می باشد.

به گزارش چهار فصل ،جمشید قاعدی مدیر امور عشایر شهرستانهای بویر احمد و دنا در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی سفیر دنا  ضمن اعلام این خبر اظهار داشت :طی جلسه ستاد کوچ که با حضور مدیر کل امور عشایر استان در محل فرمانداری بویر احمد برگزار شد موانع و مشکلات کوچ بهاره عشایر به مناطق سردسیر مورد برسی و ارزیابی قرار گرفت.

قاعدی عنوان داشت جهت جلوگیری از آسیب رسانی به مراتع مناطق سردسیر 25 اردیبهشت به مدت 25 روز جهت کوچ عشایر انتخاب شده است و قبل از این زمان هیچ گونه تسهیلاتی برای کوچ نشینان ییلاقی در نظر گرفته نخواهد شد.

وی تصریح کرد شهرستان دنا دارای 1154 خانوار کوچ رو می باشد که عمدتا در ییلاق خود به مناطق روستاهای جلاله ،سهیلون ،کوه شورم ،پراشکفت ،شبلیز ،تمنک و گردنه بیژن ساکن می شوند.

وی به کوچ بیش از 80780 نوع انواع دام سبک در مدت 25 روز مشخص شده اشاره کرد و بیان داشت برای جلوگیری از آسیب رسانی به مراتع مناطق سردسیر قبل از این زمان هیچ گونه تسهیلاتی در اختیار عشایر قرار نخواهد گرفت.

قاعدی بیان داشت 1 دستگاه تانکر آب رسانی آماده تامین آب مورد نیاز عشایر و نیروهای انتظامی نیز مسئول امنیت عشایر کوچ رو خواهند بود .

وی از آمادگی جمعیت هلال احمر و ستاد مدیریت بحران در 25 روز کوچ عشایر ییلاقی به شهرستان دنا خبر داد.

انتهای پیام / گ

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی