نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

24. ارديبهشت 1393 - 17:21
آنتن دهی ضعیف تلفن های همراه در مناطق گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد به معضلی جدی تبدیل شده است.

به گزارش چهار فصل به نقل از صبح زاگرس، با پیشرفت تکنولوژی و خدمات ارتباطی در جامعه نیاز به ارتباط بی سیم و ماهواره ای بیش ز پیش احساس می شود.

با توسعه شبکه تلفن های همراه در کشور این نیاز به یک ضرورت تبدیل شده به طوری که شاید نتوان روزی را بدون نیاز به استفاده از تلفن همراه تصور کرد.

موج توسعه شبکه تلفن همراه از دو دهه پیش تاکنون به صورت جدی در کشور  آغاز شده و  بی شک استان کهگیلویه و بویراحمد نیز از این امر مبرا نبوده است.

شرایط اقلیمی و وجود کوه های مرتفع در این استان باعث شده تا نیاز به نصب وسایل آنتن دهی در این استان بیش از پیش ضرورت داشته باشد تا در صورت وقوع اتفاق یا حادثه ای برای مسافران، شهروندان و رانندگان بتوان با مراکز مربوط به امدادرسانی، امنیتی و غیره تماس حاصل کرد.

با نزدیک شدن به فصل تابستان و شروع مسافرت های داخلی، استان کهگیلویه و بویراحمد نیز با برخوردار بودن از مواهب طبیعی و جاذبه های گردشگری هر ساله میزبان خیل عظیم گردشگر از سراسر ایران و بعضاً خارج از کشور است.

با این تفاسیر و در جهت رفاه حال مسافرین و گرشگران می بایست تدابیری اندیشیده شود تا مسافران ضمن بازدید از این مناطق با خاطره ای خوش کهگیلویه و بویراحمد را ترک کرده و در تقویم خود برای سال های آینده نیز جایی برای دیدن این استان در نظر بگیرند.

ایجاد رضایتمندی مسافران تنها با تبلیغات میسر نخواهد بود بلکه مسئولان باید تلاش خود را در جهت ارائه خدمات مطلوب به آن ها انجام دهند.

یکی از این امکانات، آنتن دهی مطلوب تلفن های همراه است که می تواند تأثیر زیادی در ایجاد رغبت مسافران برای دیدن مناطق توریستی استان داشته باشد.

همان گونه که بیان شد ارائه خدمات آنتن دهی در استان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به موقعیت اقلیمی آن از اهمیت خاصی برخوردار است که این موضوع به دلیل حجم بالای مسافر در مناطق گردشگری و فاصله چند کیلومتری این مناطق از مراکز شهرهای استان و افزایش احتمال وقوع حوادث، اهمیتی دوچندان دارد.

اما بعضاً شاهد آن هستیم که در این مناطق دسترسی به خطوط تلفن همراه بسیار سخت و ناممکن است که  متأسفانه مناطق گردشگری مانند آبشار ، تنگ گنجه ای و تنگه مهریان در یاسوج و منطقه زیبای کوه گل شهرستان دنا و مناطق دیگری از استان  از این جمله اند.

با توجه به اینکه مناطق گردشگری در فصول تعطیل با حجم زیادی از گردشگر روبرو هستند لازم است مسئولان امر با اتخاذ تدابیری مناسب در جهت حل  مشکل آنتن دهی تلفن همراه گام بردارند تا گردشگران با آرامش خاطر  به این مناطق سفر کنند.

انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی