نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

14. ارديبهشت 1393 - 21:40
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه و بویراحمد یکی از مشکلات کنونی سیمان مارگون را هجوم گسترده مردمی برای اشتغال در این پروژه عنوان کرد که هنوز راه‌اندازی نشده است.

به گزارش چهار فصل به نقل از خبرگزاری فارس از یاسوج، عصر امروز نشست ستاد سرمایه‌گذاری استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور اعضای این ستاد در محل استانداری و به ریاست سید موسی خادمی استاندار برگزار شد.

نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با بیان این‌که مرکز خدمات سرمایه‌گذاری وظیفه‌ای خاص بر عهده دارد تنها وظیفه آن را پی‌گیری موضوع سرمایه‌گذاری‌ خارجی دانست که برخی به اشتباه وظایفی دیگر در امر سرمایه‌گذاری برای آن قائل هستند.

ابراهیم کشاورز در این نشست پی‌گیری موضوع چگونگی سرمایه‌گذاری خارجی در استان و دیدار با مسئولان مرکز سرمایه‌گذاری کشور و رایزنی برای جذب و جلب سرمایه‌گذار در مرکز را از مهم‌ترین اقدامات خود و همکارانش دانست.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: بر همین اساس در سال گذشته تعداد چهار جلسه اصلی و 15 جلسه فرعی با دستگاه‌ها برگزار کردیم تا فرصت‌های سرمایه‌گذاری ما شناسایی و به روز رسانی شود.

کشاورز به ماحصل جلسات ستاد سرمایه‌گذاری استان اشاره کرد و گفت: در سنوات گذشته تعداد 108 فرصت سرمایه‌گذاری بر روی سامانه قرار دادیم که اکنون برخی از آن‌ها در فرایند به روز رسانی از سایت خارج شده است.

این مسئول ادامه داد: 52 فرصت سرمایه‌گذاری گذشته را انتخاب و به روز رسانی کردیم و تعداد 20 فرصت جدید دیگر هم توسط دستگاه‌های اجرایی ما تعریف شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کهگیلویه و بویراحمد از اخذ مجوز چاپ راهنمای سرمایه‌گذاری در استان خبر داد و گفت: بر همین اساس چند جلد کتاب نیز چاپ و منتشر شده است.

کشاورز به راهکارهایی در خصوص فعال شدن امر سرمایه‌گذاری در استان اشاره کرد و گفت: در استان تنها یک پروژه وجود دارد که توسط سرمایه‌گذار خارجی در حال اجرا بوده و آن هم سیمان مارگون است.

نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان کهگیلویه و بویراحمد، یکی از راه‌های کمک به جذب سرمایه‌گذار را راه‌اندازی همین پروژه دانست و گفت: وقتی چنین پروژه‌هایی که توسط سرمایه‌گذار خارجی در حال انجام است راه‌اندازی شود مسیر برای سرمایه‌گذاری خارجی در استان هموار می‌شود.

کشاورز مشکل بزرگ این پروژه را هجوم بی‌سابقه مردمی برای اشتغال در آن دانست و گفت: سرمایه‌گذار عنوان کرده که اگر وضعیت به همین منوال پیش برود مجبور به تعطیلی پروژه خواهد بود و این مشکل بزرگی است که سیمان مارگون با آن روبرو شده است.

به گزارش فارس، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پی اظهار این مشکل از سوی مدیرکل امور اقتصادی استان، مقصر اصلی را خود سیمان مارگون دانست که به تازگی دست به استخدام و جذب نیرو زده است.

کشاورز در پایان ارائه راهکارهای خود در خصوص فعال شدن وضعیت سرمایه‌گذاری خارجی در این استان به لزوم راه‌اندازی شعبه‌ای از دفتر وزارت خارجه در استان اشاره کرد که می‌تواند میان استان و سرمایه‌گذاران خارجی پیوند ایجاد کند.

انتهای پیام/گ

دیدگاه‌ها

با سلام.پزیرش در کارخانه حق بومی مردم شهر مارگون هستش.و امیدوارم ک همین جوری بشه.و حق کسی ضایع نشه و عدالت برقرا بشه....

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی