نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

20. ارديبهشت 1393 - 13:05
جشنواره اردیبهشت تئاتر استان کهگیلویه و بویراحمد در حالی به میزبانی چرام در باغ عمران این شهرستان برگزار شد که با حواشی زیادی همراه بود.

به گزارش چهار فصل به نقل از  پایگاه خبری تحلیلی چرام، جشنواره اردیبهشت تئاتر استان صبح روز پنجشنبه و به همت اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی کهگیلویه وبویراحمد با حضور مسئولین و بازیگران استانی در باغ عمران چرام برگزار شد.

این برنامه که قرار بود از ساعت 10 صبح شروع شود در حالی با تاخیر یک ساعته آغاز شد که از همان ابتدا با حواشی زیادی همراه بود.

ناراحتی میزبان از وضعیت حجاب میهمانان

 

در حالیکه میهمانان یک به یک از راه می رسیدند و با حضور در حلقه های چند نفره به سلام و احوال پرسی مشغول بودند، ورود زنان و دخترانی با پوشش و حجاب نامناسب و زننده باعث ناراحتی تقوی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد چرام شده که منجر به تذکر لسانی وی به این افراد شد و خبرنگار صداوسیما نیز در اعتراض به وضعیت پوشش این افراد جلسه را ترک کرد.

این اتفاق درحالی برای چندمین بار در جشنواره تئاتر استان به وقوع پیوست که چندی پیش نیز در جشنواره تئاتر منطقه یک کشور که در یاسوج برگزار شد شاهد چنین صحنه ها و هنجارشکنی هایی بودیم.

برای مشاهده متن و تصاویر خبر جشنواره تئاتر منطقه یک کشور اینجا کلیک کنید

در ادامه با حضور بازیگران مطرح سینما و تلویزیون همچون جمشید جهانزاده و ایرج شریفی برنامه بطور رسمی آغاز شد و فرماندار چرام به عنوان اولین سخنران در نطق کوتاهی ضمن خیرمقدم به مدعوین از کمالوندی به خاطر حسن اعتماد و برگزاری جشنواره تئاتر در چرام قدردانی کرد.

 

کمالوندی:موفقیت ما در حوزه تئاتر به دلیل نگاه نویسندگان و کارگردانان استان به مسائل بومی و منطقه ای است

پس از سخنرانی فرماندار چرام رئیس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد به روی سن آمده و ضمن گرامیداشت روز جهانی تئاتر، موفیقت استان در حوزه تئاتر را مدیون نگاه نویسندگان و کارگردانان هم استانی به مسائل بومی و منطقه ای دانست.

کمالوندی با اشاره به پیش از موعد برگزار شدن جشنواره تئاتر در سال جاری، اظهار داشت: شوک بزرگی که به ما وارد شده این است که جشنواره تئاتر، امسال حدود دو ماه زودتر برگزار می شود و می طلبد که دوستان هنرمند با عزم ملی کار کنند و دستاوردهای خود و استان را در سطح بین المللی مانند فجر92 حفظ کنند.

رئیس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد در پایان تاکید کرد:تئاتر امسال استان باید سخت کوش تر از قبل کار کند تا به تئاتر ایران اثبات شود که موفقیت های ما با اتکاء به دانسته ها و داشته های خودی به دست آمده است.

آدرس اشتباه جهانزاده در معرفی روزجهانی تئاتر

با پایان سخنرانی کمالوندی این بار نوبت به جمشیدجهانزاده بازیگر مطرح و سرشناس هم استانی رسید تا دقایق کوتاهی را به اشاعه کلام بپردازد.

از حاشیه های جالب سخنرانی کوتاه جهانزاده معرفی شدن روز جهانی تئاتر در تاریخی اشتباه بود که با همهمه جمع و اصلاحیه حاضرین مشخص شد که جهانزاده پنجم فروردین روز جهانی تئاتر را هفتم فروردین اعلام کرده بود.

حرکت ارزشی بازیگر طنزپرداز و معروف کهگیلویه وبویراحمدی

در حالیکه با وارد شدن به وقت اذان همچنان بازار داغ تجلیل از هنرمندان به راه بود،ایرج شریفی بازیگر محبوب و طنزپرداز هم استانی با ترک محل برگزاری جشن،در گوشه دیگری از باغ مشغول وضو گرفتن شد و به نماز ایستاد.

این حرکت زیبا که در نوع خود بسیار جالب و قابل تحسین بود باعث شد تا تعدادی دیگر از حاضرین نیز فریضه ظهر را به جا آورند.

در پایان برنامه این بار نوبت به عکاسان رسید تا از هنرمندان بخواهند که با قرار گرفتن روی سن عکس یادگاری بندازند.

اگرچه جشنواره اردیبهشت تئاتر استان هم با تمام اتفاقات تلخ و شیرینش به پایان رسید ولی چیزی که به وضوح قابل درک می باشد،این است که ترویج چنین پوشش هایی و در چنین مراسماتی نه تنها در نگاه مردم به هنرمند تاثیر منفی دارد بلکه ممکن است عملکردهای اداره فرهنگ وارشاد اسلامی را به عنوان یکی از نهادهایی که برای ترویج ارزش ها و فرهنگ های اصیل اسلامی به وجود آمده را تحت الشعاع قرار دهد.

انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا