نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

17. خرداد 1393 - 8:57
خبرها حاکی از پیگیری اعضای انجمن‌های اصلاح طلب با محوریت شیراز در دانشگاه‌ها برای تأسیس یک اتحادیه جدید است.

به گزارش چهارفصل به نقل از خبرنگار شبکه اطلاع رسانی دانا، پس از روی کار آمدن دولت یازدهم و همچنین تغییر رئیس وزارت علوم، با اظهاراتی که از سوی وزیر علوم و معاونین آن در وزارت علوم صورت گرفت، انجمن های منحله به دنبال بازسازی خود برآمدند.

ﺳﯿﺪ ﺿﯿﺎ ھﺎﺷﻤﯽ، ﻣﻌﺎون ﻓﺮھﻨﮕﯽ اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ وزارت ﻋﻠﻮم، ﺗﺤﻘﯿﻘﺎت و ﻓﻨﺎوری در ارزﯾﺎﺑﯽ ﺧﻮد از ﺗﻨﻮع ﺗﺸﮑﻞ ھﺎی داﻧﺸﺠﻮﯾﯽ و ﻣﯿﺰان ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ آﻧﮫﺎ، ﺑﺎ ﺑﯿﺎن اﯾﻦ ﮐﻪ وﺿﻌﯿﺖ ﻣﻮﺟﻮد ﺗﺸﮑﻞ ھﺎی داﻧﺸﺠﻮﯾﯽ ﺑﺎ وﺿﻌﯿﺖ اﯾﺪه آل ﻓﺎﺻﻠﻪ دارد، ﮔﻔﺖ: روﻧﺪ ﺷﮑﻞ ﮔﯿﺮی ﺗﺸﮑﻞ ھﺎی ﻗﺎﻧﻮﻧﻤﻨﺪ «ﮐﻨﺪ» ﺑﻮده اﺳﺖ، وﻟﯽ ﻣﺎ ﺗﻼش ﻣﯽ ﮐﻨﯿﻢ ﺗﺎ ﺑﻪ اﯾﻦ ﮐﻨﺪی ﭘﺎﯾﺎن دھﯿﻢ.

وی همچنین گفته است: ﻣﺎ ﺑﻪ ھﻤﻪ ﺗﺸﮑﻞ ھﺎ اﺣﺘﺮام ﻣﯽ ﮔﺬارﯾﻢ و ھﻤﻪ آﻧﮫﺎ را ﺑﻪ رﺳﻤﯿﺖ ﻣﯽ ﺷﻨﺎﺳﯿﻢ و ﺣﻀﻮرﺷﺎن را ﻣﺜﺒﺖ ﻣﯽ ﺑﯿﻨﯿﻢ. وﻟﯽ ﻓﮑﺮ ﻣﯽ ﮐﻨﯿﻢ ﮐﻪ ﺗﺸﮑﻞ ھﺎ آن ﻗﺪر ﺑﺎﯾﺪ ﻓﻌﺎل ﺑﺎﺷﻨﺪ ﺗﺎ اﯾﻦ ﮐﻪ ﻋﻤﻮم داﻧﺸﺠﻮﯾﺎن ﺑﺘﻮاﻧﻨﺪ ﻣﺸﺎرﮐﺖ ﺧﻮدﺷﺎن را رﻗﻢ ﺑﺰﻧﻨﺪ، در ﺣﺎل ﺣﺎﺿﺮ ﻧﯿﺰ ﮔﻤﺎن ﻣﺎ ﺑﺮ اﯾﻦ اﺳﺖ ﮐﻪ ﺗﻮان ﻣﻨﺪی ھﺎ و ﻋﻼﻗﻤﻨﺪی ھﺎﯾﯽ در داﻧﺸﮕﺎه وﺟﻮد دارد ﮐﻪ ﺑﺎﯾﺪ از آﻧﮫﺎ اﺳﺘﻔﺎده ﺷﻮد.

خبرها حاکی از پیگیری اعضای انجمن‌های اصلاح طلب با محوریت شیراز در دانشگاه‌ها برای تأسیس یک اتحادیه جدید است.

بر اساس این گزارش بیانیه‌ای با محتوای تأسیس این اتحادیه آماده شده که قرار است به زودی پس از انتشار آن، فعالیت این انجمن رسماً آغاز شود.

انجمن ها و تشکل های افراطی در دانشگاه ها که تا حد زیادی خوراک رسانه های معاند و ضد نظام را تأمین می کردند، به دنبال درخواست جمع زیادی از دانشجویان از سوی وزارت علوم منحل شد.

این انجمن ها به مکانی برای نفوذ عناصر وابسته به ضد نظام بودند، تا جایی که برخی از رابطین با گروهک های منافقین و پژاک اداره این انجمن ها در دانشگاه ها را در دست گرفته بودند.

در حال حاضر نیز تعداد زیادی انجمن های علمی و کانون های فرهنگی، هنری، مذهبی و ... در دانشگاه ها فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی