نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

25. خرداد 1393 - 15:32
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: 35 میلیارد تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی به استان اختصاص یافت.

به گزارش چهارفصلسید موسی خادمی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: پیش از این فقط سه میلیارد تومان از محل این صندوق به استان اختصاص یافته بود.

وی بیان کرد: از مجموع 657 میلیارد و 900 میلیون ریال سهمیه کهگیلویه و بویراحمد از تسهیلات صندوق توسعه ملی تاکنون 65 طرح به مبلغ 360 میلیارد ریال در بخش های کشاورزی و صنعت و معدن در این صندوق مصوب و به مرحله انعقاد قرارداد رسیده که برخی از آنها پرداخت شده و تعدادی نیز در حال پرداخت است.

خادمی اظهار داشت: هیچ محدودیتی در زمینه پرداخت تسهیلات صندوق توسعه ملی به استان های کشور از جمله در این استان در سال 93 وجود ندارد.

وی تصریح کرد: این استان در خصوص سرمایه گذاری در بخش های صنعت و معدن، نفت و گاز، آب و کشاورزی، گردشگری وارد مرحله جدید خود شده است و با تمام امکانات، آمادگی همه جانبه در زمینه حمایت و پشتیبانی لازم از سرمایه گذاران، افراد متقاضی و فعالان اقتصادی را دارد.

استاندار استان تاکید کرد: تمام تلاش بر این است تا کارگاه های راکد و نیمه فعال وارد چرخه فعالیت شوند و کارگاه هایی که قابل توسعه هستند، توسعه داده شوند. 

تشویق سرمایه گذاری در استان نهادینه شود

وی بر نهادینه کردن تشویق سرمایه گذار و احترام به سرمایه گذاری تاکید کرد و گفت: برخی نگاههای تنگ نظرانه به سرمایه گذار باید اصلاح شود.

خادمی افزود: کسی که در شرایط کنونی سرمایه اش را در بخش تولید هزینه می کند یک ایثارگر است و باید از این افراد استقبال کرد زیرا سرمایه گذاری کلید توسعه استان است.

وی به برگزاری جلسات زیرمجموعه شورای گفتگوی کمیته بررسی طرح‌های مشکل‌ دار در شهرستان های استان اشاره کرد و گفت: برگزاری این جلسات تاکنون سبب شده بخشی از مشکلات صنعتگران استان رفع شوند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز در تهران را موفقیت آمیز توصیف کرد و افزود: در این جشنواره طی دو ساعت 14میلیارد تومان قول مساعد برای احداث فضاهای آموزشی از سوی خیرین مدرسه ساز ملی و استانی به استان داده شد.

وی افزود: 11میلیارد تومان اعتبار هم از سوی استان به مدرسه سازی اختصاص داده می شود.

خادمی تصریح کرد: پیش از این کمک هایی که برای احداث فضاهای آموزشی از سوی خیرین مدرسه ساز به این استان شده کمتر از دو میلیارد تومان بوده است.

دو هزار پروژه نیمه کاره در استان وجود دارد

وی اعتبار عمرانی سال جاری استان را 150 میلیارد تومان عنوان کرد و اظهار داشت: این در حالی است که تنها بدهی دولت به پیمانکاران که مربوط به سالهای گذشته بوده، 160 میلیارد تومان است.

استاندار استان بیان داشت: هم اکنون بیش از دو هزار پروژه نیمه کاره در استان وجود دارد که برای اتمام اولویت بندی شده اند.

خادمی بیان کرد: عملیات اجرایی بخشی از پروژه های راکد استان در حوزه های شهری و راه آغاز شده است و تلاش بر این است با حجم بالای پروژه های در دست اجرا و منابع محدود، بتوانیم خروجی مناسبی در حوزه عمران داشته باشیم.

وی همچنین از برگزاری همایش استانداران ادوار گذشته استان کهگیلویه و بویراحمد در آینده ای نزدیک در یاسوج خبر داد و گفت: در این همایش از همه استانداران ادوار گذشته که در این استان خدمت کرده اند، دعوت می شود تا از تجربیات، ایده ها و نظرات آنها برای رفع مشکلات، کمبودها و توسعه استان بهره گرفت.

 

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا