نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

25. خرداد 1393 - 15:46
رئیس هیئت‌های ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی، محلی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اولین جشنواره ورزش‌های بومی و محلی 6 تیر در شهرستان چرام برگزار می‌شود.

به گزارش چهارفصل به نقل از پایگاه خبری تحلیلی چرام، رحمان همت‌پور در حاشیه نشست هماهنگی جشنواره عشایر از برگزاری اولین جشنواره ورزش‌های بومی و محلی در شهرستان چرام خبر داد.

رئیس هیئت‌های ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی، محلی کهگیلویه و بویراحمد ضمن اعلام این خبر، اظهار کرد: جشنواره ورزش‌های بومی و محلی تحت عنوان «جوانان دیروز» در 6 تیر ماه سال جاری با هدف احیا ورزش‌های فراموش شده برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به هدف برگزاری این جشنواره، عنوان داشت: در برگزاری جشنواره ورزش‌های بومی و محلی به دنبال این هستیم که بازی‌های محلی و سنتی فراموش شده را بازگردانی و احیا کنیم.

 

این مسئول در ادامه با بیان اینکه ورزشی را که ریشه در فرهنگ و سنت ما دارد و در خون ما تنیده شده است را فراموش کرده‌ایم، اظهار امیدواری کرد که با بر گزاری این جشنواره بتوانیم در جهت شور و نشاط اجتماعی و احیاء بازی‌های محلی کوشا باشیم.

 

همت‌پور اضاف کرد: چوگانی که مربوط به کشور ما است و در کتاب فردوسی حکیم نیز عنوان شده است، در حال حاضر به اسم آذربایجان ثبت شده است.

وی همچنین از ثبت بازی هفت سنگ استان کهگیلویه و بویراحمد و کشور ایران توسط ژاپن خبر داد و متذکر شد: هدف ما این است که با برگزاری این جشنواره، بازی‌های سنتی و بومی و محلی خود را به نسل جدید نشان دهیم.

رئیس هیئت‌های ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی، محلی کهگیلویه و بویراحمد، اضافه کرد: این جشنواره را به میزبانی شهرستان چرام برگزار خواهیم کرد و به اسم این شهرستان ثبت خواهد شد که همه بدانند این جشنواره فقط مختص به شهرستان چرام است.

این مسئول، به استعدادها و پتانسیل‌های این شهرستان بر احیاء بازی‌های بومی و محلی اشاره کرد و خواستار مساعدت و مشارکت همه جانبه دستگاه‌های دولتی با ستاد بر گزاری جشنواره شد.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی