نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

16. آذر 1393 - 20:41
معاون سیاسی امنیتی استاندار استان کهگیلویه و بویراحمد به روز دانشجو در 16آذرماه اشاره داشت و گفت: تفکر 16آذری تفکری اسلامی در جامعه است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل به نقل از بویرخبر، فتاح محمدی عصر روز یکشنبه در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج که به مناسبت روز دانشجو در سالن همایش‌های این دانشگاه برگزار شد، ابراز داشت: فرهنگ دانشجویی باید برگرفته از فرهنگ عاشورایی باشد.

 

وی در ادامه به ترویج فرهنگ عاشورا در بین طیف دانشجو اشاره داشت و گفت:سه رکن اصلی و والای به وجود آورنده فرهنگ عاشورا آرمان،ایثار و عمل بود، که این واقعه بزرگ جهان اسلام را در دنیا زنده نگه‌داشته است.

 

دانشجو چراغ هدایت گروه‌های سیاسی است

 

معاون سیاسی امنیتی استانداری استان بابیان اینکه همه حرکت‌ها و جنبش‌های اسلامی که در جامعه صورت می‌گیرد باید بر اساس این سه رکن باشد، خاطرنشان کرد: دانشجو چراغی است که همیشه به‌عنوان یک سرمایه به دنبال روشنایی جامعه خویش است.

 

محمدی در ادامه  با اشاره به این موضوع که دانشجو باید بر اساس بایدونبایدها ،باید علم و علم‌آموزی را سرلوحه خود قرار دهد، افزود: تفاوت جمهوری اسلامی ایران با دنیای غرب در همین علم و علم‌آموزی اسلامی و فرهنگ غنی است.

 

قشر دانشجو یک قشر آرمان‌خواه است

 

وی جامعه‌ی رو به رشد دانشجویی را جامعه‌ای آرمان‌خواه بر اساس علم و علم‌آموزی دانست و گفت: مبنای علم و علم‌آموزی باید بر اساس کار کارشناسی شده و برابر با علم و تقوا صورت گیرد.

 

وظیفه دولت ایجاد ثبات و آرمش فکری در دانشگاه است

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار در ادامه ایجاد ثبات و آرامش فکری در محیط‌ های علمی و دانشگاهی، شرایط مناسب برای مشارکت فعال دانشجویان در عرصه‌های علمی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی را نمونه بارز آرمان‌خواهی قشر دانشجو دانست و بیان داشت:حضور و مشارکت فعال دانشجویان درصحنه‌های مختلف اجتماعی، موجب گسترش نشاط و شادابی در کشور می‌شود.

 

محمدی در ادامه به تأمین آزادی‌های مشروع و قانونی در محیط‌ های دانشگاهی، فضا برای طرح اندیشه‌های خلاقانه و فعالیت‌های آزاداندیشانه دانشجویان در راستای توسعه و پیشرفت کشور تأکید کرد و گفت: دانشجویان حمایت و پشتیبانی قاطع و همیشگی خود از نظام و انقلاب را ثابت کرده و در این مسیر نشان دادند هرگونه حرکت و فکری را که منطبق با منطق نباشد را بر‌نمی‌تابند.

 

  تفکر دانشجویی، تفکری مستقل، مردمی و انقلابی است

 

محمدی بابیان اینکه اگر مبنای رفتار،گفتاروکردار اسلامی را مبنای حرکت‌های دانشجویی قرار دهیم، دیگر آسیبی نخواهیم دید، اظهار داشت: به گفته مقام معظم رهبری دانشگاه و دانشجو متعلق به هیچ گروه، جریان و دسته خاصی نیست و تفکر دانشجویی، تفکری مستقل، مردمی و انقلابی است.

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار با اشاره به اینکه رفتار امروز قشر دانشجو باید رفتاری بر خواسته از رفتار اسلامی و دینی در دانشگاه و جامعه باشد،گفت: سیاست محوری و تاکتیک جدید دولت تدبیر وامید، تأکید بر ایجاد آرامش فکری در دانشگاه‌هاست که این آرامش فکری در قالب برگزاری نشست، هم‌اندیشی و گردهمایی نمایان‌تر خواهد شد.

 

علم قوی‌ترین سلاح در برابر حربه‌های دشمنان است

 

وی اجرای کارهای پژوهشی در دانشگاه را برگ برنده پیروزی قشر دانش پژوه و دانشجوی کشور در سنگرهای علمی در برابر دشمن دانست و افزود: علم بالاترین نقطه تکامل و پیشرفت و اقتدار یک نظام  و کشور در برابر هجمه‌های استکبار است.

 

محمدی در ادامه دانشجو را فردی عدالت‌خواه،عدالت محو، ظلم‌ستیز و استکبارستیز دانست و گفت: دانشجویان ایران اسلامی سرمنشأ ایستادگی و اقتدار ملت ایران در برابر استکبار هستند.

 

تفکر دانشگاه و دانشجو باید تفکر توحیدی باشدپ

معاون سیاسی استاندار در پایان سخنان خود بابیان اینکه فلسفه روز دانشجو باید سرمنشأ تمامی دانشجویان این مرزوبوم باشد،ابراز داشت:حاکمیت توحیدی با مدیریت اسلامی همیشه باید در دانشگاه و میان قشر دانشگاهی استوار باشد.

 

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی