نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

4. تير 1394 - 9:58
عضو شورای اسلامی دوگنبدان به بیان اینکه بیکاری از مهترین علتهای مهاجرت روستاییان به این شهراست ،گفت: وقتی سرمایه گذاری کافی در مناطق روستایی انجام نمی شود، بیکاری در این مناطق افزایش پیدا خواهد کزد و روستاییان به ناچار، برای یافتن کار به این شهرمی آیند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي چهارفصل، محبوبه رضایی عضو شورای اسلامی دوگنبدان با اشاره به وضعیت نگران کننده مهاجرت روستاییان به شهر ها، گفت: به طور کلی علل مهاجرت روستاییان به شهر را می‌توان در سه علت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و طبیعی کشاورزی خلاصه کرد که در این بین علل اقتصادی بیشترین نقش و تأثیر را داشته است.

 

وی با اشاره به اینکه عوامل اقتصادی مثل کمبود تسهیلات در روستاها وبیکاری بیشترین تأثیر را در مهاجرت روستاییان به شهردارد، افزود: با ارائه امکانات مناسب و تسهیلات موردنیاز برای روستاها به ویژه با در نظر گرفتن انتظارات نسل جوان و ایجاد اشتغال می‌توان از هجوم بی رویه مهاجرت به شهرها جلوگیری کرد.

 

عضو شورای اسلامی دوگنبدان به بیان اینکه بیکاری از مهترین علت​های مهاجرت روستاییان به این شهراست ،گفت: وقتی سرمایه گذاری کافی در مناطق روستایی انجام نمی­ شود، بیکاری در این مناطق افزایش پیدا خواهد کرد و روستاییان به ناچار، برای یافتن کار به این شهرمی آیند.

 

رضایی نبود مراکز علمی و کمبود مقاطع تحصیلی آموزش و پرورش به ویژه در مقطه متوسطه در روستاها را از دیگر عوامل مهم مهاجرت روستاییان به شهر برشمرد.

 

عضو شورای اسلامی دوگنبدان با اشاره به نقش عوامل طبیعی و کشاورزی در مهاجرت روستاییان به شهر ،اظهارکرد: یکی از راه‌های مناسب برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر، تهیه زمین و آب کافی و مطلوب برای قشر روستاییان است.

 

وی با بیان اینکه با ایجاد امکانات مطلوب در روستاها در حوزه‌های آموزشی، فرهنگی و اجتماعی می‌توان از روند مهاجرت روستاییان به این شهرجلوگیری کرد،گفت:مسئولان باید همت کنند که همان گونه که به توسعه شهری اهمیت و توجه می کنند، توسعه روستاها را نیز در برنامه‌های کاری خود قرار دهند.

 

منبع:آفتاب جنوب

انتهای پیام/م.ن

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی