نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

3. آذر 1394 - 9:49
نشست دادستان یاسوج با اصحاب رسانه و مطبوعات استان کهگیلویه و بویراحمد با موضوع انتخابات برگزار شد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي چهارفصل،‌ مهرداد کرمی دادستان یاسوج  در نشست با اصحاب رسانه ها ضمن تبريك هفته بسيج اظهار کرد: به برکت بسیج است که ایران اسلامی در دنیا سرافراز و سربلند است و الان در همه جاي جغرافي جهان بسيج را مي بينيم و صدور انقلاب به معناي واقعي را مشاهده كنيم.

 

 كرمي در ابتدا با اشاره به وظایف مهم رسانه‌ها گفت: رسانه‌ها بنا به قواعد حرفه‌ای که دارند مکلف و موظف به این هستند که هنجارها و ارزشهای اخلاقی، منطقی و عرفی را رعایت کنند و آنچه كه براي همه ما مهم است هنجارهايي است كه متناسب با ارزش هاي اسلامي است و حفظ اخلاق رسانه‌ای و امانت‌داری در بيان اخبار از مهم ترين اين موارد است.

 

وي در ادامه افزود: ايران تاريخ ديرينه و با ارزشي داشت كه با آمدن اسلام روح و جان تازه اي گرفت و همه مي دانند كه ما پرچم دار اسلام و تشيع واقعي هستيم.

 

اين مسئول قضایی در استان به هدف اصلی رسانه ها اشاره كرد و گفت: رساندن مطالبات مردم به گوش مسئولان و بالعکس، امر به معروف و نهی از منکر از مهم ترين وظايف رسانه هاست که رسانه‌ها باید از این وظیفه مهم خود غافل نشوند.

 

این مسئول ارشد قضایی در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: به عنوان یک شهروند انتظار داریم ارزش‌ها جامعه توسط رسانه‌ها پاس داشته شوند.

 

کرمی به شرایط خاص کهگیلویه و بویراحمد اشاره كرد و ابراز كرد: ويژگي مهم کهگیلویه و بویراحمد اين است كه از طوایف مختلفی تشکیل شده و این خصلت برای استان هم يك تهدید به شمار مي رود و هم يك  فرصت.

 

كرمي در رابطه با  نقش رسانه ها را در ايجاد آرامش براي برگزاري انتخابات  گفت: با توجه به اینکه مردم بر روی برخی افراد و طوایف حساسیت دارند رسانه‌ها در این زمینه وظیفه دارند تا با نوشتار خود همبستگی میان مردم ایجاد کرده و شور انتخاباتی ایجاد کنند و با فراست و زیرکی که دارند به موضوعات قومی و طایفه‌ای دامن نزنند.

 

وي خاطر نشان كرد: از سايت ها و مطبوعات مجوز دار انتظار بررسي نكات امنيتي و توجه به حساسيت هاي قومي و تنش افزا را داريم و بررسي سايت هاي بدون مجوز و روند كاري آنها نياز به جلسه اي جداگانه اي  دارد مخصوصاً برخي از سايت هايي كه به شرايط استان را  رعايت نمي كنند و ادامه كار آنها بر اساس قانون بايد باشد.

 

وي در پاسخ به سوال برخي از مديران مسئول و خبرنگاران مبني بر فعاليت زودهنگام برخي افراد در شبكه هاي اجتماعي گفت: زمان تبليغات انتخاباتي از نظر ما همان محدوده مشخصي است كه  قانون تعيين كرده است.

 

وي به اصحاب رسانه در رابطه با پايين بودن آستانه تحمل در كهگيلويه وبويراحمد و اينكه برقراري امنيت  دوطرفه است و برخي مديران گاهي اوقات تنش ايجاد كرده و امنيت را مختل مي كنند اين گونه پاسخ داد: رسانه ها بايد نقد كنند و مسئولين هم بايد پاسخ دهند زيرا بها دادن به رسانه كاملا ضروري است و  تا بحال عكس العمل خوبي از مديران استان با توجه به مطالب مندرج در سايت ها مشاهده شده است.

 

اين مسئول قضايي در استان گفت: جستجوگر بودن و كنكاش كردن در همه مسايل از وظايف رسانه هاست و از نظر ما تمام فعاليت هايي كه رسانه در چارچوب قانون انجام مي دهند پذيرفته  شده است و دستگاه قضا همخود را مجاز به نقد شدن مي داند.

انتهاي پيام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی