نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

28. آبان 1392 - 9:49
 بیشتر جایگاه‌های سوخت در یاسوج تعطیل شد
در پی بدهی میلیاردی جایگاه‌های سوخت
بیشتر جایگاه‌های سوخت در یاسوج تعطیل شد
بدهی میلیاردی جایگاه‌های سوخت باعث تعطیلی بیشتر این جایگاه‌ها در یاسوج شده است.

به گزارش چهارفصل به نقل از  فارس از یاسوج، یکی از شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد که جمعیت زیادی را در مناطق پراکنده خود جای داده شهر یاسوج است.

در اطراف شهر یاسوج دهستان‌ها و بخش‌های متعددی وجود دارد که مردم با هنگام طلوع خورشید تا غروب، روز خود را در ادارات و نهادها و همچنین مراکز خدماتی و آموزشی و درمانی سپری می‌کنند.

فاصله این مناطق تا شهر یاسوج به اندازه‌ای است که اگر مردم در خودروهای خود از سوخت گاز استفاده نکنند توان استفاده از خودروی شخصی برای ایاب و ذهاب را نخواهند داشت و کار و زندگی بر زمین می‌ماند، چراکه سیستم حمل و نقل به‌روز و پویایی هم در این شهر وجود ندارد.

به همین منظور در چند سال اخیر جایگاه‌های سوخت سی‌ان‌جی در کنار جایگاه‌های عرضه بنزین پیش‌بینی شد، هرچند که همین جایگاه‌ها نیز به هیچ‌وجه جوابگوی مراجعه‌کنندگان نبود.

یکی از مشکلات بزرگ جایگاه‌های سی‌ان‌جی در سالیان اخیر موضوع بدهکاری آن‌ها به شرکت گاز بوده تا جایی که عدم پرداخت این بدهی چندین میلیاردی موجب قطع اعتبارات عمرانی شرکت گاز استان شده است، اهمالی که قبل از هر چیز به مسئولان برمی‌گردد.

 

مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد در همین خصوص به خبرنگار فارس گفت: همچنان انسداد اعتبارات عمرانی شرکت گاز استان به قوت خود باقی است و تا هنگامی که مشترکان به خصوص جایگاه‌داران سی‌ان‌جی بدهی خود را نپردازند این مشکل به حال خود پابرجا بوده و خبری از اقدام در این خصوص نخواهد بود.

هوشنگ صیدالی در خصوص میزان بدهی جایگاه‌های سوخت سی‌ان‌جی استان گفت: رقمی نزدیک به 18 میلیارد تومان بدهی برای این جایگاه‌ها وجود دارد که باید فکری به حال آن شود.

بر اساس این گزارش، در تابستان امسال صابری استاندار سابق کهگیلویه و بویراحمد با فرا خواندن همه مسئولان مرتبط با سی‌ان‌جی‌ها از جمله مدیران شرکت پالایش و پخش، شرکت گاز، شهرداری و برخی از جایگاه‌داران به فکر ساماندهی این معضل بزرگ افتاد.

در آن نشست استاندار کهگیلویه و بویراحمد مهلتی چند هفته‌ای به جایگاه‌داران به خصوص شهرداری‌ها برای پرداخت بدهی‌های خود داد و گفت: نمی‌توان گاز بیت‌المال را فروخت و پول آن را پرداخت نکرد و هنگامی که حق و حقوق بیت‌المال را مطالبه می‌کنیم عده‌ای با تعطیلی جایگاه به فکر فرار از زیر بار بدهی میلیاردی خود هستند.

با فشارهای استاندار تا آن‌جا که کسب اطلاع کردیم بخشی از بدهی جایگاه‌داران به شرکت گاز پرداخت شد اما در دوره جدید و با تغییر مدیریت استانی این‌گونه به نظر می‌رسد که استاندار کنونی برای بیدار کردن سی‌ان‌جی‌ها از خواب پاییزی ناگزیر به برگزاری جلسه‌ای دیگر برای ساماندهی باشد.

در همین زمینه خبرنگار فارس به صورت تلفنی تعطیلی اغلب جایگاه‌های سوخت سی‌ان‌جی یاسوج را به اطلاع سیدموسی خادمی استاندار رساند که وی نیز با ابراز اطلاع از این موضوع قول پی‌گیری آن را داد.

خادمی گفت: دلیل اصلی تعطیلی جایگاه‌های سی‌ان‌جی یاسوج بدهی میلیاردی است که رقم 18 میلیارد را نیز شنیده‌ایم.

به گزارش فارس اکنون جایگاه‌های سوخت سی‌ان‌جی دشت‌روم، منصوری، جمعه بازار و تل‌خسرو در تعطیلی کامل به سر می‌برند و در ورودی همه آن‌ها این جمله روی تابلو نصب شده «جایگاه به علت خرابی تا اطلاع ثانوی تعطیل است» که شواهد حاکی است چنین چیزی واقعیت ندارد بلکه بدهی میلیاردی دست مردم را در پوست گردو گذاشته است.

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی