نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

9. آذر 1392 - 13:00
جنجال بر سر میراث دولت دهم برای دولت یازدهم را شفاف‌سازی کنید
اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در نامه‌ای به روحانی و احمدی‌نژاد:
جنجال بر سر میراث دولت دهم برای دولت یازدهم را شفاف‌سازی کنید
اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌ها در نامه‌ای با دعوت از احمدی‌نژاد و روحانی برای برگزاری مناظره اعلام کرد جنجال بر سر میراث دولت دهم برای دولت یازدهم به قدری برجسته شده که واقعیت‌ها تحت‌الشعاع قرار گرفته است.

به گزارش چهار فصل به نقل از  فارس، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور در نامه‌ای به حسن روحانی رئیس جمهور و محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور سابق از این دو نفر برای برگزاری یک مناظره دعوت کرد.

متن این نامه به شرح زیر است:

معتقدیم همه مسئولان و دلسوزان جامعه به این مهم واقف هستند که در شرایط کنونی حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم و تلاش برای پیشبرد اهداف عالیه انقلاب اسلامی باید اولویت اصلی و جدی همگان قرار گیرد. البته شکی نیست که این مهم به ویژه بعد از حضور حماسی و امیدآفرین ملت بزرگ در انتخابات 24 خرداد ماه که در لبیک به رهبر معظم انقلاب اسلامی به وقوع پیوست بیش از پیش وظیفه مسئولان را سنگین‌تر کرده است.

با این وجود آنچه در شرایط کنونی شاهد هستیم، این است که جنجال و مناقشه مسئولان دولت فعلی و دولت قبلی ظاهرا تمامی ندارد، چه اینکه این موضوع حتی در گزارش 100 روزه دولت نیز به وضوح قابل مشاهده بود و اکنون موضوعات اصلی جامعه به طور محسوسی تحت الشعاع این بحث قرار گرفته‌اند. به طوری که شاهدیم برخی از رسانه‌ها چنان با شوق و ذوقی تامل برانگیز به انتشار گسترده این مقوله می‌پردازند و به نحوی آن را برجسته می‌کنند، گویا همه مشکلات ملت حل شده است و هیچ مسئله دیگری در کشور وجود ندارد.

در این بین البته به طور دقیق برای عموم مردم مشخص نیست آماری که از سوی مسئولان دولت یازدهم و دست اندرکاران دولت سابق ارائه می‌شود، کدام یک با واقعیت تطابق دارد، در حالی که حق مردم است تا از واقعیت‌های موجود باخبر باشند.

با این همه آنچه مشخص است این که بحث و جنجال‌های این روزها بر سر میراث دولت دهم برای دولت یازدهم به قدری برجسته و پررنگ شده است، که همه مباحث دیگر و واقعیت‌های اصلی که باید به آن اهتمام جدی داده شود، تحت الشعاع این مقوله قرار گرفته است و در این بین مع الاسف ملت بزرگ ایران قربانی اصلی این مناقشات هستند.

به اعتقاد ما دانشجویان، در شرایط فعلی -که رسیدگی به وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم باید از اولویت‌های اصلی و جدی مسئولان باشد- ادامه این وضعیت و البته موج سواری شبکه گسترده رسانه‌ای برخی جریان‌های سیاسی از این مباحث، بی هیچ وجه به نفع مردم نبوده و حتی شاهد آن هستیم که این روزها جنجال بر سر آمارها، به عنوان دست مایه ‌برای گریز از پرداختن به مسائل اصلی مردم مورد استفاده رسانه‌ها قرار می‌گیرد.

لذا برای برون رفت از این وضعیت و توقف مناقشات این چنینی -که هر روز تیتر اصلی روزنامه‌ها را به خود اختصاص می دهد- بهترین روش روشن‌گری و شفاف کردن واقعیت‌های موجود به طور مستند و مستدل برای مردم است، که این اتفاق نمی‌افتد مگر با برگزاری مناظره رئیس دولت سابق با رئیس دولت فعلی در معرض افکار عمومی چرا که حرف‌ها و سخنان در بین هر دو دولت متفاوت است بلکه سخنان دولتمردان با یکدیگر نیز تناقضات اساسی دارد.

به همین جهت به نظر می‌رسد برای تنویر افکار عمومی و روشن شدن واقعیت‌ها برای مردم و جلوگیری از هرگونه سوء استفاده رسانه‌ای جریان‌های سیاسی، بهترین راه حل این است که مناظره‌ای بین روحانی و احمدی نژاد در صدا و سیما یا یکی از دانشگاه‌های کشور برگزار شود و مردم خود به قضاوت بپردازند.

مناظره‌ای که بدون شک می‌تواند در یک فضای منطقی و مستدل و مستند، بسیاری از واقعیت‌های موجود را برای مردم روشن کند و به مناقشات و جنجال‌هایی که هر چند روز یک بار بر سر ارائه آمارهای ضد و نقیض در کشور اتفاق می‌افتد و به بحث اصلی این روزهای دولتمردان تبدیل شده است، پایان دهد.

به همین جهت خواسته ما این است آقایان –که معتقدیم نسبت به مشکلاتی این روزهای مردم دغدغه مند هستید- آمادگی خود را برای حضور در این گفت‌وگو اعلام کنید.

در ادامه این نامه خطاب به روحانی رئیس جمهور آمده است:

از آنجا که در شعارهای انتخاباتی شما بر حقوق مسلم ملت تاکید شده است و از حقوق ملت این است که آنچه بر بیت المال می‌گذرد مطلع و آگاه باشند؛ بدینوسیله از جنابعالی دعوت می‌کنیم تا با قبول این مناظره هم به شعارهای انتخاباتی خود عمل کنید و هم از تمام ادعاهای خود دفاع کنید که حق همیشه با حق مداران است.

این نامه خطاب به احمدی نژاد رئیس جمهور سابق نیز آورده است: دولت شما با شعار عدالت بر سر کار آمد و تا انتها مدعی عدالت ورزی بوده است؛ حال با گذشت چند ماه از اتمام دولت‌تان سوالاتی من باب عملکرد شما بویژه در عرصه اقتصاد پیش آمده است که در صورت اینکه تصمیم به پاسخ نگفتن به این سوالات داشته باشید، تناقضات آشکاری در شعارها و عمل شما دیده می‌شود. حال برای اینکه از این تناقضات جلوگیری کنید درخواست داریم تا با قبول این مناظره هم از عملکرد خود دفاع کرده و هم در راستای سخنان‌تان که عدالت ورزی را مطرح می‌کرد عدالت رسانه‌ای‌ را برای ملت محقق کنید.

در ادامه این نامه آمده است: آنچه باعث می‌شود تا مردم قانع شوند صحبت بر مبنای واقعیت و مستندات است، والا هرگونه ادعا بدون ارائه مدرک و سند محکوم است و ملت هوشیار این نکته را خوب می‌فهمند که چه کسی مستند صحبت می‌کند و چه کسی تنها ادعا.

همچنین بدینوسیله اعلام می‌کنیم در هر صورتی که شرایط برای برگزاری مناظره در صدا و سیما فراهم نشود، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور آمادگی خود را برای برگزاری این جلسه در یکی از دانشگاه‌های کشور اعلام می‌کند.

انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی