نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

20. آذر 1392 - 20:58
جاسوسی کانادا برای آمریکا، کاهش جمعیت اسپانیا و افزایش بهای انرژی و افزایش آمار مرگ و میر در انگلیس از مهم‌ترین تحولات بین المللی 24 ساعت گذشته هستند.

به گزارش چهار فصل به نقل از شبکه اطلاع رسانی دانا، جاسوسی کانادا برای آمریکا، کاهش جمعیت اسپانیا و افزایش بهای انرژی و افزایش آمار  مرگ و میر در انگلیس از مهم‌ترین تحولات بین المللی امروز 20 آذر 1392 هستند.

جاسوسی کانادا برای آژانس امنیت ملی آمریکا  

شبکه رادیو و تلویزیون دولتی سی بی سی کانادا با استناد به یک سند آژانس امنیت ملی آمریکا که ادوارد اسنودن، مشاور سابق آژانس اعلام کرد اتاوا به درخواست صریح آژانس امنیت ملی آمریکا مراکز جاسوسی در خارج به وجود آورده است.

این منبع افزود این سند که به تاریخ 13 آوریل سال 2013 است، تصریح می کند کانادا از طریق دستگاه جاسوسی الکترونیکی خود موسوم به مرکز امنیت ارتباطات دور کانادا دست در دست آژانس امنیت ملی آمریکا  تقریبا در 20 کشوری که از اولویت بالایی برخوردارند و برخی از آنها از شرکای تجاری کانادا به شمار می روند، همکاری می کند .

اخراج هزاران نفر از کارکنان شرکت صنایع دفاع هوایی و فضایی اروپا

شبکه پنجم تلویزیون فرانسه درگزارشی درباره طرح تعدیل ساختار شرکت صنایع دفاع هوایی و فضایی اروپا EADS اعلام کرد، این شرکت در چارچوب همین طرح در نظر دارد چندین هزار نفر از کارکنان خود را در کشورهای مختلف اروپایی اخراج کند.

بر اساس طرح تعدیل ساختارشرکت صنایع دفاع هوایی و فضایی اروپا قرار است 5800نفر از نیروی کار این شرکت در شعبه ها و کارخانه هایش در اروپا اخراج شوند. بیشتر افرادی که اخراج خواهند شد به ترتیب در کارخانه های این شرکت در آلمان،فرانسه و انگلیس خواهند بود

کاهش جمعیت در اسپانیا             

اداره آمار اسپانیا اعلام کرد جمعیت این کشور به سرعت در حال کاهش است.این اداره اعلام کرد در نیمه نخست امسال حدود 260 هزار نفر به خارج از این کشور مهاجرت کرده اند و شمار کسانی که در همین مدت به اسپانیا مهاجرت کرده اند 134 هزار و 312 نفر بوده است. به این ترتیب در دوره یاد شده جمعیت اسپانیا 124 هزار و 915 نفر کاهش یافته است که این رقم در مقایسه با نیمه نخست سال 2012 پنجاه درصد افزایش نشان می دهد.

افزایش بیکاری در اسپانیا موجب شده است جوانان به ویژه کارگرانی که تخصص پائینی دارند به دنبال فرصت های شغلی در دیگر کشورهای اروپایی و آمریکای لاتین باشند.

افزایش بهای انرژی و افزایش مرگ و میر در انگلیس

پایگاه اینترنتی «ورد سوسیالیست» نوشت:افزایش شدید بهای حامل‌های انرژی شمار مرگ و میر در فصل زمستان را در انگلیس افزایش داد؛ به طوری که طبق برآوردهای اداره ملی آمار، شمار مرگ و میر در زمستان گذشته حدود 31 هزار و 100 مورد «بیشتر» از دیگر ماه‌های سال بود.تحقیقات نشان می‌دهد افزایش آمار نتیجه مستقیم شرایط اجتماعی و مسکن است.

طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی، حدود یک سوم از موارد مرگ و میر بیشتر در فصل زمستان، در پی زندگی در خانه‌هایی رخ می‌دهد که سیستم گرمایشی مناسبی ندارند و افزایش شدید هزینه گاز و برق از عوامل به شدت تاثیرگذار در این مسئله محسوب می‌شوند

حملات سایبری چین به وزارتخانه های اروپایی

فایننشال تایمز از نفوذ هکرهای چینی به شبکه های رایانه ای پنج دولت اروپایی خبر داد.این روزنامه در گزارشی نوشت :‌ شرکت امنیت سایبری «فایرآی» مستقر در کالیفرنیا در گزارشی اعلام کرد، هکرهای چینی در آستانه اجلاس سران گروه بیست در ماه سپتامبر به شبکه های رایانه ای پنج دولت اروپایی نفوذ کردند. در این گزارش نام اهداف این حمله سایبری ذکر نشده است اما یک منبع آگاه گفت که وزارتخانه های خارجه بلغارستان، جمهوری چک، مجارستان، لتونی و پرتغال هدف قرار گرفتند.

این موارد از نقض امنیت فضای سایبری جدیدترین نشانه تشدید نزاع چین و آمریکا برای سلطه جهانی در زمینه جاسوسی سایبری در پی رسوایی اطلاعاتی آژانس امنیت ملی آمریکا است.

توزیع مواد غذایی در میان معترضان اوکراینی توسط معاون وزیر خارجه آمریکا

"ویکتوریا نولند" معاون وزیر خارجه آمریکا با معترضان اوکراینی در میدان استقلال کییف دیدار و مواد غذایی از جمله نان و بیسکویت را در میان آنها توزیع کرده است.بنا بر این گزارش، نولند تعدادی از بسته های حاوی مواد غذایی را در میان تظاهر کنندگان توزیع کرد و سپس نزد یکی از سربازان انتظامی آمده و یک بسته را نیز به وی داده است.

نولند به همراه "جفری پایت" سفیر آمریکا در اوکراین از میدان استقلال، محل تجمع معترضان در کیف دیدار کرد. پیشتر نیز گزارش شده بود که معاون وزیر خارجه آمریکا با رهبران اپوزیسیون اوکراین دیدار و گفتگو کرد.

پایان معامله اورانیوم غنی‌شده بین آمریکا و روسیه

به گزارش ریانووستی؛ آخرین محموله اورانیوم کلاهک‌های هسته‌ای روسیه که تبدیل به سوخت رآکتور شده‌اند از طریق دریا وارد بالتیمور آمریکا شد. بدین ترتیب برنامه‌ای که در حدود 10 درصد از انرژی‌ الکتریکی آمریکا را در 15 سال گذشته تأمین کرده است پایان یافت. از سال 1993، روسیه در حدود 500 تن از اورانیوم سطح تسلیحاتی - معادل 19 هزار کلاهک هسته‌ای - را اورانیوم با غنای پایین مورد استفاده در رآکتورها تبدیل کرده است.

این اورانیوم بعدها تحت برنامه‌ای با عنوان "مگاتن‌ها برای مگاوات‌ها" به شرکت‌های آمریکایی فروخته شد تا در رآکتورهای هسته‌ای به کار برده شوند.

روسیه در این معامله 17 میلیارد دلار به دست آورده است.

پارلمان روسیه استفاده از گوشی‌های هوشمند اپل و سامسونگ را ممنوع می‌کند

به گزارش یورونیوز؛ قانون‌گذاران روسی در حال بررسی قانونی برای ممنوعیت استفاده از گوشی‌های هوشمند خارجی هستند.

این نمایندگان مجلس پیشنهاد داده‌اند به جای این گوشی‌ها از گوشی‌های روسی یوتا استفاده شود تا خطر استراق‌سمع سازمان‌های جاسوسی خارجی به حداقل کاهش یابد.

این پیشنهادها در حالی مطرح شده‌اند که در پی افشاگری‌های ادوارد اسنودن رسوایی‌ بزرگی سازمان‌های اطلاعاتی غربی را در بر گرفته است.

گوشی‌های هوشمند یوتوفون از هفته گذشته رونمایی شده‌اند و هم‌اکنون توسط دیمیتری مدودف، نخست‌وزیر روسیه، استفاده می‌شود.

اما ظاهرا این گوشی‌های روسی از نظر تکنولوژیکی قابلیت رقابت با گوشی‌های اپل و سامسونگ را ندارند و کارشناسان فن‌آوری اطلاعات اعلام کرده‌اند که می‌توان به جای جایگزینی این گوشی‌ها از نرم‌افزارهای امنیتی استفاده کرد.

انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی