نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

21. آذر 1392 - 20:09
رابرت منندز، رئیس دموکرات کمیته روابط خارجی سنا و «مارک کیرک»، سناتور جمهوری‌خواه گفته‌اند تحریم‌های جدید بقیه توان ایران در فروش نفت و توانایی باراک اوباما در معاف ساختن دیگر کشورها از تحریم‌ها را هدف قرار داده است.

به گزارش چهار فصل به نقل از شبکه اطلاع رسانی دانا، به نقل از رویترز، علی‌رغم آنکه دولت اوباما اصرار دارد که تصویب تحریم‌های جدید ، توافق موقت با ایران را لغو می‌کند، سناتورهای آمریکایی قصد دارند در همین هفته (منتهی به روز یکشنبه) طرح جدید را برای تحریم جمهوری اسلامی ایران ارائه کنند.

این در حالی است که محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران نیز گفته است تحریم جدید توافق را از بین خواهد برد. در توافق موقت، ایران پذیرفته تا در برابر تسهیل تحریم‌ها برنامه هسته‌ای خود را محدود کند.

بر اساس گزارش فوق، رابرت منندز، رئیس دموکرات کمیته روابط خارجی سنا و «مارک کیرک»، سناتور جمهوری‌خواه گفته‌اند تحریم‌های جدید بقیه توان ایران در فروش نفت و توانایی باراک اوباما در معاف ساختن دیگر کشورها از تحریم‌ها را هدف قرار داده است.

البته این تحریم‌ها به محض تصویب اجرایی نمی‌شوند و تنها زمانی اجرایی خواهند شد که توافق 6 ماهه با ایران به جایی نرسد. حامیان طرح جدید می‌گویند که خود را با خواسته دولت‌مردان آمریکایی در خصوص پیش‌برد یک راه‌حل جامع دیپلماتیک برای حل بحران هسته‌ای ایران هماهنگ خواهند کرد.

رویترز همچنین تصریح کرده که این طرح برای تبدیل شدن به قانون راه سختی را در پیش دارد. دولت آمریکا به شدت به کنگره فشار می‌آورد که در مسیر تحریم جدید حرکت نکند. در همین راستا جان کری، وزیر امور خارجه ایالات متحده جلسه‌ای را با اعضای سنا برگزار کرد که ظاهرا نتوانسته تغییر چندانی در اذهان آنها بدهد.

بر اساس برنامه اقدام مشترک ژنو، 1+5 پذیرفته که در بازه 6 ماهه منتهی به خرداد ماه آتی، تحریم جدیدی علیه ایران وضع نشود.

انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی